Møkk Lei Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Heisann. Er det noen som vet om det finnes et "output normalizer" program? Poenget er at jeg bruker maskinen mest til musikk. og det IRRITERER vettet av meg at lydnivået er så varierende. må hele tiden justere på volumet. Skulle nesten tro det fantes et program med slik funksjon. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Skjønner hva du mener. Har ofte savnet noe slikt selv. Men det som er litt av problemet, er at enkelte partier naturlig skal være høyere (eller lavere) enn andre. Hvis man "klusser" med lydnivået, kan det relativt sett bli feil. Har en tilsvarende funksjon på video-spilleren min. Hvis jeg begynner å ta opp noe som begynner med dunder og brak, er det slik at jeg nesten ikke hører det som blir tatt opp senere (og som har et normalt lydnivå). Har derfor koblet ut denne funksjonen og funnet ut at det beste er å sette lydnivået manuelt. Lenke til kommentar
voktern Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 i såfall må du kjøre lyden ned i veldig lav kvalitet, om du skal ha samme lyd på alle sanger. Da det ikke går å kjøre den fra 64k til 112 feks. Du tar sikkert poenget mitt. Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Heisann. Er det noen som vet om det finnes et "output normalizer" program? Poenget er at jeg bruker maskinen mest til musikk. og det IRRITERER vettet av meg at lydnivået er så varierende. må hele tiden justere på volumet. Skulle nesten tro det fantes et program med slik funksjon. http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml...mponentId=95237 Lenke til kommentar
frans Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 MP3 gain . Nero har også en normaliseringsfunksjon. dbpowerAmp music player har også normaliseringsfunksjon ved avspilling av filer. Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 MP3 gain . Nero har også en normaliseringsfunksjon. dbpowerAmp music player har også normaliseringsfunksjon ved avspilling av filer. mp3gain er ikke realtime. uaktuelt i denne sammenheng. dbpoweramp player ser ut til å fungere fint, har ikke testa den dog. Men den er gratis i motsetning til den noe mer fleksible winamp pluginen. Lenke til kommentar
Møkk Lei Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Takker og bukker for svarene Dette høres jo lovende ut. Har hentet ned den pluginen til winamp, skal prøve den nå. Har jo gjort meg omtrent avhengig av media libraryet i WA3. Er det andre spillere med bedre library funksjoner ute å går kansje? blir litt tregt i wa innimellom.. skal ta en titt på dbpoweramp oxo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå