Audere Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Lager denne tråden for spørsmål om spansk. Hva er forskjellen på "vamos" og "vayamos"? Hvordan sier man "Jeg husker ikke?" No me acuerdo? Endret 1. mars 2008 av Audere Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Lager denne tråden for spørsmål om spansk. Hva er forskjellen på "vamos" og "vayamos"? Hvordan sier man "Jeg husker ikke?" No me acuerdo? Vamos og vayamos er såvidt jeg husker forskjellige verbformer, men orker ikke slå opp. No me acuerdo betyr at du ikke er enig, no me recuerdo derimot betyr at man ikke husker Lenke til kommentar
Audere Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 No me acuerdo betyr at du ikke er enig, no me recuerdo derimot betyr at man ikke husker Det var det jeg også mente, men på Pimsleur høres det veldig ut som "no me acuerdo". Lenke til kommentar
Montag Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Lager denne tråden for spørsmål om spansk. Hva er forskjellen på "vamos" og "vayamos"? Hvordan sier man "Jeg husker ikke?" No me acuerdo? 1) "Vamos" er tredje person flertall,presens indikativ av IR og betyr vi drar". "Vayamos" derimot er (presens) subjunktivsformen og skulle bli noe som "vi ønsker å dra" 2)"recordar" - No lo recuerdo = Jeg husker det ikke. "acordarse de" - No me acuerdo de dónde está el libro= Jeg husker ikke hvor boken er. Derimot uttrykkes uenighet vha konstruksjonen ESTAR + DE ACUERDO, som f.eks. "no estoy de acuerdo con lo que dices" = Jeg er ikke enig i det du sier. Du hørte mao nok rett på Pimsleurkurset. Endret 12. mars 2008 av Montag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå