Nemesis90 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hei Var idag og kjøpte meg en ny 32 sony Lcd tv, og når jeg kom hjem kom jeg på at jeg ikke hadde spillt ps2 på lenge... så jeg monterte den opp og satt i gran turismo 4, men ble veldig skuffet... har ikke spillt det på lenge kan sies, men jeg syns grafikken var elendig, halveis skurrete og veldig uklar, noen som vet om det kan være noe galt med kablene/ps2 en? kan ikke huske det var slik da jeg spillte ps2 for 2-3 år siden^^ ... Tviler på at noe er galt med tven, men hvem vet^^ Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 noen som vet?:=) Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 LCD-skjermer er ikke særlig glade i kompositt-signal (den gule kabelen du sansynligvis putter inn i tven din). Kjøp deg en RGB- eller en komponent-kabel, evt spill det på en PS3. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 LCD-er gir veldig skarpe bilder som også (dessverre) får tydelig frem støy i bildet. Og siden composite-signalet har masse støy blir det dårlig bilde. Anbefaler komponent-kabler da du på noen spill kan få 480P og 1080i*. NTSC-versjonene av Gran Turismo 4 støtter 480P og 1080i men av en eller annen grunn har de fjerna denne muligheten i den europeiske utgaven. *Ikke "ekte" 1080i men ser alikevel bra ut. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 ok, har for og si det ikke peiling på kabler osv.. men noen som kan linke meg en slik kable/dings, som kan fikse problemet? Litt flau over hvor lite jeg kan om TV/kabler:p jeg skrev LCD, men jeg er usikker på om det virkelig er lcd.. føler meg flau:o Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Kjøpte selv komponent kabler til min PS2 etter at jeg fikk meg LCD TV. Forskjellen var meget stor. For å si det slikt, å slite hodene av mytologiske vesen ble raskt litt mer detaljert i God of war 2. Du finner PS2 komponent kabler hos Komplett f.eks og de aller fleste forhandlere som fører Sony PS2/PS3. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) ok, komponent kabelen hvordan ser den ut? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331637 dette er en slik? jeg er faktisk usikker på om tven min støtter den, ser de 5 forskjellige hullene , så jeg regner med det.. og kan den kabelen jeg brukte brukes på PS3? vurdere og kjøpe ps3 snart nemelig^^ hadde vært fint om den passet på den og. Endret 1. mars 2008 av lunnr Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) ok, komponent kabelen hvordan ser den ut? er det den hvite,røde,gule? har jo en slik en. Den ser sann ca sånn ut: Komponent kabel Jeg tok bare et tilfeldig søk. Sjekka ikke pris ellernoe sånt. EDIT: Ja, du traff spikern der Endret 1. mars 2008 av SteffenMA Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 ok greit, da går jeg nokk for en slik:) får håpe opplevelsen i gran turismo 4 blir bedre;) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Komponent kabelen fungerer på PS3 også ja Men siden du mest sansynlig vil skaffe deg ein 40GB utgave av PS3, som ikkje har støtte for PS2 spill, kan det vere lurt å å invistere i ein rimelig HDMI kabel, om TV`en din har støtte for det. Da slippe du å bytte på komponent kabelen mellom PS2 og PS3 Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 ja tven støtter HDMI ja, men er det bedre en den komponent kabelen? .. bah.. jeg syns det er for mye kabel styr rundt tver om dagen, digital tv,hdmi,Blu-ray,komponent... neida så, jeg er en skikkelig data nerd, men når det gjelder tv skulle du tro jeg var en gammel kjærring på 80 år i kunskap =p Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Eg ville nok brukt HDMI der eg kunne for å si det sånn, lyd og bilde i samme kabel. Mindre rot blir det også Men ein slik kabel fikser du til 100,- Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) ok, men jeg oppnår det samme? alltså og få bedre Bilde kvalitet? det er mer viktig for meg en lyden, og bytte kabler ofte er heller ikke noe problem. og HDMI støtter vel ikke Ps2 som jeg skal ha kabelen til uansett? Endret 1. mars 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Nei til PS2 er komponent det beste man kan oppnå. Eg har ikkje satt min PS3 via. HDMI vs komponent opp mot hverandre, men folk her inne meiner de har sett klare bildeforskjeller i mellom komponent og HDMI på PS3. Men da tror eg det kommer mye ann på størrelsen på HDTV`en din No ser eg at du har ein 32", og da skal det litt til før du vil merke noe særlig forskjell. Har TV`en din støtte for 1080p? I såfall støtter den nevnte oppløsning via komponent? Endret 1. mars 2008 av Mala Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 * HDMI * Oppløsning 1366 x 768 * 32" HD-Ready LCD-TV * Text-TV med 1000 siders minne * Plug and Play det er det som står om tven.. så jeg har egentlig ingen anelse dessverre:( Produkttype LCD-TV Diagonal størrelse 32" - widescreen Dimensjoner (BxDxH) 80.5 cm x 21 cm x 60.9 cm - med stativ Vekt 17.5 kg Farge Sølv, høyglanset svart Digitalfjernsynssertifisering HD ready Oppløsning 1366 x 768 Skjermformat 720p Inngangsvideoformater 480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p Videogrensesnitt Komponent, kompositt, HDMI, S-Video, SCART Teknologi TFT aktiv matrise Progressiv skanning Ja Bildets sideforhold 16:9 TV-kanalvelger 1x analog Analog-TV-kanalvelger PAL, SECAM Forhåndsvisning av flere kanaler Dobbeltskjerm Egenskaper Videostøyreduksjon, foreldrestyring, Aktiv kontroll, dynamisk kontrast, 3:2 nedtrekkskompensering, antirefleksbelegg, 2:2 nedtrekkskompensering, Color Transient Improvement (CTI), Luminance Transient Improvement (LTI), Contrast Plus, Smart Picture Control, Smart Sound Control, Pixel Plus HD Lydmodus Stereo Høyttalersystem 2 høyttalere Lydeffekter Dynamic Bass Enhancement (DBE), Incredible Surround Stereomottakssystem NICAM Fjernkontroll Fjernkontroll - infrarød Strømforsyning AC 230V ( 50/60 Hz ) der står det jo 1080i, men ser du skriver p? hmm... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Da har du ein TV som er kompitabel i følgende modus; 720p og 1080i. Komponent kabelen vil gjøre jobben i 720p da skulle ein tro Er jo bare til å koble opp PS3 med komponent når den tid kommer, regner med PS2 automatisk vil falle bort ein liten stund likevel Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 ok, greit.. så jeg kan ikke koble den til 1080p? hva er forskjellen på 720p og 1080p? : s ja vet ps2 er gammel, har bare så lyst og sitte og nyte litt gran turismo 4, fordi det er fortsatt et sinnsykt bra bil spill:) og burde jeg ta Sony AV-Component Kabel for Playstation ? eller en helt annen kabel.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Ja du og du, PS2 er ein gammel traver som har vel fortjent sin plass i TV-benken, ingen tvil om det. Skal blåse igjennom Shadow of The Colossus igjen snart(så raskt eg får det nye minnekortet) 1080p kommer bra med i bildet jo større skjerm du har, også betegnet som Full HD. Men på ein 32" skjerm vil det uansett blir vanskelig å se store forskjeller i bildet mellom 720p og 1080p. Flott om noen her inne kunne dele sine erfaringer rundt akkurat dette, da eg ei har noen sjøl. Men eg må nesten hoppe til køys gitt Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 er også en svenske som har drivd og skravla litt på komplett: Man kan ikkw ansluta Ps2 til en TV med Koponentvideoingånger som endast anvænd før HDTV ( Y PB PR ) MERA INFO KOMPLETT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! På dena kabel står det ( Y PB/CB PR/CR L R ) Så titta vad det står på din HDTV først!! Så før mig går det ikke, jag har en LG 47`` LCD TV Full-HD nå vet ikke jeg helt hva han driver og hyler for, men kanskje du vet? ok greit:) får håpe du kan svare på siste spørsmålet imorgen;) men uansett tusen takk for hjelpen til nå. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Skjønner ikkje bæret av ka den fyren der maser om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå