Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker dere menn / gutter kun jenter med god selvtillit ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener at det er feminint å ha lav selvtillit, typisk jenter.....Så hvorfor skal ikke menn like det ?

"bedre med lav selv-tillitt enn for høy !"

Det finnes nok av gutter/menn med altfor lav selvtillit. Dessuten trenger ikke selvtillit å være synonymt med overlegen/høy på seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg har selv relativt høy selvtillit, men liker godt jenter som er litt stille/rolige av seg.. Tror(i mitt tilfelle) kanskje det har noe med at det er en viss trygghet i å være sammen med noen som ikke har behovet for å være høydepunktet på hver eneste fest/tilsetning, men som trives med å være sammen med meg :)

seff kan det bli kjedelig det også da.. variasjon fryder ;P

Lenke til kommentar

Folk befinner seg på ulike nivå sosialt sett. Ugly duckling-syndromet som oivind_dahle nevner er noe som appellerer stort til mange menn. Vi liker å ha noen å passe på, kanskje hjelpe og fikse litt på (alternativ til mekking kanskje? :p). Men i lengden er det mer gøy med jenter med en sunn mengde selvtillit iallfall. Jeg tror nok flere menn liker jenter med lav enn høy selvtillit, uten at det nødvendigvis er en bra ting...

Lenke til kommentar

Dårlig selvtillit er turnoff!

Ufattelig irriterende når en jente begynner å fiske etter komplimenter ved å si samme, gamle: "Jeg er ikke pen", "Jeg er ikke flink", "Jeg suger i ditten og jeg suger i datten"...

Dårlig selvtillit har ikke med femininitet å gjøre. Det er et produkt av janteloven.

Lenke til kommentar

Jeg ville jo tro at hvis man først kommer i et forhold og partneren behandler en med respekt så vil det hjelpe på selvtilliten i forholdet. Man kan gjerne være sjenert og ha dårlig selvtillit ellers, men når man er alene med partneren vil en ha høyere selvtillit fordi man vet at man er likt.

Selvfølgelig finnes det jo mange forhold hvor den ene parten undertrykker den andre og slik også holder selvtilliten lav.

Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998

Jeg bryr meg ikke om selvtiliten til jenta. Foretrekker heller litt rolige og innadvendte, enn de som er helt gira, og tror de er verdens midtpunkt .

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt en del over dette med selvtillit i det siste, og hele greia har ført til at jeg har fått et litt annet syn på det.

Selvtillit er noe alle vil ha og noe alle kan få med mye arbeid. Jeg synes ikke det er noe i veien med å elske seg selv - faktisk så man må elske seg selv for å leve et fullkomment liv. Vi er alle sentrum i vårt eget univers, hvorfor ikke gjøre det beste ut av det? Deg selv er også den viktigste personen i ditt liv - uten deg hadde det ikke vært noe "ditt liv".

Innbilskhet mener jeg oppstår når noen tror de er bedre enn alle andre - og blir en person som fører Jantelovens budskap videre.

Når det kommer til jenter er det å foretrekke brukbar selvtillit. Exen min hadde forferdelig dårlig selvtillit, det var utrolig slitsomt og det er nok siste gang jeg er sammen med noen med så dårlig selvtillit.

Da var det så ille at hun sa negative ting ("jeg er så dårlig i blablabla", "jeg er stygg") om seg selv hele tiden. I tillegg fanget det henne og tok fra henne mye frihet. Det var først flere uker etter at vi hadde vært sammen at hun var trygg nok på meg til å fortelle meg at hun ikke noen sinne ville komme til å vise seg naken for meg i lys (trenger vel ikke si at vi aldri gjorde så mye sengeaktivitet). Det verste av alt er at hun var så påståelig at hun mente at alt jeg fortalte henne om at du kan forandre ditt selvbilde og innstilling til deg selv ved hjelp av øvelser og tenking bare var tull og at det ikke fungerer i det hele tatt.

Dumsnill som jeg var gjorde jeg ingenting, helt til hun dumpet meg.

Hva vil jeg fram til? At jeg ikke liker jenter som har så dårlig selvtillit at det fører til at de blir forstyrret i hodet og en person som går rundt og driver Jante mot seg selv. Det er instant turn-off.

Lenke til kommentar

Folk som har dårlig selvbilde, kan ikke hjelpe for det selv da..... Det er et handikap å leve med, og jeg mener at det er noe som kan fjernes delvis ........ Dårlig selvbilde har med ting man har opplevd å gjøre tror jeg...... - og alt det der kan komme seg med å oppleve noe positivt igjen.......

Jeg klarer ikke innbilske mennesker.... Hadde nettkontakt med en mann som sa at jeg garantert ville elske han med en gang jeg så han, men det spørs om han ville like meg..... Tåpelig å si noe sånnt.... Jeg ville aldri møte han real ! Og det kommer jeg aldri til å gjøre når han var så utseendefokusert som det der........Vil heller ha en mann med beina på jorden :) Og en oppegående høflig en som er lett å prate med og ikke så overfladisk ! !

Lenke til kommentar

Jeg hater også innbilske mennesker. Problemet er at de alltid tror de kan få hva de vil uten å gjøre noe selv. Og at de kan misbruke andre mennesker og deres tillit. Problemet er at så mange jenter sier akkurat som du, StineMariell, at de vil ha noen som har beina på jorda, ikke er så utseendefokusert og sånt, men når de får tilbud om noen som er hottere, mer bad-boy osv. så tar de det med en gang uten å tenke på konsekvenser. Jeg gidder snart ikke å date mer... klarer omtrent ikke å stole på jenter lenger, selv om jeg innerst inne vet at det bare er jeg som har vært uheldig med hvem jeg har møtt. Jeg hadde godt selvbilde før, men nå begynner det å bli dårligere og dårligere.

Lenke til kommentar

Eivolele: Alle elsker seg selv høyest. Vi gjør aldri noe vi ikke vil.

Enkelte mennesker ER bedre enn andre, og selvfølgelig, derfor er noen dårligere enn andre.

StineMariell: Dårlig selvtillit kan man forandre når man selv ønsker det. Dog, er det veeeldig mange som liker å rulle seg i selvmedlidenhet...

En ting er å være innbilsk. En annen ting er å vite hva man er god for OG være stolt av det.

Hvis jeg er en snasen kar; Sixpack til å sikle etter, øyne til å drømme i og en rumpe som bare skriker våte drømmer :yes:

Er det da galt av meg å være stolt av meg selv?

Kan trekke frem et eksempel fra videregående. På musikklinja var det en pianist som var virkelig god. Og da mener jeg virkelig god. Man kunne komme med noter fyren aldri hadde sett før, vanskelige noter, og han lirte tonene av seg som om det var ingenting. Han var god, og han var klar over det. Så da han mottok ros fra alle som kom bort for å gratulere med flott konsert og fortelle ham hvor flink han var, svarte han "Jeg vet". Og med en gang var det personer som mente han var innbilsk, oppblåst og arrogant.

I min bok også, begynte han å falme. Jeg så ikke noen grunn. Han var en stjerne på pianoet, men han skulle ikke få lov til å innrømme det. Da innså jeg hvor sterkt janteloven var innprentet i vår mentalitet.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
[...] Så da han mottok ros fra alle som kom bort for å gratulere med flott konsert og fortelle ham hvor flink han var, svarte han "Jeg vet". Og med en gang var det personer som mente han var innbilsk, oppblåst og arrogant.

I min bok også, begynte han å falme. Jeg så ikke noen grunn. Han var en stjerne på pianoet, men han skulle ikke få lov til å innrømme det. Da innså jeg hvor sterkt janteloven var innprentet i vår mentalitet.

Det har jo noe med hvordan man sier det på... når han sier "jeg vet" om noe sånt, så viser han på en måte at han egentlig ikke setter pris på rosen som han får. På den måten får han dere andre til å føle dere verdiløse, og laverestående enn ham. Derfor vil jeg si at han var innbilsk, oppblåst og arrogant. En som er god, skal ikke trenge å si at han er det selv, utenom når det er en jobbsøknad. En god pianospiller skal få andre til å føle seg bra. Hva er ellers vitsen med å spille piano, bare for spillingens skyld? Det der har ikke noe med janteloven å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...