Teemeister Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hei, jeg lurer paa en ting. Noen som har noen meninger om å sette en pc i bil??? Da tenker jeg litt på om dette er mulig, med tanke på hardisk og vibrasjon og forskjellige hindringer. Er det noen her som har det???? Lenke til kommentar
Swix Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Det første som streifer mine tanker er strøm. En pc med skjerm trekker vel en del strøm under oppstarten? Du må mulignes inn med et ekstra batteri. Men når pc'en er "oppe å går" så tror jeg neppe at den trekker så mye. Men alt er jo avhengig av hvilke type maskin du skal ha inn. Når det gjelder vibrasjon på harddisker så tror jeg at det finnes en rekke monteringsmuligheter, som vil forhindre at dette blir et problem. Mitt spørsmål til deg blir, hva skal du bruker en pc i bilen til?? Lenke til kommentar
Teemeister Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Tenkte på å bruke en sånn skjerm som man bruker i bilen hvis du skjønner...ikke en sånn vanlig monitor... Ja det med strøm har streifet meg, tror du det går ann å finne 12V til 230V transformator??? Selve pc'en trekker vel ikke så mye med strøm, gjør den det??? Fett å pc i bil da, da har du alt, DVD, mp3, videoer og alt, uten å måtte betale fett med spenn! Lenke til kommentar
Mac Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Skaff deg en 12dc til 230ac konverter.. eller inverter som de kaller dem på microplex og fortell oss hvordan det gikk -Karl Lenke til kommentar
Mac Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Bare for å si litt om mulighetene med PC i bil. De fleste har høyttalere i bilen og uansett hvor gode de er så blir lyden i en bil ganske bra. Hvis du også er så heldig å ha en prosjektor og en 12dc til 230ac kan du finne deg en hvit vegg i byen og parkere forran denne. Her kan du da sitte med en kammerat, dama eller flere kammerater og se på film med god lyd. Man slipper jo også å bytte cder i bilen da man kan spille mp3er rett fra PCn hvor du kan ha så mange mp3er du vill (nesten i allefall). -Karl Lenke til kommentar
Danny Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 joda fult mulig,mange som har klart det. http://www.mamut.com/controls/shop/shops/1...alias=websiden2 der får du kjøpt fet skjerm til bilen,kan brukes til playstation,dvd spiller og pc. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 hare vært oppe før, finnes 12psu et eller annet sted, for huskl at det er 12v som er den høyeste spenningen i en maskin Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 se her: http://www.quad.no/shop/html/power12v.asp 12 volt inn, 250 W. perfekt for ditt bruk!!(trur æ da...) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 kan jo bare smekke PSU power valg knappen på 120 volt eller hva det nå er...trekker mindre da (hvis du har den knappen i det hele tatt da). PC'n trekker mest strøm når den slås på, ellers så har vel mange egenskapen å gå i dvale... Hva skal du med PC i bilen? Kjøp gammel bærbar PC med CD rom hvis det kun er for å ha musikk, enklest og greiest Lenke til kommentar
Kjetil15 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 satan det måtte vært bar og kunne vist divx osv i baksetet på bilen.... kunne vist alle de nyeste filmene osv Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Vise Getaway in stockholm mens man kjører pirat-taxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå