Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger tips til liten og billig bil!

Senshi

Anbefalte innlegg

Hei!

Damen skal begynne å øvelseskjøre, og jeg er ikke så veldig interessert i at hu ska herpe bilen min.

Hun vil ha en liiiiten bil å øvelseskjøre med. Type MINDRE enn Peugeot 206.

Mener Suzuki har en liten bil? Finnes det en mindre bil enn Nissan Micra?

Smart bilene er utlukket tror jeg. De blir for dyre.

Kriterier:

- Kjørbar i 2-3 år (må overleve litt, til jeg lar hu låne bilen min)

- Billig i drift

- Driftsikker

- Billigst mulig i innkjøp, max 20 000 kr.

- Må ha servo.

- Fint om den har ABS & airbag, siden hu sikkert kommer til å krasje.

Noen som har tips?

Mvh Senshi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mada 121, Nissan Micra (denne er LITEN), Suzuki Alto. Aner ikke hva som er av sikkerhetsutstyr på disse, men de er jo pittesmå alle sammen. Sjekk de ut.

Virker for øvrig ikke som om du har så stor tro på kjøreferdighetene hennes, siden hun "kommer til å krasje". :p

Lenke til kommentar
Mada 121, Nissan Micra (denne er LITEN), Suzuki Alto. Aner ikke hva som er av sikkerhetsutstyr på disse, men de er jo pittesmå alle sammen. Sjekk de ut.

Virker for øvrig ikke som om du har så stor tro på kjøreferdighetene hennes, siden hun "kommer til å krasje". :p

Ok, skal sjekke ut disse.

Og nei, har ikke særlig tro på kjøreferdighetene hennes. Etter at hu bunna gassen og bråslapp clutchen på Mini Cooper S'en min, som resulterte i en heftig burnout, kjøper jeg heller en bil til henne :p

Hu får IKKE kjøre den igjen.....

Lenke til kommentar
Og nei, har ikke særlig tro på kjøreferdighetene hennes. Etter at hu bunna gassen og bråslapp clutchen på Mini Cooper S'en min, som resulterte i en heftig burnout, kjøper jeg heller en bil til henne :p

pfft, har vel lært av deg ;)

Lenke til kommentar
89-94 Mazda 323 kombi er liten bil som er lett å kjøre. Pluss er veldig oversiktelig bakover (ved lukeparkering f.eks) pga den er 3 dørs.

Denne er altfor "stor". Har allerede prøvd med en sånn.

Er på jakt etter en mindre bil...

Lenke til kommentar

Hva i alle dager har størrelsen på bilen å si? Jeg har en bil som er 3.80 lang og 1.50 brei, men har bedre oversikt i f.eks en VW Transporter. Spesielt ved rygging.

Anyhow - denne tilfredsstiller alle andre krav enn prisen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12522858

Hva med å bruke noen kroner på kjøretimer i stedet? De lærer faktisk bort pedalbruk der, så slipper du den belastningen.

Lenke til kommentar
Hva i alle dager har størrelsen på bilen å si? Jeg har en bil som er 3.80 lang og 1.50 brei, men har bedre oversikt i f.eks en VW Transporter. Spesielt ved rygging.

Anyhow - denne tilfredsstiller alle andre krav enn prisen: <a href="http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12522858" target="_blank">http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12522858</a>

Hva med å bruke noen kroner på kjøretimer i stedet? De lærer faktisk bort pedalbruk der, så slipper du den belastningen.

Problemet er at hu nekter å kjøre "store" biler. Jeg er svært interessert i at hu ska ta lappen, slik at jeg slipper å kjøre hu rundt. Så jeg er så desperat at jeg er villig til å kjøre en pitte liten bil til henne, slik at vi kan øve litt.

Og JA, jeg har allerede gitt henne gavekort på kjøretimer (10 000 kr), men hu nekter å kjøre med kjørelærer, før jeg har lært henne å håndtere bilen.... Hååååpløst tilfelle......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...