Gå til innhold

Tommer og ny maskin.

pong

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva betyr tommene som netshop og komplett lister opp? For eksempel netshop lister opp bærbare etter disse formatene:

6" - 12"

13" - 13.3"

14" - 14.1"

15" - 15.4"

17" - 18"

19" - 20"

Hva betyr disse egentlig? Størrelse på skjermen eller hele maskina.

Jeg er ute etter å kjøpe en bærbar, billig en. Jeg skal på ferie til påsken og da fikk jeg den brilliante ideen med å ta med meg pcen, det er bare det at den stasjonære veier 20 kilo, tastatur og skjerm ikke inkludert, noe som er litt vell tungt for en lang reise. Derfor vil jeg ha en bærbar, da jeg ikke vil bruke den noe særlig ellers så er det bortkastet med en super-bærbar til 10000 kroner. Jeg tenkte mer på en til 3-4500.

Jeg er glad i å spille med tastatur og mus, derfor må maskina ha muligheter for eksternt tastatur og mus (dette er vell standard?). Jeg foretrekker store skjermer men det er ikke et must. Hvis der er mulig ved det prisnivået så er core 2 prosessorer bedre enn det derre celeron hærverket. Er WLAN vanlig på bærbare nå? Hvordan vet jeg at WLAN er støttet i så fall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermen og maskina er jo like store da :p

Tja, det stemmer vanligvis nesten, men det finnes likevel laptoper man kan velge mellom to forskjellige skjermstørrelser på. Har dessuten sett 12" med ganske stor ramme rundt. Dimensjonene står som regel et annet sted, men når de oppgir tommer er det som regel skjermen ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...