erlend-mb Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg har en tamron 17-50 mm til canon. På full tele så får jeg bedre fokus med den manuelle fokusen enn med AF. Jeg har ikke testet fokusen for resten av zoomområdet. Skal linsa treffe med fokusen i hele zoomområdett, eller bommer de ofte i yttergrensene? Det er litt irriterenede, for den linsa jeg fikk først bommet veldig med fokus, så jeg gikk til butikken jeg kjøpte den i, og prøvde to linser til der, den ene bommet like mye som den jeg hadde fra før, mens den jeg fikk byttet til bommet litt mindre, men altså forsatt litt. Butikken hadde ikke flere linser, så jeg måtte ta til takke med den siste. Bør jeg få byttet den også? Jeg leste her inne at linsene kan sendes inn til rekalibrering av fokus, gjør alle butikker det? Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 fokuset havner for nære kamera gjennom hele zoomorådet. Er det noen som vet om man kan få kalibrert fokusen på linsa, eller om jeg bare bør bytte til en ny? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 At du ikke har fått noe svar betyr at spørsmålet har vært besvart mange ganger før. Hvis du søker litt i arkivet så finner du ut hvordan du tester objektivet skikkelig. Hvis det er feil på objektivet så gå til butikken med det og få de til å fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå