Gjest Guest_Frustrert_* Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg blir så frustrert. Nå har jeg gått med konstant forkjølelse i hele høst. Vond hals, tette bihuler. I det hele tatt hele pakken. Men han vil ikke gi meg antibiotika eller noe. Har hørt at det finnes en mix med forskjellige typer som dekker det meste. Hvorfor kan jeg ikke bare få den? Trenger de absolutt å vite nøyaktig hva jeg har før de kan gi meg noe så jeg blir bedre? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Frustrert_* Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg blir så frustrert. Nå har jeg gått med konstant forkjølelse i hele høst. Vond hals, tette bihuler. I det hele tatt hele pakken. Men han vil ikke gi meg antibiotika eller noe. Har hørt at det finnes en mix med forskjellige typer som dekker det meste. Hvorfor kan jeg ikke bare få den? Trenger de absolutt å vite nøyaktig hva jeg har før de kan gi meg noe så jeg blir bedre? Med "han", så mener jeg selvfølgelig fastlegen min.. Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg har bihulebetennelse, og fikk i dag resept til antibiotika, noe jeg ikke har skaffet meg enda, venter litt og ser om jeg blir bedre først. Om du har gått med alt dette siden høst (!), så er det litt rart at du ikke har fått resept på noe. Har du vært hos legen din og fått deg sjekket? Noe jeg hvertfall kan anbefale deg, er å gå til apoteket og skaffe deg nesespray, både saltvannsløsning og rensende for bihuler, få gørra ut! Det fåes reseptfritt, var der senest i dag og skaffet meg litt av hvert. Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det er en STOR fordel at leger har sluttet å gi antibiotika for småplager. Ta en titt på denne wikipedia artikkelen, spesielt under delen "Resistens", så skjønner du kanskje hvorfor. Denne artikkelen forklarer det kanskje bedre. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Tim_* Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg blir så frustrert. Nå har jeg gått med konstant forkjølelse i hele høst. Vond hals, tette bihuler. I det hele tatt hele pakken. Men han vil ikke gi meg antibiotika eller noe. Har hørt at det finnes en mix med forskjellige typer som dekker det meste. Hvorfor kan jeg ikke bare få den? Trenger de absolutt å vite nøyaktig hva jeg har før de kan gi meg noe så jeg blir bedre? Dersom legen din mente du ikke trenger antibiotika så gjør du antagelig ikke det. Lenke til kommentar
Ceridwen Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Mulig jeg tar feil, men er ikke antibiotika for (eller mot) bakteriesykdommer? Forkjølelse er en virusinfeksjon, og derfor vil ikke antibiotika hjelpe deg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 stemmer, antibiotika hjelper ikke mot forskjølelse, influensa og andre virus sykdomer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå