finnipinni Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Jeg har forvilla meg borti en Aopen Barebone ePC945-m8 http://www.aopen.nl/products_detail.aspx?Auno=1478 og lurer på hvilke Intel prosessorer som skjuler seg i betegnelsen : Intel Dual core Pentium 4 ? Jeg lurer spesielt på om det går å benytte rimelige typer som E4500 og litt oppover. Den støtter også D-serien, er det så at denne er eldre ? Endret 2. mars 2008 av finnipinni Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 ser ut til å staøtte pentium D, men dessverre ikke den "nye" core (2)duo. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Mener du at den ikke støtter E-serien ? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 huffda - det var ikke bra. Har noen en pent kjørt Pentium D med dobbeltkjerne da ? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Hvilken pentium er egentlig mest passelig til denne ? Tror det bør være en som bruker lite effekt også og jeg kjenner ikke systemet så derfor hadde jeg satt stor pris på hjelp. Forstår nå at Pentium D er dobbeltkjerner og Pentium 4 er enkeltkjerner. Så kan den bruke celeron D også, men jeg vet lite om effektforhold og om hvor mye dårligere Celeron er. Trenger råd om dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Du kan bruke den barebonen som en brevvekt alternativt bokstøtte. Kan jo selvsagt få tak i en Celeron D eller en P4 (6n0-serien helst). En Pentium D krever såpass med kjøling/strøm at noe av vitsen med barebone blir borte. I tillegg til at merytelsen er neglisjerbar. (Kommer jo litt an på hva du skal bruke barebonen til). Regner med at du har fått denne gratis og ikke klarer å kaste den. PS. Har en Celeron D 347 (som gjør 4.8-5.0Ghz) du kan få for en sixpack. Endret 1. mars 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Jo - var inne på litt som deg, men tenkte på at bokstøtta ville blitt brødrister eller noe. Sikkert bra nok den Celeronen du har, men displayet virker nok ikke ? Samma det - jeg bor på Ski - er det langt til deg ? Eller posten ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Sorry for å overta tråden litt, men vil denne støtte denne? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Sorry for å overta tråden litt, men vil dennestøtte denne? Det ser ut til å skulle gå bra Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Syns dette er vanskelig, og skal ikke uttale meg. Kortet har enkle minnekanaler og spørsmålet blir da om prosessoren støtter dette. Kan ikke se at jeg finner noe om det på linken der ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Syns dette er vanskelig, og skal ikke uttale meg.Kortet har enkle minnekanaler og spørsmålet blir da om prosessoren støtter dette. Kan ikke se at jeg finner noe om det på linken der ? Hvorfor uttaler du deg da? Ikke er det så vanskelig heller. Det står da relativt klart på produktsiden hva hk'et støtter (og linker fra denne). Dette Asus hk'et støtter Core 2 Duo. Har man fått det "kastet etter seg" er det vel greit nok. Intel bruker (fremdeles) FSB/NB til å styre minnekanal(er). CPU'er som støttes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå