Gå til innhold

en annen mod enn fra det alle andre har?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt greit med et firkantet vindu.. det er jo bare så du kan se inni. Det er hva du gjør inni og ellers på pc'en som er viktig ikke selve vinduet. Så jeg er enig i han ekstrem modderen med drage vinduet, at å stappe et lys inni maskinen er ikke rare greiene.

Må nesten se modden din, men kan ikke tenke meg at et så avansert motiv kan lages med en Dremmel. Her må det laser teknologi til.

Lenke til kommentar

Jeg brukte faktisk en dremel; men jeg har en forlenger slik at man kan henge opp dremel'n og bare holde i "pennen" da egner den seg faktisk meget bra til gravering. Som spiss måtte jeg prøve meg fram endel, de som egentlig er til gravering ble for store fordi de gravder seg mer ned i plexi enn i metal, derfor falt valget mitt på #118 3.2 mm Høyhastighetskutter

Denne følte jeg at jeg hadde best kontroll på. Elers var det faktisk ganske lett. Jeg printet ut dragen på ett A3 ark teipet dette arket bak på plexiglasset så var det bare å følge streken, nesten som man gjorde på 5 års stadiget med å tegne streker fra 1-10 og slikt. I utgangspunktet så ser dragen helt grei ut. Men rosinen i pølsa er at jeg boret in 6 røde og seks blå leds, og monterte på en til-fra-til bryter. Ved å gjøre dette så lyser det jeg har gravert. Skal som sagt ta bilder av det ferdige produktet. Men tror ikke det blir lett å få så fine bilder pga mørket. Men det kjekke med digitalkamera er at man kan ta 100-vis av bilder og da må man få ett par som er bra.

Lenke til kommentar

Ja fant det ut i dag når jeg var å så på dremel å pris og sånt. Så at det var en graverings forlenger man kan sette på.

Er ikke sikker på hvordan du gjør det, men jeg tror at du har teipet bildet fast på andre siden og følger den når du graverer.

btw. Så var dremelen VELDIG dyr (950,-) :evil:

Så jeg skal ta en telefon til kompissen min som jobber på europris for å skjekke om de har en dremel lignende sak for en rimeligere penge.

Men lurer på om jeg skal kjøpen en sånn og lakere kabbis med bil finish eller kjøpe nytt kabinett å kanskje modefisere det litt seinere.

Har gått løs på kabbis med avbitertang for å lage åpninger til vifter og simple vifte styringer, så det ser ikke så pent ut.

Lenke til kommentar

Skal du skjære ut unrealmerket ville jeg nok gått for stikksag. Og evt. dremel etterpå for å finpusse. Men med stikksag så er det to ting du må huske på det ene er å skjære den ut fra baksiden fordi det blir merker. det andre er å teipe på framsiden slik at ikke lakken skal flise seg opp.

Lenke til kommentar

skryt skryt eller? :lol:

aaargh..eg kjenne isje en dritt p venstre siden av munnen..har vært hos tannlegen! :D:D:D

hun var ikke så værst hu der azz!

jaja men til det vi snakker om.. :D

tenkte litt på stikksag ja og dremel, siden jeg da skal kutte vekk lufte hullene til den fremste vifta og legge noe filter opplegg slik jeg får plass til katode inni der.

stikksag for å skjære ut merket og dremel for å finpusse på det og sandpapir for å avslutte det og deretter litt gull lakk for å markere at unreal merket skal være gull =)

men så tenkte jeg : jeg ser jo vidt noe med bare unreal merket..tenkte og å skjære ut hull rundt unreal merket slik at mer av innmaten var synlig.. eller bare rett å slett skjære ut en firkant og gravere ut noe på plexi heller?

for hele vitsen med plexi er jo for å se innmaten, er det vel ikke?? :shrug:

kanskje, kanskje ikke.. jeg får tenke litt mer på det da.. mangler enda skjerm, tastatur, hdd og skjermkort! da er maskienn oppe å gå :D:D:D:D:D

peace 8)

Lenke til kommentar
Dere er så uorginale at jeg holder på å le meg ihjel alt dere tenker på er å lage firkantede hull og smekk på noen lister. Hui og hei for noen casemoddere, jeg tar av meg hatten for dere.  :p  

Gjør heller som meg. skjær ut en drage smekk på litt pelxi som du har gravert i dragen på og vips så har du noe som ingen andre på dette forumet har. Nemlig en fin casemod og ikke det kjipe firkantede vinduet som alle fjortisser har. Sorry hvis dette ble litt aggresivt men er lei alle skal si SE PÅ DEN KULE MODDEN MIN og det man får se er noen som har lagd ett firkantet vindu med plexi og lister og ett par lys inni. Og hvis de har vært skikkelig dristige så har de lakkert i to forskjellige farger og vinduet er ikke helt firkantet. DAREDEVILS. Men nok aggresjon, her er dragen som jeg har gravert ut.  

Dragon.jpg

Jeg skal legge ut bilder av modden min så fort jeg får tilbake kameraet mitt. Regner med det blir til helga.

jeg må forsåvidt se meg enig i at bare vinduer og lister et parr lys er ganske uorginalt ,men jeg ville ikke kalt meg kongen av casemodding for og gravere en drage inn i plexiglasset...

det er jo så orginalt

Lenke til kommentar

Regner med at det er meg du sikter til. Men poenget mitt er ikke å rope ut at jeg er kongen og kjempeflink eller noe slik poenget mitt er at folk skal tørre å ta noen sjanser og lage noe som er litt annerledes og kanskje litt mer jobb en de kjedelige firkantete vinduene. Jeg vet om mange kasser som er mye bedre en min. Jeg brukte mitt motiv som eksempel, men jeg kunne godt ha funnet andre eksempler på kasser som er direkte stilige. Men seff er jeg stolt over kassa mi det er jo tross alt første gangen jeg har gjort noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...