petterpann Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hvor kan jeg kjøpe ormekur til katten min, og hva koster det sånn ca? Er det samme kur til katt som til mennesker? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hei. Du kjøper det på de fleste apotek og det koster fra 50 til 100 kroner. Mener det er en egen kur til katter. Spør personalet som jobber på apoteket Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Apotek, en hundrelapp Pasta eller tabl. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 De tablettene smaker forresten ikke så innmari godt så det kan være en god idè å lure de inn i en klump med brunost, leverpostei el. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Er det små tabl kan du tvangsgi katta (åpne munnen, putte tabl inn, og lukke munnen til hun svelger). Knus tabl før du legger den i posteien, mange katter kan å unngå den Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Er det små tabl kan du tvangsgi katta (åpne munnen, putte tabl inn, og lukke munnen til hun svelger).Knus tabl før du legger den i posteien, mange katter kan å unngå den Forrige gang jeg prøvde det "brukte jeg opp" 3 tabletter eller no Men det er fysisk mulig. Kommer mye an på om katta er en liten djevel eller ei. For min del nøyer jeg meg med å lure (bestikke) den med litt brunost.. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jaja, sånn kan det gå Mine katter er så dumsnille at de finner seg i det meste, selv om de gjør litt motstand. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Holdt på i ett kvarter med å presse pilla ned i halsen på katta. Når jeg gav opp spiste han pilla frivillig Anbefaler deg å prøve å se om den spiser den selv først. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Tror jeg for ett år siden prøvde å blande ut ormekurtabelettene med en hel boks med kattemat. Han spiste allikevel ikke noe av maten. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) vi putter en halv (?) tablett i en plastsprøyte med et par dråper vann og lar den bløtgjøre seg litt i noen timer. så trenger vi å være 2 mann , en til å holde beistet og en til å skyve driten inn i munnen til katten. det ender opp med å vaske klærne våre, og en langsint katt :!: Endret 1. mars 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Frøya takler p-piller lett, men den store ormekurtabletten med ekkel smak ville hun ikke ha nei. etter en stund klarte jeg å få den inn, og holde igjen til den gikk ned. Btw, husker vi prøvde å blande p-pillen i leverpostei til Akita, dette la hun merke til, og etter dette nektet hun å spise leverpostei, og var veldig skeptisk til alt som ikke var tørrfor. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Disse ormene kommer til informasjon ikke bare ut rompa på dyret. Her om dagen spydde katta mi ut en halv meter lang orm 0_o Lenke til kommentar
Vibse Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg kjenner meg igjen; skulle tro det var meg på Melkekartong sitt bilde før i tiden da jeg skulle gi katten min, Gustav, ormekur. Men de dagene er over! Oh yes :-) Jeg har et tips til alle katteelskere: Nå har jeg nemlig fått tak i en ormekur hos veterinæren som heter Profender. Den skal bare dryppes i nakken på katten, dyrepleieren på klinikken viste meg hvordan det skulle gjøres. Så enkelt! Og det skal visst ta alt pus har av ulike typer orm. Gustav var litt "våt" i nakken en liten stund etter vi la på middelet, men det tørket etter noen timer. Tror ikke han merket så mye til det, virket ikke sånn. Betalte cirka 250 kroner for 2 tuber med Profender, det er det verdt (1 tube = 1 behandling, jeg fikk med meg en hjem i reserve :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå