Yteliss Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hei Har en Amd Athlon64 X2 4200+ og en Ati HIS HD3850 256mb jeg har tenkt og overklokke, men er ikke 100% sikker på hvordan jeg gjør det. Vet at jeg skal bruke ati tool for skjermkortet. men hvilket program skal jeg bruke for cpu? Takker for svar Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 gå i bios for cpu innstillinger... google ffs! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 HeiHar en Amd Athlon64 X2 4200+ og en Ati HIS HD3850 256mb jeg har tenkt og overklokke, men er ikke 100% sikker på hvordan jeg gjør det. Vet at jeg skal bruke ati tool for skjermkortet. men hvilket program skal jeg bruke for cpu? Takker for svar clockgen, setfsb, systool er porgrammer som KAN funke på systemet ditt. uansett må du nok inn i bios for å endre ting og tang, kanskje like greit å klokke der? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Ikke bruk programmer, clockgen tar ikke hensyn til alle frekvenser og du vil ikke oppnå noe særlig klokk i det hele tatt. Men på skjermkortet kan det gå greit å bruke programmer, expertool, atitool osv. Skal du klokke cpuen må du som sagt inn i biosen. Du kan også poste bilder av biosmenyene dine, slik at det er mulighet for å guide deg igjennom. De eneste programmene du trenger for klokking av cpuen er Everest, til måling av temperaturer. CPU-Z som du poster bilde av etterhvert som du klokker, og Orthos til å teste stabilitet. Endret 29. februar 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
Yteliss Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Kan jeg ikke bare gjøre slikt: http://www.youtube.com/watch?v=sGqW0EwkJS8...feature=related har akkurat samme prosessor. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Det er slik man klokker, i videon øker han bare FSB noe som vil gi en høyere cpu frekvens. I tillegg vil også minnet, samt HT klokkes opp ved at FSB økes. Det er her du må trikse litt. Gjør du kun slik som han i videoen får du sikkert ikke klokket mer enn 200-300mhz alt etter hvor sta hovedkortet ditt er. Du må først redusere HT multipliern, sett denne til 3x så har du nok å gå på. Så når FSB økes vil du ha mer å gå på før HT passerer 1000mhz. I tillegg må du muligens regne med å bruke en divider på minnet, altså forandre forholdet mellom minnefrekvensen samt FSB. Dette er fordi minnet gjerne ikke takler like mye klokking som cpuen, men dette kommer veldig an på hvilket minne du har. Lenke til kommentar
Yteliss Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Det er slik man klokker, i videon øker han bare FSB noe som vil gi en høyere cpu frekvens. I tillegg vil også minnet, samt HT klokkes opp ved at FSB økes. Det er her du må trikse litt. Gjør du kun slik som han i videoen får du sikkert ikke klokket mer enn 200-300mhz alt etter hvor sta hovedkortet ditt er. Du må først redusere HT multipliern, sett denne til 3x så har du nok å gå på. Så når FSB økes vil du ha mer å gå på før HT passerer 1000mhz. I tillegg må du muligens regne med å bruke en divider på minnet, altså forandre forholdet mellom minnefrekvensen samt FSB. Dette er fordi minnet gjerne ikke takler like mye klokking som cpuen, men dette kommer veldig an på hvilket minne du har. okei:) skal gi et forsøk takk for svar Lenke til kommentar
Yteliss Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 når jeg kommer inn i bios og så på setup, så står det bare der på prosessor at "None of this fields are changeable" hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Har du noe bilde av biosmenyen? Du må sikkert aktivere manuelle justeringsmuligheter en eller annen plass. Lenke til kommentar
Yteliss Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Har du noe bilde av biosmenyen? Du må sikkert aktivere manuelle justeringsmuligheter en eller annen plass. vet ka probleme er:/ det er fordi jeg har dell maskin. kan ikke klokke noe som helst i biosen Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Hvorfor sa du ikke det med en gang. Da er det ikke noe sjangs for å klokke nei, det kan bli et problem. Endret 4. mars 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
Yteliss Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Hvorfor sa du ikke det med en gang. Da er det ikke noe sjangs for å klokke nei, det kan bli et problem. hehe sry. men kan man ikke bruke et program da? for å overklokke cpu eller skjermkort? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Mulig du kan klokke skjermkortet litt da, men jeg har aldri og skal aldri ha dell pc. Cpuen bør du ikke klokke med program. Lenke til kommentar
Yteliss Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Mulig du kan klokke skjermkortet litt da, men jeg har aldri og skal aldri ha dell pc. Cpuen bør du ikke klokke med program. ookei:) skal kjøpe meg ny pc til sommern og det skal ikke være dell:) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Går da an å klokke CPU via program (tviler litt på om det går med en dell pc, men uansett). Gjør det selv både titt og ofte, når jeg tester diverse ting, aldri ødelagt noe eller hatt noen problemer med det. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Du vil ikke klare å klokke en amd cpu langt med programmer, med intel derimot kan det gå greit, siden du der slipper å ta hensyn til HT osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå