Eystein Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hei jeg knota litt med en p4 2.53 cpu og masse av kjølepastaen under kjøleelementet datt av. Den funker fint men blir mye varmere enn en annen p4 2.53 som jeg innstalerte samtidig (og uten knoting). Kan jeg bare kjøpe ny pasta-tørke vekk den gamle og legge på ny? hvor tjukt skal laget være og hvor stort etc.. HATER alt som har med pasta og er livredd for det etter å ha svidd en tbird1ghz en gang for lenge lenge siden da jeg gjorde feil med pastaen... Hvis noen har gode tips og kan si nøyaktig hvordan det skal gjøres hadde det vært veldig flott.. Jeg har bestillt Cooler Master CPU-Vifte Socket 478/P-4 XI4-7H52A, Copper Core - til 3,2GHz og GlobalWin Kjølepasta (Goop) fra komplett. Vil gjerne ikke gjøre noe feil denne gangen.. Lenke til kommentar
Swix Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Har du sett på: http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html Vet ikke om den(linken altså) kan hjelpe....men prøv! Lenke til kommentar
Eystein Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Joda den hjelper den.. Eneste jeg lurer på er at i guiden smurte dem rett oppå chippen liksom? På p4 2.53 er overflata til chipen ganske stor..Skal jeg smøre et tynt lag jevnt over der.. Hva skjer når jeg klemmer nedpå kjøleribba? tyter det utover og lager kortsluttning og faenskap? Lenke til kommentar
fanti Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 da smører du rimelig tykt lag på. Tenk på at pastaen skal kun fungere som fyllmasse i de små porene mellom ribba og overflata på cpuen. så det skal ikke mye til. Om pastaen leder eller ikke kommer an på type pasta du bruker. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_...nstructions.htm artic silver er en bedre goop en det du har valgt, linket også tl guiden deres. Bare huskl å rens med isopropanol før du legger på ny Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Eystein En p4 er vanskeligere å ødelegge en din gamle amd 1GHz var. P4 har noe så fins som at p4 klokker ned om den blir for varm. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Pastaproblemer Og jeg som trodde vi endelig skulle få en post som handlet om mat... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Pastaproblemer Og jeg som trodde vi endelig skulle få en post som handlet om mat... Det trudde eg og, lurte på om eg var havnet på et mat forum Men han burde forandret emne navnet. Så er det goop som er det rette navnet, og den beste goopen er AS3 Lenke til kommentar
Eystein Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Det var nu mest ment som en spøk at jeg skrev "pastaproblemer" Skulle kanskje ha skrevet goop jeg men falt for fristelsen hehe. Men takk for hjelpen.. Men en ting.. er goopen skikkelig tykk sånn at når du presser ned kjøleelementet på cpuen så tyter det ikke ut til sidene og ned på hovedkortet right? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Det var nu mest ment som en spøk at jeg skrev "pastaproblemer" Skulle kanskje ha skrevet goop jeg men falt for fristelsen hehe. Men takk for hjelpen.. Men en ting.. er goopen skikkelig tykk sånn at når du presser ned kjøleelementet på cpuen så tyter det ikke ut til sidene og ned på hovedkortet right? "Laget" med goop skal være svært tynt, legger på så tynt selv at eg kan skimte flata på prosessoren gjennom goopen, dette tilsvarer ca. 2mm "stråle" fra AS-sprøyta. Bruker AMD XP, litt mindre flate enn Intel P4, når det er så lite goop mellom prosessoren og kjøleren blir det ikkje mye søl utover prosessoren når kjøleren blir "presset" fast. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Klem ut ettpar (normale) knappenåls hode str klædder midt på core og trø på ribba så blir det squeeza utover og det er passe mengde. kanskje slå på temp shutdown (60-65'C)i BIOS så unngår du flere svidde CPU's Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Har hatt den globalwin goopen selv, og det var ikke akkurat noe å skryte av. Ble as3 på meg og gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå