Gå til innhold

The Wild West: Myter og fakta!


jekk007

Anbefalte innlegg

Dette kunne jeg tenkt meg. Hva om vi diskuterer Fakta og myter fra Western tiden!

 

Feks: vi tar fakta og myter fra Western filmer.

 

Revolver dueller...

Mord...

innbygerene...

osv

 

Vi kan jo starte med: Billy the kid! Hvor mange drepte han egentligg? Jeg leste dette. Der står det at han drepte 3 personer, men det sies at han drepte 21 og dødde da han ble 21... Men er dette sant?

 

Men kom gjerne på egene ting om Western som dere lurer på! :)

Endret av jekk007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Myte: Det er lett å skyte hatten av en person med revolver.

 

Fakta: Det er lett å skyte hatten av en person med hagle. Problemet er bare at personen ikke kommer til å være i live etterpå.

 

Thank you mythbusters.

 

Okay... Jeg skjønte ikke en dritt av hva det hadde med saken å gjøre!

 

Mene jaja!

Noen andre som har noe om Western tiden?

 

(Vær så snill å vær seriøs hvis du har lyst til å skrive noe)

Endret av jekk007
Lenke til kommentar
Myte: Det er lett å skyte hatten av en person med revolver.

 

Fakta: Det er lett å skyte hatten av en person med hagle. Problemet er bare at personen ikke kommer til å være i live etterpå.

 

Thank you mythbusters.

 

du kan fint skyte av hatten på noen med revolver, i teorien viss hatten er høynok og kula kan gå gjennom uten å treffe skallen, problemet er jo at man ofte dytter hatten hardt nedpå skallen så det er ofte mye hjerne i hatten, så det å treffe bare hatten er jo et stort problem.

 

skyter du med haggle er det jo opplagt at treffer du hatten, treffer du ansiktet på han som eier hatten også

Lenke til kommentar
du kan fint skyte av hatten på noen med revolver, i teorien viss hatten er høynok og kula kan gå gjennom uten å treffe skallen, problemet er jo at man ofte dytter hatten hardt nedpå skallen så det er ofte mye hjerne i hatten, så det å treffe bare hatten er jo et stort problem.

 

Teori og praksis er ganske forskjellig.

Lenke til kommentar
Myte: Det er lett å skyte hatten av en person med revolver.

 

Fakta: Det er lett å skyte hatten av en person med hagle. Problemet er bare at personen ikke kommer til å være i live etterpå.

 

Thank you mythbusters.

 

du kan fint skyte av hatten på noen med revolver, i teorien viss hatten er høynok og kula kan gå gjennom uten å treffe skallen, problemet er jo at man ofte dytter hatten hardt nedpå skallen så det er ofte mye hjerne i hatten, så det å treffe bare hatten er jo et stort problem.

 

skyter du med haggle er det jo opplagt at treffer du hatten, treffer du ansiktet på han som eier hatten også

Tror de beviste ganske greit at det ikke går i teorien heller. Kula vil bare gå igjennom hatten.

Lenke til kommentar

Eg draumde noko fælt om "den ville vesten i natt"! Eg var liksom berre "tilskodar". Det flaug ein gammal og ein ung kar rundt oppe i skogen og skaut på kvarandre. Til slutt pumpa den unge mannen, den gamle mannen full av skudd. Eg trudde den gamle mannen var død, og eg og han unge mannen gjekk vidare. Til slutt kom vil til eit tjern. Vi skulle akkurat til å gå oppi båten. Då kom den gamle mannen med ei lita rifle. Han siktet på han unge mannen (som hadde cowboy hatt) og skaut.

I gjengjeld tok den unge mannen opp revolvaren og pumpa 6 raske skudd inn i den gamle mannen (no var han død på ekte). Eg var sikker på at det første rifleskuddet hadde truffe den unge mannen! Og ja, då han tok av seg cowboyhatten rann det blod ned fra midten av panna. Den unge mannen segna stille om.

 

Konklusjon: I draumen min kan ein ikkje skyte av hatten med rifle i alle fall.

Lenke til kommentar

en rifle kanskje.

 

det er 2 måter å få av en hatt på

 

1. hatten er laget av noe som gir nok motstand til kula så energien fra kula blir overført til hatten,

2. kula du skyter med er så kraftig at dragsuget etter kula er stort nok til å dra med seg hatten.

 

en 12.7 vil foreksempel ha nok dragsug bak seg til å dra med seg en lett hatt.

 

en moderne magnum ammo vil nok være for svak, de er kraftige nok til at pappir blaffer ut mot en meter til siden av kula, men tviler på at den vil få en hatt til å løftes av hode. kanskje en sånn papir hatt de bruker på burger king

Lenke til kommentar

For å si det slik: jeg tror ikke akkorat folk på den tiden gikk rundt å skytet hatten av hverandre... Hvis de først skulle skyte så tror jeg at de gjorde det for å drepe fienden!

Og skulle de først treffe hodet, og bommet, og truffet haten, vile nok fyren vert skad i hodet, eller død for den saks skyld!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Det er med western filmer som med kung fu filmer : De er hypet opp til episke proporsjoner for at det skal bli god underholdning , mao det kunne neppe hendt i virkeligheten ;)

 

Klisje : Helt gjør rent bord og skyter alle badguys i hytt og panel uten så mye som en skramme selv.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...