knuthfk Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hei Vet at topic er kjedelig, men jeg har forsøkt å søke i forumet uten å finne svar. Har inntil i går brukt en kablet internettoppkobling gjennom jobben, da fungerte alt fint. Har nå flyttet og har fått Telenor trådløst internett, dvs en Zyxel Prestige trådløs router. Problem: når jeg forsøker å laste ned torrents via BT++ kommer jeg ikke lengre enn til status: "downloading - speed 0.0/0.0, remaining 100%" osv. Har ingen brannmur aktiv på PC-en. Eneste forskjellen fra min tidligere oppkobling der alt fungerte er at jeg har kjørt en Telenor installasjons-CD. Hva er det nå Telenor har gjort? Svært takknemlig for hjelp Mvh audiofil Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Du må sikkert ordne med åpning av porter + port forwarding i trådløsruteren. Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Må man gjøre dette når man får ny router? Jeg har nemlig aldri vært nødt til å gjøre dette før. Har de siste 2 år flyttet 4 ganger og hatt 4 forskjellige modem, aldri vært nødt til å åpne egen port. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Det er forskjell fra ruter til ruter.. noen fikser dette automatisk gjennom feks uPnP (du kan jo sjekke kanskje uPnP er slått av på rutern din) prøv å åpne en port og sjekk om det funker da. følg denne guiden: (er ikke riktig Bittorrent program her men er det er sikkert ganske likt) http://www.portforward.com/english/routers.../BitTorrent.htm sjekk lokal ip ved å klikke på din lokale/trådløse tilkobling og så 'støtte' taben (eller start - kjør - cmd - -ipconfig) Endret 29. februar 2008 av madmats Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Har fremdeles problemer På tross av gjentatte mail til Telenors kundeservice har jeg ikke fått løst problemet. Skal sies at Telenor i siste mail foreslo at jeg skulle ringe "vårt betalte telefonnummer 820 90 100 (kr 26 per minutt fra du får svar av kundekonsulent)." De er morsomme! Uansett, har forsøkt å resette modemet og installere alt på nytt, har installert BT++ på nytt, men ingenting hjelper. Problemet er å få åpnet port på modemet, uansett hva jeg gjør får jeg opp feilmeldingen: ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Invalid starting port ! Noen som kan hjelpe meg? Skjønner ikke hva som er galt, har aldri hatt noe problemer når jeg har skiftet leverandør før. Nå når jeg "måtte" ha Telenor begynte problemene.. Endret 21. mars 2008 av knuthfk Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Den feilmeldingen tyder jo på at du prøver å legge inn porten feil. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Har du fulgt veiledningen på online.no ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå