Loeve Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Eggsalat eller eggerøre er hotness. Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Makrell i tomat er elsk, men rapen etter man har spist det er grusom. hjemmelaget syltetøy. Nøkkelost Okserull/ribberull Noe av det jeg bruker. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Kaviar er min favoritt.. men da måå jeg virkelig pusse tennene etter at jeg har spist det.. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Ingenting slår hjemmelaget/noras nyrørte jordbærsyltetøy på en fersk brødskive Men vanligvis går det i gul/hvitost og/eller kjøttpålegg Lenke til kommentar
Birdbox Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Folk reagerer alltid på "gourmetskivene" mine, men ærlig talt. Mat skal jo være godt! Mine favorittpålegg er - Sennep (Den beste til dette er den i glass med sennepfrø), røkt laks, aioli, og på toppen legger jeg enten krepsehaler eller crabsticks. - Roastbeef med ridderost! legger også gjerne på annen "spesialost" som port salut. - SILD!! Yum yum yum! Julesild, krydret sursild, karrisild, sennepsild, sherrysild, salsasild, løksild osv. All sild bortsett fra den som er modnet. Den smaker litt rart. - Peppermakrell og makrell i tomat - Hjemmelaget tunfisksalat. Blander da Tunfisk i vann med enten boston agurksalat, salt, pepper og litt sitron, eller helt vanlig salsasaus Hvis jeg skal være rask, putter jeg crunchy peanøttsmør eller banan på skiva. Det er også utrolig digg. For ikke å snakke om smøreost med Jalapeno, evt kjøttpålegg på toppen av det også Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 -banan på fersk brødskive! Herlig! Så absolutt herlig! -ost på brød -servelat -eggerøre -syltetøy Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 DETTE er tunfisksalat: du tar en boks med tunfisk, hakker opp gul løk og blander sammen med majones. Det er ekstra godt hvis man har en skive frisk tomat på toppen. Ellers er jeg også glad i makrell i tomat og kirsebærsyltetøy. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg bruker halvgrovt brød som for eksempel Naturbrød (med ugle på) Hvordan er ugla tilberedt? Pålegg, ja. Jeg liker godt spekemat, diverse typer tørkede pølser. Strandamør er en udødelig klassiker som passer til alt av brød, ellers er det brødtypen som avgjør mye av hva som kan spises. F.eks. er spekeskinke knallbra pålegg, men bare på loff. Salami er også fin-fint, men helst på mellomgrovt. Riktig grovt brød er nydelig med kraftige pølser med sterk egenart (kan være elgpølse, Eidsvik Umami, diverse tørkede italienske smaksbomber osv.), men for all del, en grov leverpostei er ofte det beste på mørkt brød. Syltetøy, og da kun rørt (ikke kokt), er godt på ferskt, grovt brød. Makrell, varm- eller kaldrøkt (ikke i tomat) er godt på mellomgrovt, det samme gjelder sardiner (i olje). Ost passer i mitt hode bare på sprø ting, jeg takler ikke så godt kombinasjonen av ost og mykt brød. Kjeks er bra med ost, spesielt rødkittoster. Vanlig hvitost er greit på pizza eller til nød sammen med skinke på lyst brød. Unntaket er ridderost og Port Salut, disse er faktisk ganske gode selv på mykt brød, men selv de krever akkompagnement at et slags kjøttprodukt. Reker/kreps er også godt på loff! Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Kokt skinke + salat + agurk + cherrytomater = ELSK! EDIT: I Australia hadde vi 35 cm høye sandwicher som bestod av 150 gr høykvalitetsskinke, mase salat, tykke skiver loff + litt sennep. Snaxx. Noe ala dette: Endret 25. juli 2008 av OMartin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hvis bananene ikke er ferske er det ikkeno særlig......kresen på det. Det First Price sjokopålegget er jo godt. Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg er en stor fan av de to runde skivene jeg! en på toppen og en på bånn, imellom tar du ost, karbonade, tomat, salat, ketchup og kanskje litt salat dressing merk at karbonadene skal være varme og skivene skal værra lyse Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Mine morgentips: Sameboe spesial: Ganske enkelt, du tar en brødskive, tar et hardkokt egg og sprer ut over skiva, oppå dette tar du ost, før du topper det hele med agurk... Himmelsk!!!! Eller så har du min vanlige jorbærsyltetøy med ost oppå Også har du får de som liker rista brød: Ristabrød med smør og sukker...ENJOY!!!! Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Brunost med bringebærsyltetøy Bali kyllingsalat fra Ica med grillkrydder oppå :love: Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 peanøttsmør er uten tvil det beste pålegget i hele verden imo skal det blir enda bedre så er det et tynt lag hjemmelagd jordbærsyltetøy oppå også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå