Gå til innhold

Infocare og staus for reparasjon


Anbefalte innlegg

En ny oppdatering:

 

Jeg var så heldig at pakken kom hjem i posten i dag.

Derfor hentet jeg den på postkontoret.

 

Men gleden var kortvarig.

 

Jeg sendte inn maskinen i den originale esken med laderen.

 

Hva jeg fikk igjen?

En uoriginal eske og uten laderen.

 

Dette var altfor dårlig. Jeg tipper at syndebukken er IC.

 

Så det går nå garantert 2 mnd til sammen uten at jeg har fått kunne bruke maskinen.

 

Det skal litt til for å oppmuntre meg nå :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri lurt å sende inn mer enn nødvendig, f.eks på kameraer sender vi kun inn selve apparaetet, ingen batterier, minnekort eller andre løse deler, slikt har verkstedet selv, og de er ekstremt flinke til å glemme å sende slikt tilvake.. dessverre

Lenke til kommentar
Aldri lurt å sende inn mer enn nødvendig, f.eks på kameraer sender vi kun inn selve apparaetet, ingen batterier, minnekort eller andre løse deler, slikt har verkstedet selv, og de er ekstremt flinke til å glemme å sende slikt tilvake.. dessverre

Problemet er bare at de informerte at jeg måtte sende med alt :s

 

Håper ikke at jeg må sende inn maskinen igjen for at de skal ordne det.

Lenke til kommentar
HP har ekstremt store problemer med å skaffe reservedeler om dagen, og InfoCare sliter etter å ha tatt over PowerMill blant annet. De har rett og slett ikke nok folk tilgjengelig til å kunne ta alt unna. Servicetid er gjerne 4-6 uker (og da har jeg ikke tatt med påsken).

 

Du kan gjerne ringe HP slik som Tee foreslår, men du kan også ringe til stedet der du kjøpte maskinen. Si at den har vært inne i seks uker, og at ifølge IC så kan det ta godt over en uke til. Det vil da være i henhold til alles (Forbrukerrådet, FTU og eletronikkbransjen) tolkning av forbrukerkjøpsloven urimelig lang tid. Du kan da kreve at de enten hever kjøpet eller gir deg en ny maskin. Personlig ville jeg ikke gitt de mer enn én eller to dager på finne ut av dette. Med mindre de kan garantere at maskinen er på vei tilbake til deg umiddelbart, så ville jeg gått rett for ombytte/heving.

 

Trenger ikke være vanskelig i det hele tatt. "Hei, maskinen min har vært inne på service i over seks uker. IC sier det kan fort ta minimum én uke til. Det er urimelig lang servicetid. Jeg ønsker en ny maskin. Kan dere hjelpe meg med det?".

 

Er maskinen din inne på en reklamasjonsreparasjon, så har de ikke noe valg.

 

Lykke til! :)

 

Jepp,har samme intrykket, er jo en som har ventet i det uendelige på nytt tastatur til hdx en.

Selv har jeg sendt inn en rekke maskiner for både meg selv og venner og ventetiden har variert sterkt og suverent lengst tid har det tatt med HP maskiner og hver gang er forklaringen fra infocare at de venter på deler :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...