Gå til innhold

Hjelp, mangler mørkekjøringskurs!

Ufrisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du bør kontakte trafikkstasjonen å høre om du kan få en mnd eller noe på deg. Ellers er vel lappen din ugjldig????? Kjipt å bli stoppet uten førerkort og bli anmeldt for det. Ring ogsp rundt til kjøreskoler, er jo bare å ta det første og beste, så burde vel la seg ordne i løpet av veldig kort tid.

Lenke til kommentar
Lite problem.

Imårra går fristen ut for mørkekjøringskurs, og jeg har enda ikke hatt det..

Er det sånn at jeg kan ta det om noen uker, og bare søke om førerkort igjen, eller må jeg ta oppkjøringa på nytt også? :(

Hvis du fikk førerkortet i år, har du til 1. mars neste år å ta mørkekjøringen.

Etter 1. mars neste år, hvis du ikke har tatt den da blir førerkortet ditt ugyldig...

også hvis du har fått fører kort i år og ikke har mørkekjøring, se bak på førerkortet ditt da skal der stå at det "går ut" 1. mars 2009

Endret av djslegga
Lenke til kommentar
Lite problem.

Er det sånn at jeg kan ta det om noen uker, og bare søke om førerkort igjen, eller må jeg ta oppkjøringa på nytt også? :(

Etter 1. mars neste år, hvis du ikke har tatt den da blir førerkortet ditt ugyldig...

også hvis du har fått fører kort i år og ikke har mørkekjøring, se bak på førerkortet ditt da skal der stå at det "går ut" 1. mars 2009

Vil tro det er 1 mars 2008 som er datoen hans. Mørkekjøring er vel obligatorisk før man kjører opp i vinter/mørke månedene.

Lenke til kommentar
Lite problem.

Vil tro det er 1 mars 2008 som er datoen hans. Mørkekjøring er vel obligatorisk før man kjører opp i vinter/mørke månedene.

* .. som er datoen hennes.

Har meldt meg på mørkekjøringskurs nå, lurer egentlig bare på om jeg må ta oppkjøringen på nytt eller ikke..

Og skal godt gjøres å komme lengre nord enn jeg er nå ;)

Lenke til kommentar

Bare for å spørre, hvorfor vente til siste liten?

Dere kan jo bare kontakte statens vegvesen og høre også.

Jeg tror dere slipper oppkjøring og sånn på nytt. Men blir dere stoppet på veien av politiet etter fristen, så blir dere nok anmeldt for å kjøre uten gyldig førerkort.

Da må sikkert dere ta prøvene på ny.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Whoooh, kom på idag at eg ikkje har betalt for mørkekøyringen... Og førarkortet gjekk da ut på laurdag. Jaja, får køyre ulovleg til eg finn igjen den giroen.
har du fått nytt førerkort etter mørkekjøringa så går ikke dette ut fordi du ikke har betalt for kurset... Endret av Audiguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...