Ufrisk Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Lite problem. Imårra går fristen ut for mørkekjøringskurs, og jeg har enda ikke hatt det.. Er det sånn at jeg kan ta det om noen uker, og bare søke om førerkort igjen, eller må jeg ta oppkjøringa på nytt også? Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Er ikke helt sikker, men tror det er slik at du må vente til høsten med å ta den igjen, dessverre. Du slipper oppkjøring tror jeg, men må ta mørkekjøringskurs til høsten, og fornye lappen Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 bare ta mørkekjøring og så til vegvesen lever in attest på at du har det så får du lappen igjen med en gang Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hør med trafikkskolen om du kan ta den snarest... vet aldri Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 du kan jo også dra "lit" nord der er det jo enda mørkt Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Tror du bør kontakte trafikkstasjonen å høre om du kan få en mnd eller noe på deg. Ellers er vel lappen din ugjldig????? Kjipt å bli stoppet uten førerkort og bli anmeldt for det. Ring ogsp rundt til kjøreskoler, er jo bare å ta det første og beste, så burde vel la seg ordne i løpet av veldig kort tid. Lenke til kommentar
R_S Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Lite problem.Imårra går fristen ut for mørkekjøringskurs, og jeg har enda ikke hatt det.. Er det sånn at jeg kan ta det om noen uker, og bare søke om førerkort igjen, eller må jeg ta oppkjøringa på nytt også? Hvis du fikk førerkortet i år, har du til 1. mars neste år å ta mørkekjøringen. Etter 1. mars neste år, hvis du ikke har tatt den da blir førerkortet ditt ugyldig... også hvis du har fått fører kort i år og ikke har mørkekjøring, se bak på førerkortet ditt da skal der stå at det "går ut" 1. mars 2009 Endret 1. mars 2008 av djslegga Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Lite problem.Imårra går fristen ut for mørkekjøringskurs, og jeg har enda ikke hatt det.. Er det sånn at jeg kan ta det om noen uker, og bare søke om førerkort igjen, eller må jeg ta oppkjøringa på nytt også? Hvis du fikk førerkortet i år, har du til 1. mars neste år å ta mørkekjøringen. Etter 1. mars neste år, hvis du ikke har tatt den da blir førerkortet ditt ugyldig... også hvis du har fått fører kort i år og ikke har mørkekjøring, se bak på førerkortet ditt da skal der stå at det "går ut" 1. mars 2009 Vil tro det er 1 mars 2008 som er datoen hans. Mørkekjøring er vel obligatorisk før man kjører opp i vinter/mørke månedene. Lenke til kommentar
Ufrisk Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Lite problem.Imårra går fristen ut for mørkekjøringskurs, og jeg har enda ikke hatt det.. Er det sånn at jeg kan ta det om noen uker, og bare søke om førerkort igjen, eller må jeg ta oppkjøringa på nytt også? Hvis du fikk førerkortet i år, har du til 1. mars neste år å ta mørkekjøringen. Etter 1. mars neste år, hvis du ikke har tatt den da blir førerkortet ditt ugyldig... også hvis du har fått fører kort i år og ikke har mørkekjøring, se bak på førerkortet ditt da skal der stå at det "går ut" 1. mars 2009 Vil tro det er 1 mars 2008 som er datoen hans. Mørkekjøring er vel obligatorisk før man kjører opp i vinter/mørke månedene. * .. som er datoen hennes. Har meldt meg på mørkekjøringskurs nå, lurer egentlig bare på om jeg må ta oppkjøringen på nytt eller ikke.. Og skal godt gjøres å komme lengre nord enn jeg er nå Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Huh? Jeg har mørkedemonstrering på mandag, 3. Mars. Trodde det var 15. som var fristen jeg? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Bare for å spørre, hvorfor vente til siste liten? Dere kan jo bare kontakte statens vegvesen og høre også. Jeg tror dere slipper oppkjøring og sånn på nytt. Men blir dere stoppet på veien av politiet etter fristen, så blir dere nok anmeldt for å kjøre uten gyldig førerkort. Da må sikkert dere ta prøvene på ny. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Det blir det samme som å kjøre uten førerkort. Vet ikke straffen for det, men kan vel tenkes selv Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 fristen er 15.mars da! ikke 1.! det jeg hørte av en venn ihvertfall, søk litt på google og sånt kanskje Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Mangler man mørkekjøring så trenger man ikke ny oppkjøring, bare ikke kjør ulovlig så går nok alt bra. Lenke til kommentar
Ufrisk Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Har ordnet opp i det der nå, fristen er ikke før 15. mars selvom førerkortet gikk ut 1. mars Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Whoooh, kom på idag at eg ikkje har betalt for mørkekøyringen... Og førarkortet gjekk da ut på laurdag. Jaja, får køyre ulovleg til eg finn igjen den giroen. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Whoooh, kom på idag at eg ikkje har betalt for mørkekøyringen... Og førarkortet gjekk da ut på laurdag. Jaja, får køyre ulovleg til eg finn igjen den giroen.har du fått nytt førerkort etter mørkekjøringa så går ikke dette ut fordi du ikke har betalt for kurset... Endret 18. mars 2008 av Audiguy Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Har fått betalt rekningen no. Men har ikkje fått nytt førarkort enda, må innom biltilstynet og bestille det der. Skjønnar ikkje kvifor alt som har med førarkort og det rundt der skal vere så tungvindt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå