Gå til innhold

Får ikke 5.1 lyd med coax, bare 2.1.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har et Z-5500 til PC-en, men jeg får ikke digital 5.1 lyd når jeg bruker coax kabel :ermm:

Før brukte jeg optisk kabel fra det innebygde lydkortet og da fandt Z-5500 ut om det var DTS eller Dolby Digital når jeg så på fil osv..

Men det HK-et tok kvelden og nå har jeg ASUS K8V-X SE som ikke har optisk, men coax og da får jeg bare lyd fra front høytalerne og sub-en, ikke center og bak. Og jeg får ikke velge DTS eller Dolby Digital når jeg ser film, må også sette lydsporet til stereo for å høre stemmene til de som snakker. Når jeg kjører 5.1 testen i Vista hører jeg bare lyd i front.

Her er litt info jeg fandt om lydkortet på HK-et:

Audio Output Sound card

Signal Processor VIA VT8237R

Audio Codec AD1888

Sound Output Mode 5.1 channel surround

Hva er galt? Driver?

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker ikke noe jack kabel nei, har kun coax kabelen koblet til.

Jeg har "Coax" som input på Z-5500 og får kun lyd i høyre og venstre front høytalere om jeg spiller av film med 5.1 DTS eller Dolby Digital lydspor, og det gjør at stemmene og mye av bakgrunds lydene forsvinner. Om jeg får Pc-en til å sende stereo lyd og setter "Dolby Pro Logic II" som effekt på Z-5500 så får jeg lyd i alle, men det er ikke "ekte" digital 5.1 :(

Litt vanskelig å forklare men håper du skjønner hva jeg mener :yes:

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar

Du skulle ikke tilfeldigvis bruke Vista64? Jeg hadde det problemet der. Jeg fikset det ved å gå tilbake til Vista32... Jeg antar driverne ikke var modne enda. Dette er lenge siden nå da, ting kan ha endret seg. Jeg ser du har AD1888, den på mitt hovedkort heter AD1888B. Jeg bruker driver v6.10.1.6260, den finner du her for 32/64 bit:

http://support.asus.com/download/download....mp;type=drivers

Endret av Renniks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...