Raspeball Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Har et lite "problem" med harddisken min i Windows XP. Harddisken er på 100GB, og etter en prøveperiode med Ubuntu gikk jeg tilbake til XP (savnet BF2 ), og da var disken partisjonert slik som vist på bildet. Poenget er at jeg nå gjerne vil kvitte meg med noen av disse partisjonene, særlig den på nesten 2 GB og den på 14 også, slik at de tilfaller c-disken. Poenget er at jeg gjerne vil tro dette går an å gjøre i XP ved hjelp av "Diskbehandling", men jeg får ikke slettet noen partisjoner, enda det ikke har vært noe på de, i alle fall ikke på den som er nesten 2 GB. Må jeg formatere de først? (Det kan jeg gjøre i diskbehandling?) Den på 18,7 GB kan jeg forsåvidt beholde, slik at jeg kan lagre noe der, men skulle helst ha slettet den også, og så laget en ny, litt større partisjon. Er alt dette mulig i Diskbehandling? På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Du kan ikke endre allerede opprettede partisjoner med det som ligger i Windows. Med mindre du sletter noen. Da kan du legge til mer plass på andre partisjoner på samme disk. Ellers må du inn med Norton Partition Magic e.l. Endret 29. februar 2008 av Mark9 Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 prøv freeware " Super Fdisk 1.0 ": http://www.freedownloadscenter.com/Utiliti...uper_Fdisk.html lykke til Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Eller last ned denne: http://www.inside-security.de/insert_en.html brenn den ut, boot den opp og kjør "parted" funker hvis din C har fat32 filsystem. har den ntfs brenner du ut live cd'dn til ubuntu og kjører noe som heter ntfstools og en ting... Backup står forresten ingenting i lista over bruksområder til super fdisk at du kan resize... Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Du kan ikke endre allerede opprettede partisjoner med det som ligger i Windows. Med mindre du sletter noen. Da kan du legge til mer plass på andre partisjoner på samme disk.Ellers må du inn med Norton Partition Magic e.l. Var det jeg tenkte på, men når jeg ikke får til å slette noen partisjoner fordi de etter sigende skal være i bruk, selv om jeg ikke har brukt dem til noe som helst og de er tomme, så kan jeg formatere dem først? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Last ned Parted Magic, en live cd. Gratis. atlef. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå