Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nikotin ut av kroppen

Gjest Ole Fredriksen

Anbefalte innlegg

Gjest Ole Fredriksen

Hei..

nå har jeg nå snust i noen år.. men det er IKKE det som er poenget.. for nå har jeg tenkt til å slutte:D sånn at nikotinen går ut av kroppen..

så lurer jeg veldig på hvor lang tid det tar før kroppen lissom er "tømt" for nikotin?

for nå har jeg godt 4 dager, jeg klarer meg, men har det ikke helt i 100%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er vel at nikotinen nå er ute av kroppen, mens kroppen vil at den skal være der.

hvor lang tid tar det før dette suget forsvinner da?

hva skjer om jeg hiver inn en snus nå da(noe jeg på en måte har veeeldig lyst til)?

kan det være fare for at jeg får nikotinsjokk da? siden all nikotinen er gått ut av kroppen..

vet ikke så mye om dette her.. har heller ikke lyst til å ringe røyketelefonen

Lenke til kommentar
Poenget er vel at nikotinen nå er ute av kroppen, mens kroppen vil at den skal være der.

hvor lang tid tar det før dette suget forsvinner da?

hva skjer om jeg hiver inn en snus nå da(noe jeg på en måte har veeeldig lyst til)?

kan det være fare for at jeg får nikotinsjokk da? siden all nikotinen er gått ut av kroppen..

vet ikke så mye om dette her.. har heller ikke lyst til å ringe røyketelefonen

jeg vet ikke nøyaktig når det forsvinner. men har hørt at nikotinsuget kan vare i mange år :hmm: tja, tror du vil kjenne den ganske kraftigere enn vanlig. altså siden jeg begynte har jeg hat snus nesten hver dag. en gang gikk jeg vel nesten en uke pga at jeg var tom for penger og fikk ikke tak i noe. etter at jeg tok en snus kjente jeg den gaaanske så godt :thumbup:

Lenke til kommentar

Kroppen din er tømt for nikotin om du har gått 4 dager uten, men det betyr ikke at avhengigheten går bort med den.

Irritabilitet/aggressivitet, nedstemthet, engstelse, urolighet, manglende konsentrasjonsevne og "snusesug", om man kan kalle det det, er normalt i perioden du prøver å slutte. Det vil si, om du har vært fysisk avhengig. Dette er typiske, bortfallende symptomer, så du skal ikke være redd for å kjenne dette i lang stund fremover.

Hvis du er psykisk motivert til å slutte, klarer du nok å ignorere det fysiske behovet.

Lenke til kommentar

Jeg slutta å snuse et halvt år siden.

var de 3-4 dagene som var absolutt verst, men frister ennå når en kollega åpner en fersk boks rett foran meg.

Min motivasjon:

Hver gang jeg får lyst på snus tenker jeg på alle penga jeg sparer på å ikke snuse =) det holder en gnien sjel i tømmene

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest Mekrosh

Niktotinen vil være ute av kroppen etter 3 dager. I tillegg til dette må du vente tre uker før du kan si deg ferdig med snus. Det er så lang tid det tar å ilegge seg eller fjerne en vane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...