Honey Badger Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Eivolele: Alle elsker seg selv høyest. Vi gjør aldri noe vi ikke vil.Enkelte mennesker ER bedre enn andre, og selvfølgelig, derfor er noen dårligere enn andre. 1. Noen elsker noen andre så høyt at de er villige til å ofre sitt eget liv for at den andre skal få leve. 2. Vi gjør ting vi ikke vil hele tiden. Som oftest av den grunn at vi ikke tør å gjøre det vi egentlig vil. 3. Enkelte mennesker er bedre enn andre. Men om du går rundt og går ut i fra at du er det beste som noen gang har hendt menneskeheten er du litt innbilsk, ja. StineMariell: Det finnes hundrevis av levende beviser på at det går an å kvitte seg med dårlig selvtillit. Men personer som ikke gidder å prøve fordi de tror at dårlig selvtillit er der for evig og alltid om du noen gang har hatt det, vil aldri komme over det. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Personlig liker jeg jenter med "nok" selvtillit, dvs såpass mye at hun kan være sikker på seg selv og valgene hun tar, at hun føler seg vel i sitt eget skinn og ikke diskvalifisere seg selv før hun prøver, samtidig som hun ikke tipper over i arroganse. God selvtillit er tiltrekkende, arroganse er turnoff. Støtter forresten Eivoleles påstand om at det går an å kvitte seg med dårlig selvtillit, da jeg har vært gjennom den prosessen selv og har fått brukbare resultater etter hvert. You are what you believe. Endret 1. mars 2008 av Raven_Heart Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 1. De ofrer sitt eget liv fordi smerten av å miste den andre er verre enn selv å dø. 2. Vi gjør alltid det vi vil. Hvis noen holder en pistol mot hodet ditt og krever at du skal hoppe opp og ned 100 ganger går du med på det, fordi du vil heller miste noen kalorier enn å møte konsekvensene av å nekte. 3. Jeg foretrekker å si at mange mennesker er bedre enn andre på enkelte felt, ettersom hva det vil si å være et bra menneske kan være så mangt. Noen mener Mozart var Guds gave til menneskeheten, andre mener kanskje Bruce Lee, kanskje noen tilogmed mener at du er det beste i verden? Irgendwer: Han er bedre enn oss på piano. Derfor er vi laverestående når det gjelder pianospilling. Og det var tross alt det vi beundret der og da. At han svarer "Jeg vet" gjør ham ikke innbilsk. Det blir det samme om om du sier at 1+1=2 og jeg svarer "Jeg vet". Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Irgendwer: Han er bedre enn oss på piano. Derfor er vi laverestående når det gjelder pianospilling. Og det var tross alt det vi beundret der og da. At han svarer "Jeg vet" gjør ham ikke innbilsk. Det blir det samme om om du sier at 1+1=2 og jeg svarer "Jeg vet". Nei, det blir ikke det samme. Du kan ikke sammenligne en matematisk sannhet med en subjektiv kvalitet ved hans pianospilling. Du sa jo selv at du følte ubehag når han sa dette... stol på magefølelsen din og ikke reduser alt til logikk her. Menneskelige følelser har ikke logikk. Men OK, la oss heller si at han fulgte ikke normal skikk og bruk, som tilsier at man bør sette pris på den typen komplimenter. Når man sier "jeg vet" setter man ikke pris på komplimentet. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Er bare utrolig kjipt med jenter med dårlig selvtillit, de gnager på sjelen sin. "Jeg er stygg", "Alt er så stygt" bla bla bla. Veldig frustrerende å høre på. Nei takk til jenter med dårlig selvtillit, er bare en unødvendig byrde. Endret 1. mars 2008 av NextoN Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Gutter MED selvtillit takk. Som han oppe sier.. veeeldig frustrerene å høre "jeg er så stygg" og blabla døgnet rundt. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg liker gutter som er sikre på seg selv, ja. Men alt med måte. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Greit om de ikke hater seg selv, men overdreven tro på egen ufeilbarlighet er minst like irriterende. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Det er en stor forskjell på det å være innbilsk, og det å ha god selvtillit. Og være i et forhold der den ene parten konstant trenger komplimenter og godprat er utrolig slitsomt. Jeg er feit, jeg føler meg ikke vel i bikini, jeg liker ikke puppene mine, nesa mi er stygg osv. Det er turn-off og måtte høre på slikt hele tiden. Irgendwr, Jeg mener du tar feil. Pianospilling o.l noe du gjør for deg selv. Hvis man gjør det kun for andre mister man drivkraft. Man ser på eksempler der barn blir 'tvunget' til idrett og instrumenter for å blidgjøre foreldre, selv om de ikke ønsker det selv. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Jeg har selv hatt elendig selvtilitt, men har nå god selvtilitt. Det betyr ikke av den grunn at jeg ser på meg selv som et supermenneske eller at jeg er fornøyd med kroppen min. Men jeg har en selvsikker utstrålning. Det å ha selvtilitt kommer etter min mening fra det å være sikker på seg selv, vite hva man kan og hva man ikke kan, og være i alle fall tilfreds med seg selv. Jenter som går rundt og klager på seg selv og ikke synes de er verdt noe er ekstremt lite attraktivt. Om de ikke er fornøyd med seg selv så er nok det bare en positiv ting, siden det er viktig og være klar over både positive og negative sider med seg selv. Men om en jente sitter der og sier at hun er dritt og ikke fortjener noen ting så får jeg jo nesten inntrykket av at hun er ilamme meg bare fordi hun føler hun ikke fortjener bedre. Selv har jeg god selvtilitt og vil gjerne ha en jente som føler at hun fortjener meg Samme andre veien, jeg vil ha ei jente som jeg føler er bra nok for meg, går aldri for noe annet enn det beste Det skal dog sies at bare fordi ei jente jeg liker synes at det finnes andre jenter som er bedre enn henne så betyr ikke det at jeg synes det Endret 1. mars 2008 av jcr.nan Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Litt dårlig selvtillit har aldri plaget meg, men nå er jeg vel i samme kategori, så det har vel sikkert noe å si. Liker i hvert fall ikke jenter med for mye selvtillit. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Irgendwr,Jeg mener du tar feil. Pianospilling o.l noe du gjør for deg selv. Hvis man gjør det kun for andre mister man drivkraft. Man ser på eksempler der barn blir 'tvunget' til idrett og instrumenter for å blidgjøre foreldre, selv om de ikke ønsker det selv. OK, hadde egentlig ikke tenkt å kommentere det mer, men må bare få lov til å påpeke hvor latterlig jeg synes det høres ut for meg at det å gjøre noe for andre skal ødelegge drivkraften. Hva med hjelpearbeid i utlandet, leger uten grenser, røde kors, den typen arbeid hadde aldri fungert om noen skulle være egoistiske. Nå sier jeg ikke at ingen er egoistiske hva angår pianospilling (og mener også at eksempelet om foreldre som tvinger ungen sin er irrelevant her), men i alle fall så blir det ikke godt mottatt av andre om man oppfører seg på en egoistisk/selvgod måte. Om du gjør noe som får andre til å få en dårlig følelse om deg er det helt klart at du ikke har gjort alt rett. Folk har lov til å innrømme at de er gode i noe, men man må vite når man ikke bør si det. Mottar man ros, så svarer man ganske enkelt ikke "jeg vet", hvis man da har noen som helst form for empati. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 For å sitere Al Pacino i The Devil's Advocate: «Vanity is my favorite sin!» På den andre siden, ingen liker den typen arroganse, men hvis du virkelig ikke bryr deg, så spiller det ingen rolle for din del. Det er bare det at arroganse bunner som oftest i usikkerhet. Jeg er forøvrig helt sikker på at denne fyren har hørt det så mange ganger hvor flink han er at det har mistet all mening og ikke minst verdi for ham. Han ønsker sikkert at folk kunne komme på noe mer originalt. Siden de ikke gjør det, er vedkommende ikke av interesse for ham, så da driter vel han i hva de synes om at han svarer «jeg vet». Lenke til kommentar
thrice Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Irgendwer,J Jeg synes å trekke inn leger uten grenser når det dreier seg om pianospilling blir like irrelevant. Jeg sa heller aldri at å gjøre noe for andre ødelegger drivkraften. Men jeg nekter å tro at noen spiller et instrument kun for å glede andre. Det dreier seg om selvrealisering(øverst på maslows behovspyramide). Forsåvidt synes jeg at et kompliment skal besvares med; takk. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg spiller selv piano og kan bekrefte at jeg gjør det fordi jeg synes det er gøy og utfordrende. Det at andre får høre fin musikk er et helt akseptabelt biprodukt, men det gir meg ikke noe ansvar overfor andre med tanke på å underholde. Jeg spiller på mine egne premisser. Kommer man langt nok kan man tjene penger på det som konsertpianist, men man begynner ikke å spille piano av et ønske om å underholde andre. Det er passe naivt. Om man selv får glede av å glede andre med musikken er en annen sak, men igjen kun et biprodukt. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det er ekstremt slitsomt å ha et forhold til personer som hele tiden trenger en bekreftelse på at man liker de, selv om man til og med er kjærester. Så ja. Det er et pluss. Lenke til kommentar
Cosmo med K Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hører ofte at menn sier at de ønsker dame / jente med god selvtillit ...... Hva med oss som har dårlig ? ......Jeg liker ikke innbilske mennesker... og liker bedre menn med dårlig selvbilde enn overlegne menn..... Personlig vil jeg si jeg har utrolig høy selvtillit, men når det kommer til jenten er hennes selvtillit ikke av største prioritet altså, så det med at du går for det du er selv er nok ikke alltid riktig. Liker noen med lav selvtillit fordi de ofte er utrolig sjarmerende og søte, og liker damer med god selvtillit fordi de tar kontroll (seksuellt gjerne..) og de er ofte litt mer oppegående enn de med dårlig noe jeg verdsetter ettersom en god samtale ofte trenger litt intelligens fra begge parter om den skal bli moderat. "When it all comes down to it.." vil jeg nok alltid velge jenta med høy selvtillit, men vil nok med førsteinntrykk som oftest falle for jenten med lav selvtillit. Dette er i alle fall min verden. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Haha, hva skjer med at alle som har dårlig selvtilitt, automatisk ber om bekreftelser? Jeg har ikke opplevd det. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Å ha god selvtillit er ikke synonymt med arroganse. Mange som trekker den likheten. Selv er har jeg det mye gøyere med ei jente som ikke tar seg selv så høytidelig. Jenter med altfor lav selvtillit som alltid fisker etter komplimenter er en uting. Det er rett og slett irriterende. For å svare på originalspørsmålet: Vedder alt jeg har på at dere tenker likt som menn når det gjelder selvtillit. Liker dere gutter som alltid sier: "Har du det bra?", "Sa jeg noe galt?", "Hva er det?" osv osv? Føler de tingene er noe av det samme som når jenter alltid skal fiske etter komplimenter. Jenter og gutter er ikke så* ulike når det gjelder av hva vi blir tiltrukket av. *Til en viss grad Endret 6. mars 2008 av LyleScott Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Det finnes mange måter å ha dårlig selvtillit på. Man kan fint være sjenert og ikke nøvendigvis ha verdens største tro på seg selv uten å hele tiden måtte ha bekreftelse fra kjæresten. Jeg vet uten tvil at kjæresten min er glad i meg, og jeg ser okei ut, uten at jeg har verden største selvtillit likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå