dEWLIER Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 `Hei! jeg har begynt å få problemer med xboxen min. Den klikker midt i spill og bare når jeg ser på film. så jeg ringte microsoft isted og forklarte problemet! Da svarte de til meg at pga at jeg hadde kjøpt xboxen brukt følgte ikke garantien lenger!!! Og at garantien kun var på 3 år dersom du fikk red rings!!! Stemmer det at de kan fjerne garantien fra xboxen pga at den får en annen eier! hva om jeg da hadde kjent personen jeg kjøpte den fra så kunne han ringt de! da hadde det jo ikke det vært noe problem! Er det ikke noe i kjøpsloven som sier at vi har 5 års garanti på alt elektrisk? Mener å ha hørt det! Kan dere gi meg noen svar her!? er ganske kjipt å måtte kjøpe ny xbox etter bare å vært i bruk i nesten 2 år!! Mvh Ole Martin! Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 `Hei! jeg har begynt å få problemer med xboxen min. Den klikker midt i spill og bare når jeg ser på film. så jeg ringte microsoft isted og forklarte problemet!Da svarte de til meg at pga at jeg hadde kjøpt xboxen brukt følgte ikke garantien lenger!!! Og at garantien kun var på 3 år dersom du fikk red rings!!! Stemmer det at de kan fjerne garantien fra xboxen pga at den får en annen eier! hva om jeg da hadde kjent personen jeg kjøpte den fra så kunne han ringt de! da hadde det jo ikke det vært noe problem! Er det ikke noe i kjøpsloven som sier at vi har 5 års garanti på alt elektrisk? Mener å ha hørt det! Kan dere gi meg noen svar her!? er ganske kjipt å måtte kjøpe ny xbox etter bare å vært i bruk i nesten 2 år!! Mvh Ole Martin! Dummeste jeg har hørt at du ikke kan sende inn en brukt xbox. 5 års reklamasjon er det på alle varer. Det er 2 års utvida garranti på red rings of death altså da 3 år tilsammen. Tror du skal ringe tilbake til microsoft og brife litt med den norske loven. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Garanti er bare noe som går utover vanlig reklamasjonsrett. Vanlige ting har 2 års reklamasjonsrett, eller 5 år hvis tingen forventes å vare vesentlig lenger enn 2 år. Elektronikkbutikkene vet å tolke dette i sin favør, så du må stort sett mase for å få igjennom reklamasjon på ting eldre enn 2 år. At reklamasjonsretten opphører når produktet bytter eierskap høres ut som vås, uten at jeg kan backe det opp med noe faktisk lovkunnskap. Kanskje garantien opphører (siden den er en tilleggstjeneste produsenten gir kjøperen), men det spiller heller liten rolle hvis du har reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
pappagutt Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) `Hei! jeg har begynt å få problemer med xboxen min. Den klikker midt i spill og bare når jeg ser på film. så jeg ringte microsoft isted og forklarte problemet!Da svarte de til meg at pga at jeg hadde kjøpt xboxen brukt følgte ikke garantien lenger!!! Og at garantien kun var på 3 år dersom du fikk red rings!!! Stemmer det at de kan fjerne garantien fra xboxen pga at den får en annen eier! hva om jeg da hadde kjent personen jeg kjøpte den fra så kunne han ringt de! da hadde det jo ikke det vært noe problem! Er det ikke noe i kjøpsloven som sier at vi har 5 års garanti på alt elektrisk? Mener å ha hørt det! Kan dere gi meg noen svar her!? er ganske kjipt å måtte kjøpe ny xbox etter bare å vært i bruk i nesten 2 år!! Mvh Ole Martin! Dummeste jeg har hørt at du ikke kan sende inn en brukt xbox. 5 års reklamasjon er det på alle varer. Det er 2 års utvida garranti på red rings of death altså da 3 år tilsammen. Tror du skal ringe tilbake til microsoft og brife litt med den norske loven. Nå må folk slutte å svare på spørsmål de ikke har greie på! GARANTIEN kan produsenten helt fint si at slutter å gjelde når produktet blir videresolgt. MS kan derfor si at du ikke lenger har garanti på denne maskinen. At du ihht Lov om forbukerkjøp har lov til å reklamere på produktet er noe helt annet, og den kan ingen produsenter ta i fra deg. Endret 29. februar 2008 av pappagutt Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 GARANTIEN kan produsenten helt fint si at slutter å gjelde når produktet blir videresolgt. MS kan derfor si at du ikke lenger har garanti på denne maskinen. At du ihht Lov om forbukerkjøp har lov til å reklamere på produktet er noe helt annet, og den kan ingen produsenter ta i fra deg. Hva er egentlig forskjellen på garanti og reklamasjonsrett? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Garanti er noe produsenten gir deg. Reklamasjonsrett er noe den norske kjøpsloven gir oss forbrukeren som ett ekstra frynsegode. Lenke til kommentar
Rock`n Roll Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Makan til tullprat på enkelte her. Hadde sjøl en 360 som jeg kjøpte på finn. Fikk problemer med den, alle spill frøys etter 10-15 min. Ringte inn til M.C. kundecenter. Maskinen blei henta hjemme hos meg. 3 uker etterpå blei den levert på døra mi.. er vel bare og ringe inn på nytt, og håpe att du ikke treffer en full Svenske ;p Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Du trenger vel ikke si at du har kjøpt den brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå