ZealD Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Heisann. Jeg er kalt inn til Luftforsvarets Rekruttskole, noe som ville vert konge om jeg hadde hatt godt nok syn til å bli Jagerpilot. Men nå har det seg sånn at jeg ikke er Legolas og kun scora 7 på synstesten. Dermed har jeg bestemt meg for at jeg vil søke meg inn i FSK Spesialjeger etter førstegangstjenesten, og syns derfor Luftforsvarets Rekruttskole er litt "tamt" med tanke på å få en forsmak og grunnleggende trening for Spesialjeger utdanning. Jeg har derfor lyst å bli forflyttet til Telemarksbataljonen eller 2. Bataljon. Er dette mulig? Jeg har blitt kalt inn til mars 2009, noe jeg syns er ALT for sent. jeg vil inn rett etter sommerferien. Jeg vil ikke gå rundt å jobbe å sulle bort mange måneder på noe jeg ikke ser nytte i mens jeg venter på å komme inn i militæret. Hørte at jeg fikk et brev 2-3 måneder før jeg skulle inn som jeg kunne forklare hva jeg ville, men da er det jo allerede Desember / Januar! Det er alt for lenge til! Hjelp Lenke til kommentar
Løve Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Ring til forsvaret på 03003 og forklar det til dem så fikser de det. Bare vær obs. på at det er en kjempelang telefonkø der akkurat nå. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 FSK/Spesialjeger krever 9 av 9 på synstesten. Prøv GSV eller Jegerkompaniet Lenke til kommentar
40mm Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 TMBN er en vervet avdeling for de som har fullført førstegangstjeneste, så du kan nok ikke søke deg der før du er ferdig med førstegangstjenesten. Synet kan du korrigere med laser. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) FSK/Spesialjeger krever 9 av 9 på synstesten.Prøv GSV eller Jegerkompaniet Ja, vet Men jeg skal ta laseroperasjon før jeg skal videre i FSK Noe man ikke kan for å bli jagerpilot :/ Hva er Jegerkompaniet? Er det en tung førstegangstjeneste som vil forberede meg for Spesialjeger opptaket? Endret 29. februar 2008 av Phannyboy Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jegerkompaniet skal visstnok være ganske tungt ja. Flere av dem jeg tjenestegjør samme med, kommer opprinnelig fra Jegerkompaniet, men ble tydeligvis kastet ut derfra ettersom de ikke klarte rekruttskolen der. Kan høre litt med dem. Forøvrig har det null å si hvilken gren du kalles inn til rekruttskole i, dersom du har lyst å bli pilot. Flygerutdanningen har opptak som er helt uavhengig av øvrig førstegangstjeneste, og rekruttskolen til luft er ikke mer basert på luftfart enn noen andre rekruttskoler, men tjenester som crew chief assistent eller andre flytekniske tjenester kan muligens være greit å ha med seg til en flyutdannelse for alt jeg vet. Ikke at det er særlig relevant for deg mtp synskarakten din. Lenke til kommentar
jeiks Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 kom i garden, men har litt lyst å bytte til 2.bataljon eller jeger kompaniet. noen for og imot dette? Lenke til kommentar
bhh89 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 kom i garden, men har litt lyst å bytte til 2.bataljon eller jeger kompaniet. noen for og imot dette? Jeg kom også i Garden. Sendte først en mail, så ringte jeg idag. fikk flyttet både innrykk og avdeling. ville selvfølgelig til 2.BN! skal inn august 08 gikk ganske greit, men ventetiden på tlf er veldig lang! så når jeg først kom i kontakt, var alle kompisene samlet og alle fikk byttet til 2.BN! uten om en, han ville i marinen. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå