Gå til innhold

Rogue Galaxy på PS3

KongRudi

Anbefalte innlegg

Har lenge utsatt å kjøpe spillet, siden det var så masse andre PS3-spill jeg ville prøve.

Men fikk Playstation 2-spillet, i en pakke ilag med Unreal Tournament, Burnout P, NFS: Prostreat, og DMC4. For ca 3 eller 4 dager siden (er litt tidsforvirra nå).

Lur som jeg er, så puttet jeg inn PS2-spillet først, siden jeg har friperiode og da passer det bra med JRPG...

60 timer og 41 minutter senere, er jeg ferdig (3 'sittings')..

Har knapt hatt tid til å hente posten 30 meter unna meg. :)

Diverse intrykk:

• - Kan rapportere at Rogue Galaxy funker helt perfekt i 60GB PS3, ingen kræsjing overhodet. :)
  • - Dual Shock 3 varer ihvertfall 20 timer.
  • - Rogue Galaxy er ett av de aller beste spillene jeg har prøvd.
  • - Forventningene til White Knight Story er herved oppgradert forbi alle kommende spillene jeg gleder meg til, siden det er samme utvikler. :)
  • - Sykeste end-boss battle ever (tuller absolutt ikke)!
  • - Slutten på historien er like tilfredstillende som når du fullfører siste boss-battle.

Om du overhodet liker JRPG, er det bare å løpe å kjøpe, om du ikke har det allerede.

Selv gir jeg spillet terningkast: 6.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etter nedturen med at Lost Odyssey til 360 fikk så bra karakter trenger jeg noe rollespill på ps3en for å roe nervene

Hehe, så LO-karakteren jeg også nå.. :p

RG er mere tradisjonelt JRPG, tror jeg, om jeg forstår det rett, mens LO er mere inspirert av western RPG. Her er det dyre-menesker og slikt som gamer-annmelderen av LO ikke likte. :)

LO har 77 på metacritic, mens RG har 83 (basert på 32 og 58 review).

På gamerankings ligger LO på avg. 78% (29 reviews), mens RG jhr avg ratio: 82% (64 reviews) der. Har ikke prøvd LO selv, så kan ikke hjelpe deg med hvikle spill som er artigst og du bør kjøpe først, bortsett fra grafikkmessig så vinner nok LO enkelt.

Men flott at dere 360-eierene også får ett bra RPG-alternativ nå. :)

I RG er det bare video-historie, og voice-acting, ihvertfall godt over tosifret antall timer med video og lyd, vil jeg tro - ingen tekst-basert historie, her igården.

Opplevde heller ikke noen nevne-verdige loade-tider, bortsett fra når 'the dreaded Game Over-screen' kom opp. Heter det i.flg den ene resurection potion..

Det kan være litt grinding til tider, og litt for svære maps på slutten, men dette blir gjennopveid for i en veldig bra historie synes jeg. :)

Selv om det er masse sprites grafikk her, så forstår jeg fremdeles ikke hvordan de fikk plass til alt på en DVD.

RG åpnes forøvrig veldig opp etterhvert, og du kan fint kjøre sand-box i galaksen om du vil.

Men ikke lage konsoll-krig av dette, her handler det om RG på Playstation. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...