Gå til innhold

Spill pc fra ca 8-10k

Anbefalte innlegg

Tjena grabbar!

Skal nå bytte ut min Dell pc mot en jeg bygger selv.

Da jeg har 0 peiling innenfor PC og diverse trenger jeg da litt hjelp:)

Håpet noen kunne gitt meg ett oppsett med en nogenlunde bra gaming pc som kan dra diverse spill (ikke de sykeste, med villest grafikk).

Eneste som skal inngå er PCen, ikke skjerm eller lignende. Kabinettet trenger ikke se bra ut:p

Og jeg skal ikke overklokke!:)

Takker for svar, mvh Alexander!

Endret av Soelberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjena grabben!

Et enkelt, men kjølig og godt kabinett til kr 549,-.

Et godt hovedkort til kr 1199,-

Eller om du vil "flippe helt ut" og gå for et SLI-kort til kr 879,-. Kortet er jo billigere, så du "flipper" ikke ut før du evt kjøper enda et skjermkort.

Denne CPU`n til kr 1575,- er ikke på lager enda, men kanskje du finner den andre steder. Om du ikke gidder å vente (selv om det kan være smart) så kan du gå for denne til 2050,-.

Skjermkort til kr 2599,-.

Minnebrikker til kr 549,- (2GB) passer til begge hovedkort.

Strømforsyninger har jeg ikke verken studert så veldig eller lest mange omtaler om, så derfor nøyer jeg meg med å foreslå den jeg har selv og som jeg er fornøyd med. Kr 1049,-.

Av harddisker er vel denne en av de mest solgte, kr 850,-.

DVD til kr 250,-.

Dyreste løsning; 9095,-.

Billigste løsning; 8300,-.

Jeg har bare plukket fra Komplett fordi jeg syns det er enkelt å finne frem der. Du får det selvsagt billigere om du bruker prisguiden her inne, hvis du orker å bestiller litt her og litt der.

Hvis du velger å gå for SLI må du selvsagt tenke ekstra nøye over hvilket skjermkort du velger. Ikke at GTS er dårlig (langt ifra!), men skal du kjøpe ett til blir valget enda viktigere. Med SLI bør du også gå opp til 700w for å være sikker.

Hvis du ikke vil bygge den selv så kan du f.eks gå ut ifra Komplett Gamer i25 og ende opp med det som er satt opp under her til kr 9675,- inkl OS (trenger du ikke OS så sparer du kr 855,- som du kan bruke på bedre komponenter).

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Lord of the Rings: Online

Norman IC,1 år lisens, Virus Control

Cooler Master Centurion 534

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz

Gainward GeForce 8800GTS 512MB GDDR3

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4

Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2

Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE

USB2 multikortleser 3.5" sort

Vista Home Premium Norsk

+ musematte, osv osv osv.

Jeg orka dessverre ikke linke til maskinvare i dette oppsettet, men du finner vel utav det.

Ang overklokking så er ikke det noe heksekunst, og du kan gjøre det på alt som er foreslått her. Mye å hente er det jo også. Du trenger ikke noe ekstra kjøling heller, så lenge du ikke blåser alt av innstillinger til himmels.

Lenke til kommentar

Det er en bra maskin det der. Men du trenger ikke bestille i kveld, den prosessoren er det vel ingen som har enda. Du kan jo alltids bestille bare den da, så du har større sjans for å få den kjapt når den dukker opp. Kan tenke meg det er mange om beinet der.

Resten kan du jo bruke litt mer tid på, det dukker vel alltids opp noe.

Lydkortet kan du forresten fjerne, kjøp det heller senere hvis du ikke er fornøyd med lyden fra hovedkortets integrerte lydkort. Det pleier iallfall å være bra nok for de som ikke har veldig kresne trommehinner.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke når den kommer i de forskjellige butikkene, men jeg har inntrykk av at det er litt diffuse meldinger på akkurat det. Komplett skulle vel allerede fått den inn, men...

Det kommer an på tålmodigheten din sikkert, om du vil bytte den ut. Jeg ville kanskje venta da.

Lenke til kommentar

Ser grei ut den der ja..

Jeg har et par 8800gts 512 kort selv :-)

Men du, det du kan gjøre..

Om du ikke vil vente på E8400, så kjøp denne istedenfor E6850:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338082

E6750 koster EN GOD DEL mindre enn E6850.

Selv om du aldri har clocket før, så klarer *alle* å clocke opp en så liten ytelse.

Maskinen din blir 10% billigere om du kjøper E6750 istedenfor E6850 og blir kanskje 3-5% tregere, men den differansen kan du clocke opp igjen enkelt.

Differansen kan du selvsagt også bruke på å feks kjøpe to stk 8800gt 512mb, istedenfor 1 stk 8800gts 512 og kjøre de i sli, på sli hk anbefalt ovenfor. :-) Bare for å gi deg noen alternativer å tenke på.

Lenke til kommentar

Ser grei ut den der ja..

Jeg har et par 8800gts 512 kort selv :-)

Men du, det du kan gjøre..

Om du ikke vil vente på E8400, så kjøp denne istedenfor E6850:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338082

E6750 koster EN GOD DEL mindre enn E6850.

Selv om du aldri har clocket før, så klarer *alle* å clocke opp en så liten ytelse.

Maskinen din blir 10% billigere om du kjøper E6750 istedenfor E6850 og blir kanskje 3-5% tregere, men den differansen kan du clocke opp igjen enkelt.

Differansen kan du selvsagt også bruke på å feks kjøpe to stk 8800gt 512mb, istedenfor 1 stk 8800gts 512 og kjøre de i sli, på sli hk anbefalt ovenfor. :-) Bare for å gi deg noen alternativer å tenke på.

Jeg følger ditt råd innen prosessor, men hva vil det hjelpe meg å ha 2 stk 8800 GT istedenfor 1 stk 8800 GTS? Hvilke forskjeller er MERKBARE?:)

Lenke til kommentar
Jeg følger ditt råd innen prosessor, men hva vil det hjelpe meg å ha 2 stk 8800 GT istedenfor 1 stk 8800 GTS? Hvilke forskjeller er MERKBARE?:)

Vel, bare for å gjenta meg selv:

2 gt 512 i SLI krever SLI hk, bare så du ikke kjøper noe som ikke funker :p

Ja, 8800GT og 8800GTS 512 (bare 512) bruker samme GPU.

De har samme mengde ram og de er identiske, utenom:

Antall streamprosessorer (her er 8800gts 512 noe bedre), samt: Klokkefrekvenser.

Om du har to stk 8800GT i SLI, så vil du havne på høyere ytelse i de fleste spill, enn 1 stk 8800GTS 512. Det som derimot er saken, er at spillene må støtte SLI, men det gjør feks Crysis, CS:S og mange andre av de populære titlene.

Du klarer deg vel kanskje med 1 stk 8800gts 512, men om du tar to stk 8800gt 512 og SLI de, så kan du få en del høyere FPS i feks Crysis. For all del, 8800gts 512 er kremkort, jeg har to av de i SLI :)

Lenke til kommentar

Antall streamprosessorer (her er 8800gts 512 noe bedre), samt: Klokkefrekvenser.

Om du har to stk 8800GT i SLI, så vil du havne på høyere ytelse i de fleste spill, enn 1 stk 8800GTS 512. Det som derimot er saken, er at spillene må støtte SLI, men det gjør feks Crysis, CS:S og mange andre av de populære titlene.

Du klarer deg vel kanskje med 1 stk 8800gts 512, men om du tar to stk 8800gt 512 og SLI de, så kan du få en del høyere FPS i feks Crysis. For all del, 8800gts 512 er kremkort, jeg har to av de i SLI :)

Okei, men i spill som ikke støtter SLI, blir forskjellen STOR fra 8800GT og GTS? Og hva er alt det XFX, MSI og alt som står foran kortene? Er det forskjeller på specs.?

Lenke til kommentar

Okei, men i spill som ikke støtter SLI, blir forskjellen STOR fra 8800GT og GTS? Og hva er alt det XFX, MSI og alt som står foran kortene? Er det forskjeller på specs.?

Det er ikke kjempestor forskjell, men noe er det jo..

Man kan somregel klokke et 8800gt til å yte nesten like bra osm et 8800gts 512..

Men, til gjengjeld kan man også clocke 8800gts 512 :p og den kan clockes noe mer (pga streamprosessorer). Videre har 8800gts 512 to ekstra kondensatorer og en bedre kjøler (som da naturligvis nok kjøler bedre, samt bråker mindre).

I de fleste spill vil nok 1 x 8800gt 512 være nok, men i crysis feks, der trenger du bra kort.. feks 1 x 8800gts 512 eller 2 x 8800gt ville jeg brukt der..

Som sagt, så har jeg jo 2 x 8800gts 512, men før jeg har nye cpu'en, så får jeg ikke utnyttet mer enn ett kort. Med ett kort og dårlig cpu, fikk jeg kjørt alt på high og antialiasing på 16x q i 1024x768.

høyere oppløsninger krever mer enn cpuen min takler *grr* har ventet lenge på cpuen nå, men forventet levering forskyves :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...