Gå til innhold

Kappahl spammer meg på sms :S


Sjark

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et problem, jeg har i den siste tiden blitt "spammet" me diverse reklame fra Kappahl på sms. Jeg fikk for en tid tilbake 3 meldinger fra dem på under 5 min, og jeg får ofte sms rent generelt også. Jeg søkte litt rundt og fant ut at de ikke har lov til dette, for jeg har ikke godtatt dette.

Jeg sendte mail til en epost jeg fant på kappahl.no og fikk aldri noe svar, men fikk heller ikke sms fra dem.. før nå, et par uker senere, nå starta jævelskapet igjen, noen så har tips til hva jeg kan gjøre? anmelde dem til polti eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JEG VIL AVSLUTTE MIN REGISTRERING HOS KAPPAHL. HVA GJØR JEG?

Når du er innloggget kan du velge linken "Avregistrering". Du kommer da ikke til å motta flere tilbud fra oss

 

Prøv å logg deg inn hos Kappahl, så greier du å bli kvitt unødvendig sms. Muligens at personen som hadde ditt telefonnummer har registrert seg hos dem. De kan dessverre ikke vite at noen andre har overtatt telefonnummeret.

 

Det tok 30 sekunder å finne ut dette. Så i steden for å være sint og svart i øyne, prøv på en konstruktiv måte å finne ut hvordan du skal bli kvitt faenskapen.

Lenke til kommentar
Å sende noen reklame-SMS uten at denne personen spesifikt har sagt seg villig til å motta reklame på slik måte er brudd på markedsføringsloven. Har dette skjedd her, anbefaler jeg å klage til forbrukerombudet.

 

Fyll ut denne enkle formen:

http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?i...573&subid=0

 

Problemet er jo at en del mobilnummer er av den mer kortvarige typen. Slik at en person som starter et abonnement på telefonen sin, bestemmer seg for å skifte nummer eller av annen grunn ikke viderefører nummeret på sin egen person. Da vil neste person overta alle forpliktelsene som er inngått. Litt kjipt, men sånn er det når det ikke er noe automatikk at når et abonnement blir levert inn så sendes det stopp til alle innholdsleverandørene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Gammel tråd, men jeg gjenoppliver den da jeg har hatt nøyaktig samme svar som trådstarter. Det blir her i tråden oppfordret til å sendte stoppmelding og melde seg av via nettside; vel, ingen av delene fungerer. Jeg kontaktet til slutt Kappahls sentral i Sverige, der jeg ble lovet at jeg skulle få slippe mer mas, men det fortsatte likevel. Jeg kontaktet så Forbrukerombudet, og fikk nettopp svar: De har fått MANGE klager på Kappahl, og det ser nå ut til at det blir en skikkelig oppvask rundt markedsføringen deres. :D

 

Har skrevet innlegg om det her og her.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...