Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker dere menn / gutter kun jenter med god selvtillit ?

Anbefalte innlegg

Hvis man har en ekte god selvtillit, så finnes det mange der ute som vil vri det om til innbilsk. Er det jeg mener er forvirrer mange idag, særlig de unge.

Enig, men allikavel ikke la dette stoppe deg! ;)

Har man nemlig nok "ekte god selvtillit" vil man ikke føle at det de som vrir dette om til innbilskhet sier er noe å ta til seg uansett. Bare å overse slikt og leve livet! :wee:

Men er helt enig i at dette antakelig forvirrer mange, da særlig ungdommer i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overlegenhet er et faremomemnt ja. Ingen som er liker blærer. Men samtidig så gir jeg meg en lang helvete i janteloven. Jeg vet jeg er god i senga, jeg vet jeg er en "good catch", jeg vet jeg har jentetekke, jeg vet jeg er godt over gjennomsnittet intelligent, godt over gjennomsnittet kreativ, osv.

Følgere av janteloven vil jo se på det som grusomt at jeg i det hele tatt kan si noe sånt. Men hvorfor ikke? Såklart går jeg ikke rundt å blærer med dette og prøver å gi andre følelsen av at jeg er bedre enn dem. Det har jeg virkelig ingen interesse av. Men jeg ser ingen grunn hvorfor jeg skal fornekte mine sterke sider. Alle har sider der de er bedre og dårligere enn andre på. Mine negative sider går på organisjonsevner, hukommelse, og en del andre ting. Ingen er perfekte og det er viktig å være klar over alle sider av seg.

Det skal også nevnes at jeg trives best i selskap av folk som er lik meg, med andre ord andre kreative, intelligente folk, så har som oftest ingen å direkte belære heller da :p Man må ha folk på sitt nivå rundt seg for å ha en konstant utfordring i hverdagen og et inntresangt liv, etter min mening da :p

Det skal dog nevnes at jeg liker å være arrogant og nedladente som en humoristisk side av meg. Selvfølgelig ikke alle som skjønner humoren men det får nå så være :p

Endret av jcr.nan
Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998

Synes egentlig det er trist at man ikke kan være fornøyd med seg selv uten å bli stemplet som sjøldigger, selvopptatt og dum.

Er jo helpt sprøtt at det faktisk er sånn i samfunnet nå, at man kan omtrent ikke si "jeg synes jeg er pen, er faktisk skikkelig fornøyd med utsendet mitt" . Og det er trist at det er sånn, akkurat som folk presser selvtiliten sin ned også, for ikke å bli sett på som sjøldigger.

Lenke til kommentar
Synes egentlig det er trist at man ikke kan være fornøyd med seg selv uten å bli stemplet som sjøldigger, selvopptatt og dum.

Er jo helpt sprøtt at det faktisk er sånn i samfunnet nå, at man kan omtrent ikke si "jeg synes jeg er pen, er faktisk skikkelig fornøyd med utsendet mitt" . Og det er trist at det er sånn, akkurat som folk presser selvtiliten sin ned også, for ikke å bli sett på som sjøldigger.

Med andre ord, janteloven. Den lever i beste velgående.

Lenke til kommentar
Hører ofte at menn sier at de ønsker dame / jente med god selvtillit ...... Hva med oss som har dårlig ? ......

Jeg liker ikke innbilske mennesker... og liker bedre menn med dårlig selvbilde enn overlegne menn.....

vi som er någen lunde oppegående av det motsatte kjønn, har vel ingen preferanser om hvem vi skal bli sammen med... kansje de er jeg som er spesiell. men dette er min mening

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...