Sjel Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg spør dette i forbindelse med en oppgave jeg holder på med på skolen. Og jeg klarer ikke å finne noen statistikk på hvor i verden folk er lykkligst. Trenger mest en statistikk som viser forskjellen på norden/norge og sør-amerika. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Tror det er ganske vanskelig å måle, men du kan jo se på: http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_national_happiness Men hvordan måle lykkelighet? jeg har bodd i sør-amerika og jeg vet de er mer utadvente enn oss nordmenn, men om de er mer lykkelige, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
WakeMe Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Tror nok ikke nordmenn er de lykkeligste hvertfall. De lever jo i et forferdelig land, og syter selvfølgelig deretter. Lenke til kommentar
Binche Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Så på 60 minutes her om dagen. Der sa de at det var i Danmark folk var lykkeligst. De hadde vel ikke så store forhåpninger som amerikanerne (the American Dream), derfor ble de ikke så skuffet hvis noe ikke ble slik de ønsket I tillegg er jo Danmark et velstående land. Lenke til kommentar
operg Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Den der er strengt tatt ganske utdatert, står bl.a. "West Germany". USA har heller ikke hatt høyest GDP per innbygger på en god del år. Lenke til kommentar
freerun Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 De kan ikke ha høyere intekt per person i USA enn norge heller, selv om man går tilbake til 1990? Hva er det som ikke stemmer? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 tegn en strek round den og dere skjønner Lenke til kommentar
Appelsinkrokan Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 tegn en strek round den og dere skjønner Er det en ståtiss, eller er det bare jeg som ser hardinger over alt? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg vil gjette på paradiset i Nord-Italia Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg skriver det første som falt meg inn.. Stammene i Afrika junglene, som aldri har sett siviliserte mennesker før, som ikke vet hva sjalusi, anger og grådighet er. Begynte å tenke veldig på Gudene må være gale 1 og 2 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hvorfor skal ikke "usiviliserte" personer vite hva sjalusi, anger og grådighet er? Jeg tror disse folkene har like mye av disse følelsene som meg og deg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hvorfor skal ikke "usiviliserte" personer vite hva sjalusi, anger og grådighet er? Jeg tror disse folkene har like mye av disse følelsene som meg og deg. Nei, kan godt hende de har det, men fikk et inntrykk av gudene må være gale, men for all del, jeg kan ta feil:) Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 tegn en strek round den og dere skjønner Er det en ståtiss, eller er det bare jeg som ser hardinger over alt? Hehe, jeg lider av det samme. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Utvilsomt her i Norden, vi har ikke en bekymring i havet. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Heiheihei, taler du for alle nå? Bensinprisene har faktisk steget med 1,50 de siste månedene, det er jo rimelig katastrofalt! Lenke til kommentar
athorb Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Sant det. Lurer på om barna i Afrika vet hvor godt de har det. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Island virker som en fin plass :| Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Heiheihei, taler du for alle nå? Bensinprisene har faktisk steget med 1,50 de siste månedene, det er jo rimelig katastrofalt! Det er nettopp dét som vitner om hvor utrolig godt vi har det! Utakknemlige og griske nordmenn sutrer over den minste ting: "Buhuu, bensinprisene har steget! Huff, huff!!"*sutre, sutre* Tenk om du ikke hadde hatt mat på bordet eller kunne dødd av den minste infeksjon! Tror vi har det ganske bra her i Norge, jeg... Endret 25. juli 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå