Gå til innhold

Leter etter historiske biografier..

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå kommet godt igang med Napolen av Herman Lindqvist. En bok som jeg syntes er meget bra.

Det jeg er på let etter er lignende bøker der en får både lært om personens liv i tillegg til en god del historie.

Noen som har noen gode bøker å anbefalle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tomm Kristiansen - "Mørk Safari, historien om Sir Henry Morton Stanley". Veldig god bok der han forteller om oppveksten, og kanskje det han er mest kjent for, nemlig oppdagelsesreisene. Kristiansen driver også og spekulerer i om alle historier om Stanley, særlig det han personlig etterlot seg, er sanne. Samtidig er det noen partier i nåtid der Kristiansen selv drar dit Stanly møtte Livingston. Anbefales, masse historisk snadder!

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar

Jeg skal sjekke ut begge, men føler kanskje jeg har lest nok om Napoleon for denne gang.

Kan gjerne tenke meg å lese om type personer som Hitler, Mao, Martin Luther King jr, diverse presidenter.

Håper noen har noen flere knallbøker å anbefalle :)

Endret av Niss
Lenke til kommentar

Du kan også sjekke ut "Kong Leopolds Arv" av Adam Hochschild. Handler om koloniseringen av Kongo, motivene til kong Leopold II av Belgia, hva mange folk som var med gjorde. Motstandskampen. Etc, etc. Veldig interessant og godt skrevet bok. Forfatteren fikk mye pes fordi han mente at det ble drept 15 mill kongolesere under belgisk styre, mens belgiske myndigheter selvfølgelig motsier dette på det groveste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...