Gå til innhold

Spill som er verdt å kjøpe


Mann20

Anbefalte innlegg

Oblivion er jo et obligatorisk spill. MÅ spilles. Pass på å kjøpe game of the year edition, der du får med de to ekstrapakkene.

 

Forøvrig anbefales Uncharted, CoD4, Orange Box og Heavenly Sword sterkt.

 

Oblivion anmeldelse (PS3):

<a href="http://www.gametrailers.com/player/18458.html" target="_blank">http://www.gametrailers.com/player/18458.html</a>

 

Jeg syns Oblivion på PS3 var skuffende.. Jeg har spilt det på PC og har en ganske oppegående PC (hvertfall hva Oblivion angår) og ble skuffa over grafikken i PS3-versjonen..

Virker som det er dårligere HDR-rendering og lyseffekter generelt virker dårligere, samt at det meste av gresset er tatt vekk for å øke ytelsen som igjen avslører utrolig stygge bakketexturer..

Det hjalp ikke at dialogene kutta ut i tide og utide også, plutselig kom det ikke stemmer under samtaler lengre, bare tekst.

Nei, Oblivion solgte jeg igjen.. Kjøpte Uncharted, Drake's Fortune, MYE bedre!

 

Har bare testet Oblivion på PS3 og 360 - der er i alle fall PS3 versjonen suveren, da det er betydelig penere og har veldig mye mindre laste-tid (skyldes vel hovedsakelig at det kom nesten et år senere). Hvordan PC-versjonen er vet jeg altså ikke, men vil tro man trenger temmelig sterk maskin for å slå PS3 versjonen.

 

Uansett synes jeg PS3-grafikken er meget lekker, og tror man skal være ganske kresen på grafikk hvis man sliter med denne (se bilder i anmeldelsen jeg linker til i tidligere innlegg). Problemer med dialoger har jeg ikke opplevd, men har ikke gått gjennom alle de utallige skjulte oppdrag. I alle fall synes jeg ikke det er så viktig med stemmer hele tiden.

 

Men fantastisk grafikk eller ikke; jeg elsker dette spillet hovedsakelig pga solid hovedstory, samt den enorme friheten ellers. Spennende å utforske den enorme verdenen. Eksempelvis er det moro å oppdage en mystisk gruve finne ut av hva som skjuler seg inni. Man kunne skrevet mange sider om alt man kan gjøre i spillet.

 

Når det er sagt likte jeg Uncharted like bra.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, på pc spilte jeg med 1680x1050 oppløsning på lcd med alle instillinger på max. I ps3-versjonen (og sikkert 360-versjonen) så kan man ikke stille noe særlig på display-options (kun brightness) men på pc kan man stille grass-ditance og masse sånt, og jeg hadde som sagt at på max, så bra ut da, og hadde omtrent samme ytelse som ps3-versjonen.

 

Spill f.eks Drake's Fortune etter en time med Oblivion, da skjønner du at de IKKE har kommet i nærheten av hva ps3 kan i Oblivion..

 

Lastetidene er også superkorte på pc, ca 1/4 av ps3... Bare for å nevne det :p

Lenke til kommentar
Vel, på pc spilte jeg med 1680x1050 oppløsning på lcd med alle instillinger på max. I ps3-versjonen (og sikkert 360-versjonen) så kan man ikke stille noe særlig på display-options (kun brightness) men på pc kan man stille grass-ditance og masse sånt, og jeg hadde som sagt at på max, så bra ut da, og hadde omtrent samme ytelse som ps3-versjonen.

 

Spill f.eks Drake's Fortune etter en time med Oblivion, da skjønner du at de IKKE har kommet i nærheten av hva ps3 kan i Oblivion..

Lastetidene er også superkorte på pc, ca 1/4 av ps3... Bare for å nevne det :p

 

Nå er ikke dette en PC VS PS3 tråd..les hva tråden heter da....viss du vil begynne med hva som er best oss så er dette IKKE den rette tråden

 

EDIT:Leif

Endret av Diesel_
Lenke til kommentar

Det jeg sier er at Oblivion IKKE er verdt den latterlige summen de skal ha der jeg kjøpte det (EB Games til 649kr) rett og slett fordi det er en nedribbet versjon av det Oblivion ER.

 

Storyen er bra, ok greit, verden er stor og åpen, greit, men jeg er LEI av spillprodusenter som porter et spill over til en annen platform kun for å tjene penger og ikke engang gidder å sette seg ned å kode spillet så det yter best og ser penest ut.

Lenke til kommentar

Enig i at Uncharted er litt penere enn Oblivion. Det har vel imidlertid sitt å si at arealet man kan bevege seg på i Oblivion er ekstremt mye større enn i Uncharted. Mens retningen man skal gå i Uncharted er temmelig linær, kan man gå hvor man vil i Oblivion - og verdenenen er gigantisk. Og igjen; selv synes jeg Oblivion er lekkert på PS3.

 

I Oblivion ser man gjerne et snødekket fjell langt borte i horisonten. Dette kan man gå til og videre jobbe seg opp mot toppen. På veien opp finner man gjerne en spennende skjult grotte som går dypt inn i fjellet. Kanskje kan man finne en stor skatt? Men det er også fare for å møte et stort monster.

 

I likhet med PS1 og PS2 tror imidlertid også jeg at vi ikke får se det beste av PS3-grafikk før 3-4 år inn i dens levetid. Utviklerne kjenner vel ikke systemet så godt enda.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Det jeg sier er at Oblivion IKKE er verdt den latterlige summen de skal ha der jeg kjøpte det (EB Games til 649kr) rett og slett fordi det er en nedribbet versjon av det Oblivion ER.

 

Storyen er bra, ok greit, verden er stor og åpen, greit, men jeg er LEI av spillprodusenter som porter et spill over til en annen platform kun for å tjene penger og ikke engang gidder å sette seg ned å kode spillet så det yter best og ser penest ut.

 

649,- er jo helt sykt. Uansett hvilket spill det er snakk om.

 

På gamezone.no selges PS3 versjonen av Oblivion Game of the Year Edition for 449,- nå. Jeg ville ikke nølt med å kjøpe - med mindre man alt har spilt gjennom det på PC eller 360.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

Det er helt sykt ja, men nysjerrigheten tok overhånd og jeg kjøpte det alikevell.. Trodde jo at siden så mange spill ser så bra ut på ps3, så måtte jo nesten Oblivion se like bra ut, eventuelt bedre ut enn det jeg var vant med.. De har jo tross alt hatt et par år på seg nå til å jobbe med spillet siden det først kom ut på pc.. Skuffelsen var derfor stor da jeg så at det ikke var tilfellet..

 

Solgte det igjen og kjøpte Uncharted :p

Lenke til kommentar

Uncharted burde alle som har en PS3 kjøpe, milevis bedre enn alt annet som er ute til maskinen nå, og det er lite på de konkurrerende konsollene som faktisk har så mye å stille opp mot dette spillet.

 

Føles som denne generasjons Resident Evil 4, hvis man visuelt sett hadde lagd det stikk motsatte spillet. Bare å glede seg til oppfølgeren.

Lenke til kommentar
Uncharted burde alle som har en PS3 kjøpe, milevis bedre enn alt annet som er ute til maskinen nå, og det er lite på de konkurrerende konsollene som faktisk har så mye å stille opp mot dette spillet.

 

Føles som denne generasjons Resident Evil 4, hvis man visuelt sett hadde lagd det stikk motsatte spillet. Bare å glede seg til oppfølgeren.

 

Second that. (enig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...