Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til oppgave om markedsføring


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har innlevering i rettslære til søndag, og har da fått en oppgave om markedsføring. Men det er en stund siden vi har drevet med dette i timene, og jeg er litt ute av det.

 

Oppgaven handler om et forsikringsselskap, Bona Vida, som annonserer om en ulykkesforsikring for barn. Jeg skal da drøfte lovligheten av denne annonsen, i henhold til markedsføringsloven.

 

Annonsen

 

ER DU GLAD I BARNET DITT?

 

Visste du at barns lek årlig fører til at mange tusen skades, til dels alvorlig? Disse barna er overlatt til å leve på folketrygdens ytelser resten av livet. Tar DU sjansen på at dette ikke er DITT BARN? Alle foreldre som tar sitt barns trygghet alvorlig, må tegne vår nye barneforsikring som gir økonomisk trygghet dersom uhellet skulle ramme DITT BARN. Til alle som tegner denne barneforsikringen, gir vi GRATIS sykkelhjelm, brannvarsler og en stor bademadrass med tilhørende svømmebelte.

 

Du som tenker på DITT BARNS fremtid, kontakt en av våre agenter SNAREST for en UFORPLIKTENDE samtale. HUSK at du vet aldri når ulykken rammer dine nærmeste. Det kan like gdot skje i morgen, derfor har vårt hovedkontor døgnåpent. Ring grønt nummer 13 13 13 13 NÅ! I MORGEN KAN DET VÆRE FOR SENT!

 

Det jeg da trenger er rett og slett tips. Det jeg har tatt med hittil er:

-De bruker begrepet gratis. Dette er ulovlig i henhold til §4, om tilgift.

 

Det jeg er mest usikker på er hvordan annonsen er skrevet. Den er skrevet ganske aggresivt, og jeg lurer da på om jeg kan bruke §1 på denne? Da spesielt om den fremstår særlig påtrengende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar DU sjansen på at dette ikke er DITT BARN? Alle foreldre som tar sitt barns trygghet alvorlig, må tegne vår nye barneforsikring som gir økonomisk trygghet dersom uhellet skulle ramme DITT BARN

 

§ 3. Utilstrekkelig veiledning m.v.

 

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser, når framstillingen ikke gir forsvarlig eller tilstrekkelig veiledning eller trekker inn uvedkommende forhold, og derfor må anses urimelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...