Gå til innhold

Hardtrening styrke + cardio diverse spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei,

Stats: ;D

Gutt

20år

85-90kg

normal+ god form

Har planer om å nå mitt livs form i løpet av det neste halve året.

Min plan inebefatter også å gjøre meg til en ekstrem "friskus" med tonnevis av overskudd ;D

Plan:

Stå opp ca 05:15 hver dag. Trene i hovedsak langkjøring. Kanskje noe cardio.

Trene i studio etter jobb 5-6 dager i uken.

Trene overkropp annenhver dag. Trene underkropp (ben) dagene i mellom når jeg har mulighet.

Trene mage/rygg på alle øktene jeg er i styrkerom.

Jeg var i svært god form for litt under et år siden. Siden den gang har det blitt litt dårlig med trening, i hvert fall siden november. (Hadde mestringsøvelse på befalskolen da, og etter det var det bare litt for deilig å slappe av ;D )

Jeg er ikke ute etter å brenne fett, men å komme i vanvittig god form. Vil bli en helt både utholdenhetsmessig og på styrke.

Jeg prøver å høre på kroppen, selv om det er utrolig frustrerende å ha så alt for lang restitusjonstid. (Den skal ned;D)

Så har jeg noen spørsmål:

Er det noe i veien for å legge inn høyintensitet intervalløvelser før/etter langkjøring om morgenen? Er det i så fall bedre å gjøre det før eller etter langkjøringen?

Har tenkt litt på kreatin. Er dette et "must" for meg? Er litt skeptisk.

Har planer om å kjøpe proteinpulver i nærmeste fremtid. Skal poste hvilket jeg kjøper. Tenkte i tillegg å spise en del kesam ol før leggetid for å få "tregere" proteiner. Er dette en god idé?

Når jeg nå i innkjøringsperioden å ta det litt "pent". Gjør det noe at jeg trener muskler som er støle selv etter 2-3 dager?

Jeg har tenkt å trappe ned på festingen også, men noe kommer det i alle fall til å bli. Gjør det noe å trene samme dagen som man skal trene og dagen etter, selv om man er fyllesyk?

Dette ble mye forskjellig:

På forhånd tusen takk til alle som gidder å lese posten og komme med innspill ;D

edit:kjøpte whey tech proteinpulver med jordbærsmak... skal bli spennende å prøve

Endret av beerformyhorses
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Trening dagen derpå har jeg selv erfart at ikke er mulig. Med motivasjon går det, men med skallebank og et energinivå på null så er det ikke lett.

2. Kreatin er slett ikke et "must", og om du søker litt rundt vil du fort finne ut hvorfor.

3. Trege proteiner (kasein) er å foretrekke før leggetid, ja. Jeg leser at du skal kjøpe proteinpulver i nærmeste fremtid, og da kan jo et 50:50 forhold av myse/kasein være noe. Da får musklene raske proteiner til (før og etter) treningsøkten, samt trege proteiner til hvile. En shake og en omelett før du legger deg kan være et godt valg.

4. Hvor vil du egentlig med treningen? Leser at du vil komme i bra fysisk form, men da kan vel turning være et alternativ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...