millaen Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Kjøpte i sommer et speilreflekskamera som jeg ikke har fått testa ut noe særlig enda, men har de siste ukene hatt litt bedre tid og dermed begynt å sette meg inn i ting, men det er mye jeg ikke forstår... Derfor trenger jeg sårt litt hjelp! I forskjellige fotobøker/blader står det om blenderåpning, hvilke innstillinger man bør bruke i forskjellige situasjoner når det gjelder blenderåpning,og at man kan bruke størst/minst i forhold til hvilket objektiv man har. Men hvordan vet jeg hva som er største/minste blenderåpning med det objektivet jeg bruker? har nikon 18-55mm AF-s og Nikon 55-200mm AF-S. Amatørspørsmål, I know, men vet ikke helt hvordan jeg ellers skal få svar på spørsmålene mine Endret 1. mars 2008 av millaen Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Kos deg med dette du.... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Du bør lese fotokompendiumet som det ble linket til over. Dog kan du finne ut det du lurer på (største blenderåpning hvertfall, altså minste tall) ved å se på objektivet, det står nemmelig nesten alltid i fronten Alternativt kan du sette kameraet i A modus og skru på ene hjulet ene veien til tallene ikke endrer seg mer, da har du ene verdien, og andre veien til tallene ikke endrer seg mer, da har du andre verdien. Dette må da gjentas zoomet helt inn og ut får å få tallene slik som de brukes å oppgis ala det i signaturen min. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå