Gå til innhold

3D Head tracking spilling for Playstation 3 !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekslusivt? Tviler. Dette ble laget ved å bruke Wiimot og sensorbar, Sony har nok simpelt henn sett mon i dette og vil forsøke å lage sin egen versjon ved å bruke eyetoy.

Tror jeg personelig vil ha valgt Wii versjonen med tanke på Wiimote/Nunchuck i pistolgrep.

Lenke til kommentar

Samma hvis Time crisis 4 blir Head tracking kompatibelt ....

Playstation Eye koster 350 på Gamezone og hvis du skal ha Time crisis 4 kommer det kanskje til å koste 600kr og Wii remote stativet som skal holde remoten foran tv'en, briller, Pistolen du skal sette remoten i , det er mange med bare en remote så må man kjøpe en til og spillet blir fort penger det....

Endret av Paystation Home
Lenke til kommentar
Med tanke på at Eyetoy ikke er så avansert som Wiimoten er (med tanke på avstand fra IR lys til sensorbar, rotasjon, posisjon etc) så vil jeg si at Wii har større mulighet for å støtte dette ut av boksen.

Med tanke på at dette ikke er Eyetoy og kan bruke øynene dine og ikke en bar eller briller så eier det.

Wii er ikke like avansert som Eye . Sjekk denne siden : http://www.thisisliving.com og stikk inn på kategorien der som heter Kraft til å yte.

Så får du se hva som er Power.

Playstation Eye kan sikkert også brukes som sensor bar bare med flere muligheter.

Lenke til kommentar

Kanskje bruk en side neste gang som ikke er laget og kjørt av Sony.

Og akkurat i denne sammenhengen ser jeg mer potensialet i Wii løsningen enn PS3 løsningen. Synes Wii løsningen virker mer integrert og gjennomført samt har mer teknologi bak seg for å støtte dette fult ut enn Eyetoy har.

Lenke til kommentar
Kanskje bruk en side neste gang som ikke er laget og kjørt av Sony.

Og akkurat i denne sammenhengen ser jeg mer potensialet i Wii løsningen enn PS3 løsningen. Synes Wii løsningen virker mer integrert og gjennomført samt har mer teknologi bak seg for å støtte dette fult ut enn Eyetoy har.

Hva er galt med sida ?

Fordi det er fakta og får Wii til å ligne en melkeskummer i forhold til Playstation's Ferrari.

Hvorfor ser du mer potensial i Wii løsningen for den er mer gammeldags ?

Haha, mer teknologi i Wii løsning'en ....

Dream on.

Wii mer teknologi.

Dream on.....

Wii løsning'en er kanskje bedre enn Eyetoy til PS2, men ikke bedre enn Eye til PS3.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg både PS3 og Wii egner seg like godt til dette med head tracking, litt avhengig av hvordan de velger å implemen... øh, bruke det, i praksis. :p

Er skeptisk til at PS3s kamera klarer å lese av øynenes posisjon feilfritt under spilling i praksis, særlig hvis det sitter flere personer i sofaen bak/ved med personen som spiller. Legg merke til at videoen av techdemoen på dagbladet tydelig viser at systemet tar feil av øynenes posisjon flere ganger, og resultatet blir at 3D-grafikken hopper til feil sted nå og da. Dette problemet blir jo ytterligere forsterket dersom spilleren ikke har optimal belysning i rommet når han spiller, siden ansiktet må være nogenlunde opplyst for at teknologien skal fungere.

Klarer de å unngå denne typen problemer er det helt ypperlig, men jeg mistenker at det vil være bedre å bruke et spesielt sett med IR-lamper (briller med små dioder på sidene) fremfor denne løsningen dersom man vil ha et system som fungerer nogenlunde smertefritt.

Løsningen med IR-lamper vil i allefall fungere like bra på Wii som på PS3 siden begge plattformene har rikelig med regnekraft for å beregne seg frem til spillerens posisjon basert på dette systemet, det er tross alt ikke snakk om avanserte beregninger her.

Tracking av øyne/ansikt vil kreve langt mer for å si det sånn, så her har PS3 en stor fordel. Spørsmålet er om de får den løsningen til å fungere bra nok i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...