Gå til innhold

Feil oppløsning når jeg kobler til TV!

Chris_lox

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en bærbar hp med hdmi ut, så tenkte derfor at det kunne vært fint å koble denne til min hd-tv. Men når jeg kobler opp så blir bildet alt for stort! Det går med andre ord utenfor tv-skjermen. Jeg har endret oppløsningen til 1280x720, men det fungerer ikke. Fungerer heller ikke med andre oppløsninger, så er litt irriterende! Har prøvd å endre innstillingene på tv-en også, men uten hell! Kan det være noe med hdmi-kabelen? Bildet blir jo aldri riktig!

Chris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den jeg ønsker å kjøre, men den oppløsningen kommer ikke som et alternativ når jeg kobler til laptopen via hdmi. Derimot når jeg kobler stasjonære opp mot tv-en med vga så funker denne oppløsningen. Noen måte å tvinge laptopen til å kjøre 1366x768?

Lenke til kommentar

ikke helt sikker på hvordan man fixer det men dere kan prøve og boote med skjermen koblet til evt gå inn på Nvidia-kontrollpanel og se der..

på min 42" og 22" som jeg bytter mellom finner laptopen selv frem til riktig oppløsning..

har 8600 gt 256 mb i en dell xps m1530

Lenke til kommentar

Det kan være noe med hvordan skjermen identifiserer seg over hdmi. Jag har en tatung 32" som fungerer fint med dvi, men med hdmi så blir ikke oppløsningen riktig. Fant ut at jeg måtte kjøpe powerstrip for å flashe firmware i tven. Det gadd jeg ikke. Men der var ihverfall problemet i TVens fw.

Eller EDID som det heter....

Endret av Terapi
Lenke til kommentar

Nvidias kontrollpanel gir deg sikkert mulighet til å velge en 1360x765 oppløsning. Den oppløsningen er ikke særlig støttet, så du må bruke RivaTuner til å legge inn en ny oppløsning. 1366x768 eller 1360x768 burde være støttet av tv-en din.

Hvis bildet fortsatt er strukket må du sjekke skaleringen til tv-en, eventuelt bruke Nvidia-kontrollpanelets innebygde skaleringsfunksjon.

Lenke til kommentar

Har samme problem med å få bilde over HDMI fra stuepcen til TVen. Planen er å prøve å skrive ny EDID til tven. Men da må du ha registrert versjon av PowerStrip og en EDID "oppdatering" som passer din TV.

PS. Hvis det er noen som kan mer om dette så hadde det vært greit med en litt utfyllende post.

Lenke til kommentar
Nvidias kontrollpanel gir deg sikkert mulighet til å velge en 1360x765 oppløsning. Den oppløsningen er ikke særlig støttet, så du må bruke RivaTuner til å legge inn en ny oppløsning. 1366x768 eller 1360x768 burde være støttet av tv-en din.

Hvis bildet fortsatt er strukket må du sjekke skaleringen til tv-en, eventuelt bruke Nvidia-kontrollpanelets innebygde skaleringsfunksjon.

prøvde rivatuner, men får ikke lagt til oppløsningen, legger til, den sier jeg må starte windows på nytt, jeg sier ja, men etter omstarten er det ikke skjedd noenting. noe idè om hva som er galt?

kjører forresten Vista Ultimate x64 og et GF 8600GT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...