k-andre@c2i.net Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hei. Når jeg bruker windows xp så starter datamaskinen min av seg selv etter jeg har spilt en stund. Og etter et par ukers tid så vil ikke windows starte. Rett før maskinen skal gå inn i windows xp så kommer det en feilmelding som står i 1 sek, så starter maskinen på nytt. Og slik fortsetter det hver gang jeg skal starte maskinen. Jeg har også problemer i andre operativsystemer som windows 98 og me. Der får jeg blåskjerm etter en stund. Dette skjer spesiellt når jeg spiller krevende pcspill. Kan dette skyldes at jeg må ha en ny cpu vifte. Min maskin: Amd Xp 1600+ 1,4 ghz 256 drr ram pc 2700 asus A7S333 hovedkort Gforce 3 Ti 500 128 mb Det stod på viften jeg kjøpte at den støtter opp til Amd xp 2000+. (Vifte til 130 kr på komplett) Vet dere hva som kan skyldes disse feilene i windows? Lenke til kommentar
gustav Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Skriv ned feilmeldingen som dukker opp på "blåskjermen" den ser slik ut: ?x???????? der ? = siffer. Søk deretter på denne tallkombinasjonen i Google! Lenke til kommentar
Kjetil15 Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 jeg tror du skal sjekke at cpuen og vifta og alt det der er festet skikkelig, fynka for meg! Lykke til Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Skru av autorestart ved feil? Kontrol panel - system - advansed - startup and recovery, fjern haken ved autorestart. Lenke til kommentar
volumone Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Tre ord: Linux, windows 2000. XP, 98, me er så dritt at det ikke går an. At du får blåskjerm i 98 og me sier jo seg selv. De os'a er jo så bugga som det går ann å få de og Xp er jo heller ikke kjent for sin stabilitet og kompitabilitet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Sitat Tre ord: Linux, windows 2000. XP, 98, me er så dritt at det ikke går an. At du får blåskjerm i 98 og me sier jo seg selv. De os'a er jo så bugga som det går ann å få de og Xp er jo heller ikke kjent for sin stabilitet og kompitabilitet. Om du ikke har noe bedre og fornuftig å si i denne saken så ikke si noe er du snill, det du sier er så dum at du ikke vet det selv Lenke til kommentar
z10an Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Linux er jo de mest stabile av dine utsagn, menn uanz at en pc'er ustabil er jo oftest feil med hardware ! Lenke til kommentar
SirDanceAlot Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Sitat Hei. Når jeg bruker windows xp så starter datamaskinen min av seg selv etter jeg har spilt en stund. Og etter et par ukers tid så vil ikke windows starte. Rett før maskinen skal gå inn i windows xp så kommer det en feilmelding som står i 1 sek, så starter maskinen på nytt. Og slik fortsetter det hver gang jeg skal starte maskinen. Jeg har også problemer i andre operativsystemer som windows 98 og me. Der får jeg blåskjerm etter en stund. Dette skjer spesiellt når jeg spiller krevende pcspill. Kan dette skyldes at jeg må ha en ny cpu vifte. Min maskin: Amd Xp 1600+ 1,4 ghz 256 drr ram pc 2700 asus A7S333 hovedkort Gforce 3 Ti 500 128 mb Det stod på viften jeg kjøpte at den støtter opp til Amd xp 2000+. (Vifte til 130 kr på komplett) Vet dere hva som kan skyldes disse feilene i windows? Fint om du forteller litt mer... Når oppdaget du problemet...hva var det siste du gjorde før det skjedde? Hva sier feilmld? Kjører du dualboot med 98 og XP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå