Gå til innhold

Infocare og staus for reparasjon


Anbefalte innlegg

Jeg måtte sende inn min laptop til butikken jeg kjøpte den pga reklamasjon, og jeg har fått brukerid og passord til infocare.

 

Men kan noen forklare meg statusen? Eller hvordan den virker?

 

Status Melding

Forventet returnert 04/03/08 08:24

 

Det var alt som var oppført på statusen.

Grunnen for at jeg måtte sende inn maskinen var pga harddisken ikke lenger ville virke,

og at det muligens var noe galt med grafikkortet.

 

Men slik jeg forstår statusen, så sendes maskinen i retur uten å ha blitt fikset?

Endret av snillekim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

InfoCare sin statusweb er ganske lite utfyllende :)

 

Ring dem og spør hvordan det går, eller sjekk om butikken kanskje har litt bedre oversikt enn den du får tilgang til. Det er ofte at datoen som står også bare er en midlertidig dato satt automatisk når tekniker begynte på feilsøking.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har det straks godt 6 uker siden jeg sendte inn maskinen.

Og tror dere at jeg har fått maskinen tilbake?

Neida, den er forsatt hos Infocare, og det dukker opp ny dato hver gang.

Jeg har nå kontaktet selger, og håper at det ordner seg snart.

Det er kjedelig uten laptop i halvannen måned.

 

Og det tar sikkert enda lenger tid nå siden påsken.

 

Hvor lenge må jeg tåle å vente?

Lenke til kommentar
Nå har det straks godt 6 uker siden jeg sendte inn maskinen.

Og tror dere at jeg har fått maskinen tilbake?

Neida, den er forsatt hos Infocare, og det dukker opp ny dato hver gang.

Jeg har nå kontaktet selger, og håper at det ordner seg snart.

Det er kjedelig uten laptop i halvannen måned.

 

Og det tar sikkert enda lenger tid nå siden påsken.

 

Hvor lenge må jeg tåle å vente?

Du bør ha et klart svar på løsning i dag. Det er nå hvertfall hva jeg hadde krevd dersom InfoCare har hatt maskinen inne i 6 uker.

Lenke til kommentar

Infocare har vel bare hatt maskinen inne i rundt 5 uker, tenker jeg, siden jeg måtte sende laptopen til nettbutikken først.

Men jeg begynner å bli lei av å vente.

 

Problemet er bare at det ikke finnes noen klart svar om hvor lenge man må kunne regne med å vente. Så det spørs hva man kan kreve.

Lenke til kommentar
Infocare har vel bare hatt maskinen inne i rundt 5 uker, tenker jeg, siden jeg måtte sende laptopen til nettbutikken først.

Men jeg begynner å bli lei av å vente.

 

Problemet er bare at det ikke finnes noen klart svar om hvor lenge man må kunne regne med å vente. Så det spørs hva man kan kreve.

Hva slags maskin er det snakk om?

Lenke til kommentar
Infocare har vel bare hatt maskinen inne i rundt 5 uker, tenker jeg, siden jeg måtte sende laptopen til nettbutikken først.

Men jeg begynner å bli lei av å vente.

 

Problemet er bare at det ikke finnes noen klart svar om hvor lenge man må kunne regne med å vente. Så det spørs hva man kan kreve.

Hva slags maskin er det snakk om?

 

En HP Pav dv2130

 

Den holdt et år uten problemer ihvertfall :p

Lenke til kommentar

Ring 815 62 070 og si fra at du vil klage på lang servicetid, så håndterer HPs klageavdeling saken og kontakten med InfoCare. Er ofte litt kjappere enn å ta det med InfoCare selv. Eventuelt klager du til butikken og ber dem ta servicetidsklagen videre med HP.

Lenke til kommentar

Jeg ringte igjen Infocare, og de fortalte at de forventer å få inn deler til maskinen de nærmeste dagene. Men de ligger langt etter skjemaet sitt, og påsken har gjort det verre for dem. Ny dato på infocare.no er satt til 29.03. Men hun i telefonen regnet med at de ikke vil få fikset problemet så fort. Men teknikkerne har fått purring fra selger ihvertfall.

 

Jeg er redd dette vil ta minst 2 uker til...

 

Må jeg virkelig bare godta dette?

 

 

Jeg prøvde å kontakte supporttelefonen som du nevnte.

Men de kunne ikke hjelpe meg stort. Maskinen var ca 12 mnd og en uke da jeg fikk godkjent retur. Og HP gir ikke så god støtte til de som har en maskin som er over 12 mnd.

 

Så jeg får bare se hvordan det går videre.

Lenke til kommentar

HP har ekstremt store problemer med å skaffe reservedeler om dagen, og InfoCare sliter etter å ha tatt over PowerMill blant annet. De har rett og slett ikke nok folk tilgjengelig til å kunne ta alt unna. Servicetid er gjerne 4-6 uker (og da har jeg ikke tatt med påsken).

 

Du kan gjerne ringe HP slik som Tee foreslår, men du kan også ringe til stedet der du kjøpte maskinen. Si at den har vært inne i seks uker, og at ifølge IC så kan det ta godt over en uke til. Det vil da være i henhold til alles (Forbrukerrådet, FTU og eletronikkbransjen) tolkning av forbrukerkjøpsloven urimelig lang tid. Du kan da kreve at de enten hever kjøpet eller gir deg en ny maskin. Personlig ville jeg ikke gitt de mer enn én eller to dager på finne ut av dette. Med mindre de kan garantere at maskinen er på vei tilbake til deg umiddelbart, så ville jeg gått rett for ombytte/heving.

 

Trenger ikke være vanskelig i det hele tatt. "Hei, maskinen min har vært inne på service i over seks uker. IC sier det kan fort ta minimum én uke til. Det er urimelig lang servicetid. Jeg ønsker en ny maskin. Kan dere hjelpe meg med det?".

 

Er maskinen din inne på en reklamasjonsreparasjon, så har de ikke noe valg.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Jeg ville nok også forsøkt å få ny maskin pga den lange ventetiden. Etter erfaring er ikke dette noe problem når det har gått mer enn 3-4 uker på reperasjon.. At InfoCare har altfor få folk og for mye å gjøre er jo et problem, men kunden skal ikke bli påvirket av dette, det er ikke kundens problem. Men hvis du spør om teknisk retur (bytte til ny maskin), vil det vanligvis være noen dagers behandlingstid av "klagen", før du får ny maskin av butikken..

Lenke til kommentar
Trenger ikke være vanskelig i det hele tatt. "Hei, maskinen min har vært inne på service i over seks uker. IC sier det kan fort ta minimum én uke til. Det er urimelig lang servicetid. Jeg ønsker en ny maskin. Kan dere hjelpe meg med det?".

 

Er maskinen din inne på en reklamasjonsreparasjon, så har de ikke noe valg.

 

Lykke til! :)

Om det er garanti eller reklamasjon spiller jo egentig ikke noen rolle :)

 

Dersom man ringer HP direkte og presiserer at man vil klage på lang servicetid, skal det ikke være noe problem å få løst en slik sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...