anordne Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hei alle sammen. Har et lite problem når jeg overklokker min q6600 (ellers specs i min profiL) PCen vil ikke starte igjen når jeg setter den i sleep, dette er litt dumt siden det er en HTPC. Setter jeg den til standard 2,4 GHZ så funker det som det skal, men altså når overklokket må jeg starte maskinen på nytt og da stopper det opp i bios og sier overclocking failed. Noen som har vært borti no slikt, er det prisen jeg må betale for å overklokke? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 mer strøm kansje? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) du mener på cpu?Prøvd å gå opp litt, hjalp ikke med 1,3 v ved 2,9 ghz, kan jo prøve noen hakk til, men blir da naturlig nok plaget med at det blir for varmt. Kjører jo stress tester med 1,275v uten problemer Endret 29. februar 2008 av aleksnor Lenke til kommentar
warin Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) du mener på cpu?Prøvd å gå opp litt, hjalp ikke med 1,3 v ved 2,9 ghz, kan jo prøve noen hakk til, men blir da naturlig nok plaget med at det blir for varmt. Kjører jo stress tester med 1,275v uten problemer vet du hvilken q6600 du har ? første som kom het B3 og tåler ikke mere en rundt 3.0Ghz og rundt 60grader celsius , siste utgaven heter G0 og tåler 3.6ghz og 71grader celsius (med luftkjøling) du finner enkelt ut det med CPU-Z Tipper du må over 1.325 for å nå 2.9 3.0Ghz , selv kjører jeg på 3.4 med 1.410v Endret 29. februar 2008 av warin Lenke til kommentar
anordne Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Har G0. Kjører jo fint stresstester som sagt på 2,9 ghz med rundt 1,27 volt, men skal prøve mer når jeg er hjemme igjen. Takker for inspill så langt. Lenke til kommentar
warin Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) hva har du stress testet med ? og hvor lenge Endret 29. februar 2008 av warin Lenke til kommentar
anordne Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 OCCT i en halvtime, prime95 i ca tre kvarter. Maskinen funker fint og har ikke vært noe ustabilt med den. Men siden den står i stereobenk og det blir varmt når man kjører testene lar jeg den ikke holde på i mange timer, ser ikke det som realistisk at vanlige programmer skal tyne den slik uansett. Lenke til kommentar
warin Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) da er det ikke Cpu som er problemet her , tror heller det er skjermkortet ditt, gå til strømalternativ i kontrolpanelet og se om du får justert noe under "endre betingelsene" ellers kan du google "overclocking + sleep" er vist et kjent problem med overklokking og sleep funksjonen. Endret 1. mars 2008 av warin Lenke til kommentar
anordne Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Hmm.. ja sjekket litt rundt, kan være heldig at problemet forsvinner med SP1. Får se, maskinen starter på ganske få sekund uansett, men kunne spart kanskje ett halv minutt med sleep. Lenke til kommentar
optimizer Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 du mener på cpu?Prøvd å gå opp litt, hjalp ikke med 1,3 v ved 2,9 ghz, kan jo prøve noen hakk til, men blir da naturlig nok plaget med at det blir for varmt. Kjører jo stress tester med 1,275v uten problemer vet du hvilken q6600 du har ? første som kom het B3 og tåler ikke mere en rundt 3.0Ghz og rundt 60grader celsius , siste utgaven heter G0 og tåler 3.6ghz og 71grader celsius (med luftkjøling) du finner enkelt ut det med CPU-Z Tipper du må over 1.325 for å nå 2.9 3.0Ghz , selv kjører jeg på 3.4 med 1.410v jo kan du si sitter selv med en b3 her kjører den glatt på 3.5 har hatt den oppe i 3.8 på luft kjører den nå på 3.5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå