Gå til innhold

tipser om billige sigma objektiver

Anbefalte innlegg

Beklager nok en gang for mye OT, men en stor takk til trådstarter for tipset. Regner med at det er mange som får seg nytt objektiv nå til en billig penge.

Når det gjelder inkompetanse så gjelder det alle steder som trådstarter også nevner, men det morsomme er at det er alltid en eller annen i en eller annen kjede som kommer med unnskyldninger om at enten så er vedkommende ny eller så har de ikke inkompetente ansatte.

Greit nok for oss som vet hva vi skal ha, men hva med alle de som spør betjeningen om råd?

Hva med han som kjøpte et kompaktkamera og trodde det var vanntett ned til 1,5 m. fordi selgeren påsto det?

Beklager igjen til trådstarter, dette blir det siste innlegget mitt i denne tråden da jeg føler jeg har sporet den skikkelig av.

Eneste jeg må vurdere nå er om jeg virkelig har bruk for et 18-50 mm F/2.8...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[snip]

Sjekk ut nyeste tilbudsavis fra lefdal. Finner den på nettsiden deres hvis du ikke har papir utgaven.

Blant annet 18-50mm F2.8 dc macro for 2995,- :)

Så sto jeg der da, i butikken altså, klokken var 2030 og de stengte 2100 dessuten var det siste dagen tilbudet varte. Valgets kval var; skal jeg ta det eller skal jeg ikke? De hadde 1 stk. igjen til EOS av 18-50. Så kom jeg til å tenke på konklusjonen på Photozone hvor dette objektivet ikke får helt topp karakter. Nå heter det riktignok Aspherical IF og ikke Macro, så det er kanskje ikke eksakt det samme objektivet, men jeg summet meg og lot det være. Var det dumt? F2,8 og 2995,- er sikkert greit, men et objektiv er vel mer enn F alene. Jeg sitter fortsatt på gjerdet og tygger. Når faller EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS i pris mon tro? :innocent:

--

eTrollet

Lenke til kommentar
[snip]

Sjekk ut nyeste tilbudsavis fra lefdal. Finner den på nettsiden deres hvis du ikke har papir utgaven.

Blant annet 18-50mm F2.8 dc macro for 2995,- :)

Så sto jeg der da, i butikken altså, klokken var 2030 og de stengte 2100 dessuten var det siste dagen tilbudet varte. Valgets kval var; skal jeg ta det eller skal jeg ikke? De hadde 1 stk. igjen til EOS av 18-50. Så kom jeg til å tenke på konklusjonen på Photozone hvor dette objektivet ikke får helt topp karakter. Nå heter det riktignok Aspherical IF og ikke Macro, så det er kanskje ikke eksakt det samme objektivet, men jeg summet meg og lot det være. Var det dumt? F2,8 og 2995,- er sikkert greit, men et objektiv er vel mer enn F alene. Jeg sitter fortsatt på gjerdet og tygger. Når faller EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS i pris mon tro? :innocent:

--

eTrollet

Objektivet på photozone er gamle versjonen.

Den som Lefdal annonserte er nye med macro i betegnelsen. Det er betydelig bedre enn forgjengeren.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
[snip]

Jeg sitter fortsatt på gjerdet og tygger. Når faller EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS i pris mon tro? :innocent:

Så ble jeg nødt til å gå ned fra gjerdet. Elkjøp var det som tro til med lørdagstilbud; EF-S 17-55 f/2,8 IS USM til kr.4995,-. Da syntes jeg ikke at jeg kunne vente lenger. Kjøpte forresten et Hoya UV filter til kr.249,-, noe jeg også tror var rimelig. Så er det bare å sette i gang med å "skyte" i vei. :thumbup:

Lenke til kommentar
[snip]

Jeg sitter fortsatt på gjerdet og tygger. Når faller EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS i pris mon tro? :innocent:

Så ble jeg nødt til å gå ned fra gjerdet. Elkjøp var det som tro til med lørdagstilbud; EF-S 17-55 f/2,8 IS USM til kr.4995,-. Da syntes jeg ikke at jeg kunne vente lenger. Kjøpte forresten et Hoya UV filter til kr.249,-, noe jeg også tror var rimelig. Så er det bare å sette i gang med å "skyte" i vei. :thumbup:

Det var ett tilbud jeg ikke fikk med meg.... Kun lørdag?

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Det var jo usannsynlig billig, hvor fikk du tak i det til den prisen. Var det noe alle elkjøp butikkene hadde?

5. Mai åpnet ELKJØP MEGASTORE på Lørenskog 5000 m2, Nordens største butikk.

Den linsen var bare en del åpningskampanjen til ELKJØP. Dersom dere bor i Oslo området så kan dere alltids stikke innom å høre om dere kan få det til samme pris - det er lov å prøve seg:-)

Lenke til kommentar
[snip]

Det var et bra tilbud!

Men billige filtre er ikke noe å satse på siden du får dårligere kontrast og skarphet, og problemer i motlys.

Skal du ha Hoya bør du gå for Super HMC, eller aller helst Pro1 serien.

Lenke til kommentar
Det var ett tilbud jeg ikke fikk med meg.... Kun lørdag?

Gratulerer!

Ja, kun lørdag. Forøvrig takk for gratulasjonen. Jeg er rimelig "happy" så langt. :D

Det var jo usannsynlig billig, hvor fikk du tak i det til den prisen. Var det noe alle elkjøp butikkene hadde?

Elkjøp på Lørenskog åpnet ny forretning denne uken, Megastore. I den forbindelse annonserte de i bl.a. den lokale avisen Romerikes Blad. Dette var kun et begrenset tilbud på 15 stk. EOS 40D og EF-S 17-55, hver av dem til kr.4995,-.

Høres ekstremt billig ut, og lite sannsynlig. (?).

Ja, ikke sant? Ikke rart jeg datt ned fra gjerdet :w00t:

post-153938-1210604168_thumb.jpg

Lenke til kommentar
[snip]

Men billige filtre er ikke noe å satse på siden du får dårligere kontrast og skarphet, og problemer i motlys.

Skal du ha Hoya bør du gå for Super HMC, eller aller helst Pro1 serien.

Nå fikk jeg ikke tid til å sjekke dette med filter på forhånd, så jeg tok det eneste 77mm filteret dem hadde, slik at jeg fikk en beskyttelse på objektivet. Hvorvidt det er et "billig" filter har jeg ikke greid å finne ut av, men rimelig var det vel med kr.249,-? Slik ser det ut:

post-153938-1210622176_thumb.jpg

Vedrørende kontrast og skarphet med dette i bruk, ta en titt på noen Testbilder

Endret av eTrollet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...