Gå til innhold

Pastaproblemer :)


Eystein

Anbefalte innlegg

Hei jeg knota litt med en p4 2.53 cpu og masse av kjølepastaen under kjøleelementet datt av. Den funker fint men blir mye varmere enn en annen p4 2.53 som jeg innstalerte samtidig (og uten knoting). Kan jeg bare kjøpe ny pasta-tørke vekk den gamle og legge på ny? hvor tjukt skal laget være og hvor stort etc.. HATER alt som har med pasta og er livredd for det etter å ha svidd en tbird1ghz en gang for lenge lenge siden da jeg gjorde feil med pastaen...

 

Hvis noen har gode tips og kan si nøyaktig hvordan det skal gjøres hadde det vært veldig flott.. Jeg har bestillt Cooler Master CPU-Vifte Socket 478/P-4 XI4-7H52A, Copper Core - til 3,2GHz og GlobalWin Kjølepasta (Goop) fra komplett. Vil gjerne ikke gjøre noe feil denne gangen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda den hjelper den.. Eneste jeg lurer på er at i guiden smurte dem rett oppå chippen liksom? På p4 2.53 er overflata til chipen ganske stor..Skal jeg smøre et tynt lag jevnt over der.. Hva skjer når jeg klemmer nedpå kjøleribba? tyter det utover og lager kortsluttning og faenskap? :(

Lenke til kommentar

Det var nu mest ment som en spøk at jeg skrev "pastaproblemer" Skulle kanskje ha skrevet goop jeg men falt for fristelsen hehe. Men takk for hjelpen.. Men en ting.. er goopen skikkelig tykk sånn at når du presser ned kjøleelementet på cpuen så tyter det ikke ut til sidene og ned på hovedkortet right?

Lenke til kommentar
Det var nu mest ment som en spøk at jeg skrev "pastaproblemer" Skulle kanskje ha skrevet goop jeg men falt for fristelsen hehe. Men takk for hjelpen.. Men en ting.. er goopen skikkelig tykk sånn at når du presser ned kjøleelementet på cpuen så tyter det ikke ut til sidene og ned på hovedkortet right?

 

"Laget" med goop skal være svært tynt, legger på så tynt selv at eg kan skimte flata på prosessoren gjennom goopen, dette tilsvarer ca. 2mm "stråle" fra AS-sprøyta. Bruker AMD XP, litt mindre flate enn Intel P4, når det er så lite goop mellom prosessoren og kjøleren blir det ikkje mye søl utover prosessoren når kjøleren blir "presset" fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...