Sutekh Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg vil også skyte inn at hvis du liker Nikon, så bør du definitivt prøve ut Pentax/Samsung før du treffer ditt endelige valg. Pentax og Nikon har mye til felles når det gjelder designfilosofi, og det er i hvert fall verdt å sjekke ut begge to. Jeg holder en liten knapp på Nikon, men jeg har ikke noe problem med å se hvorfor andre vil foretrekke Pentax. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Den trådløse biltsstyringen til Nikon er knall, men man MÅ ikke kjøpe dyrt ekstrautstyr til Canon. Jeg har akkurat kjøpt radiosender til blitsen min, og den kostet ikke mer enn 200kr. Og det er bedre enn IR-sender som Nikon har.Den gir deg ikke automatikk, dog... Jeg vil også skyte inn at hvis du liker Nikon, så bør du definitivt prøve ut Pentax/Samsung før du treffer ditt endelige valg. Pentax og Nikon har mye til felles når det gjelder designfilosofi, og det er i hvert fall verdt å sjekke ut begge to. Jeg holder en liten knapp på Nikon, men jeg har ikke noe problem med å se hvorfor andre vil foretrekke Pentax. https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10678794 Lenke til kommentar
Mync Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hvis du er absolutt avhengig av TTL, så selvfølgelig kjøper man ikke en radiosender til 200kr.. Men det finnes fortsatt alternativer som koster mindre enn Canon sin IR-sender. Lenke til kommentar
olemwold Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg er litt nysgjerrig på hvor mye penger du har tenkt å bruke på dette, og er D80 det eneste Nikon-alternativet? Jeg er nikon-mann, men vil likevel tro at om man velger nikon eller canon (i samme prisklasse) får man gode kameraer teknisk sett. Ergonomisk er det lett for en gammel nikon-traver å velge nikon på nytt siden de fleste knapper og dingser befinner seg på kjent sted og samme visa for Canon.. Jeg endte i alle fall opp på en D300, kanonfornøyd. Foreløpig på en gammal nikon24-120mm. Men imorgen tidlig får jeg nikons nye 16-85VR:-) Og over helga blir det nikon 50mm f1.4D + sb-800...(direkte fra usa til halv pris! ring alle dere kjenner som er i usa, prisene der er latterlige for tiden..) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Det er ikke prisene i USA som er latterlige. Det er dollarkursen som for tiden er meget gunstig for de i Norge som ønsker å handle derfra Endret 7. mars 2008 av Super8 Lenke til kommentar
pederk Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Budsjettet mitt er for lavt til å tenke på D300/D200. Forresten, når kan man forvente et "D90"? Hadde vel senket på prisen på D80 med en tusenlapp eller noe, pluss at det hadde fylt opp bruktmarkedene, som med D200 nå. Edit: Leste noe om å få med SB-600 til tusenlappen sammen med D300. Kan man finne lignende til D80? Endret 7. mars 2008 av pederk Lenke til kommentar
Arto Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) "Budsjettet mitt er for lavt til å tenke på D300/D200. Forresten, når kan man forvente et "D90"? Hadde vel senket på prisen på D80 med en tusenlapp eller noe, pluss at det hadde fylt opp bruktmarkedene, som med D200 nå". Svar på dine ønsker? D80 ned tusen kroner til 5k , dette er jæ... mye kamera for penga. http://www.japanphoto.no/product/digital-s...-d80-kamerahus/ http://www.japanphoto.no/product/digital-s...f-s-dx-18-70mm/ Endret 8. mars 2008 av Arto Lenke til kommentar
pederk Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Oi, faen. Dette skal jeg hoppe på straks jeg kan. Jessda, svar på mine ønsker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå