Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir menn vanskelige av sjalusi ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan vi nok. Typisk ved å hevde oss og prøve å bestemme over partneren, feks. "du skal ha på deg de klærene", "du skal ikke snakke med ham", "du skal ikke danse med andre gutter nå jeg ikke er der" osv.

Får også inntrykk av at menn blir ganske hissige når de hører at vi snakker om andre menn.....

Samt at de kan bruke en "taushetsmetode" , spille overlegen, som om de driter i alt......

Tror en del menn blir så sjalu at det grenser til vanvidd enkelte ganger....

Lenke til kommentar
Det kommer vel an på hvilken andre menn det snakkes om og hvilke ordlag det snakkes i. Feks partnerens ekskjærester eller lignende bekjentskaper tror jeg kan være et ømt tema for mange, både for hankjønn og hunkjønn.

Får også inntrykk av at slike emosjoner er livsfarlige... folk klikker , blir galen... og oppfører seg ondsindig i sjalusi..... Er utrolig hva dette gjør med mennesker ....

Lenke til kommentar
Får også inntrykk av at slike emosjoner er livsfarlige... folk klikker , blir galen... og oppfører seg ondsindig i sjalusi..... Er utrolig hva dette gjør med mennesker ....

Det kan høres ut som du har vært ute for folk utenfor den delen av skalaen som jeg kjenner til/forholder meg til.

Lenke til kommentar

Det kan høres ut som du har vært ute for folk utenfor den delen av skalaen som jeg kjenner til/forholder meg til.

Aldri hørt om normale folk som blir skikkelig skumle når det gjelder emosjoner ?

Lenke til kommentar

Er nok fort gjort å bli territoriell i forbindelse med forhold, noe som pirrer i urinstinktet. :p Gjerne et forsøk på å sikre det man har hvis man ikke føler seg trygg på sin øvrige evne til å holde på vedkommende. «Dumme» kan du gjerne si. Vi vil gjerne tro at vi er så intelligente, velutviklede og avanserte, men husk at mennesker i bunn og grunn er dyr og fremdeles styres delvis av diverse instinktive mekanismer. Ikke minst lar vi oss kontrollere av følelser mer enn vi liker å innrømme.

Lenke til kommentar
Aldri hørt om normale folk som blir skikkelig skumle når det gjelder emosjoner ?

Jeg har lest mye rart på forumet, lest i avisen, andre medier osv, men jeg har aldri vært ute for det selv.

edit: FEks denne saken kom jeg på nå:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=301252

Virker jo helt hinsides.

Har fått inntrykk av at folk kan bli ganske klikka galen av følelser og sjalusi......Menn kan bli ganske kalde .... De kan si at de driter i din eksistens og sånnt.. bli temmelig følelseskalde.....og rare, ondskapsfulle...

Er nok fort gjort å bli territoriell i forbindelse med forhold, noe som pirrer i urinstinktet. :p Gjerne et forsøk på å sikre det man har hvis man ikke føler seg trygg på sin øvrige evne til å holde på vedkommende. «Dumme» kan du gjerne si. Vi vil gjerne tro at vi er så intelligente, velutviklede og avanserte, men husk at mennesker i bunn og grunn er dyr og fremdeles styres delvis av diverse instinktive mekanismer. Ikke minst lar vi oss kontrollere av følelser mer enn vi liker å innrømme.

Enig i det.... Selv kan jeg også bli ganske dum når det gjelder følelser.... men jeg ønsker ikke noen død foreks..... Menn kan oppføre seg som om de ønsker oss døde....Sikkert damer som kan bli sånn også.....

Lenke til kommentar

Aggressivitet er jo så absolutt en maskulin egenskap, og selv om damer såvel som menn kan bli voldelige er det liten tvil om i hvilken gård det er mest utbredt. :)

Angående artikkelen på vg.no:

- Han hadde brukt rusmidler, bekrefter politiadvokat Karsten Monsen ved Rogaland politidistrikt til VG Nett.

Dette er jo ultraekstremt.

Hvis man føler seg utrygg forøvrig kan det jo hende at man egentlig har havnet litt i feil selskap? Det er jo nok av tøffelhelter rundt omkring hvis man ønsker forandring fra bad boys. Eventuelt en mellomting...

Lenke til kommentar
Det kan vi nok. Typisk ved å hevde oss og prøve å bestemme over partneren, feks. "du skal ha på deg de klærene", "du skal ikke snakke med ham", "du skal ikke danse med andre gutter nå jeg ikke er der" osv.

Får også inntrykk av at menn blir ganske hissige når de hører at vi snakker om andre menn.....

Samt at de kan bruke en "taushetsmetode" , spille overlegen, som om de driter i alt......

Tror en del menn blir så sjalu at det grenser til vanvidd enkelte ganger....

Dette er individuelt fra person til person, ikke kjønn.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan dere menn oppfører dere når dere blir sjalue ? Kan dere bli ganske dumme når dere blir sjalu ?

Er til vanlig ganske dum, vel har aldri følt noe slikt som sjalusi.

Hvis min partner har noe hun vil si gjennom å forsøke å gjøre meg sjalu og ikke vil prate om det med meg kan hun pakke tingene sine og forsvinne.

Jeg har aldri vært tankeleser og har ikke tenkt til å begynne med det nå, burde ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar
Gjest anynomus

Ja jeg blir vanskelig og en sikkelig forbanna dust av å være sjalu, SÆRLIG i fylla.. noen ganger er jeg ofte helt flau av meg selv dagen derpå, men av og til klarer jeg bare ikke å styre det, jeg mister besinnelsen.

Jeg blir ikke voldelig, men jeg blir en ordentlig kødd mot dama mi. Faen ass.. er så forbanna irriterende! Jeg driter meg rett og slett ut.

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke tenke på det, men det er bare av og til som sagt det bare renner over. Nå er dama mi ganske flørtete av seg av natur. Og i fylla så kan det bli litt ekstremt synes nå jeg..

Så prøver jeg å fortelle henne hva som var problemet og IGJEN så er det JEG som er problemet...

Milde makter!!elve

Lenke til kommentar

Først vil jeg si at overskriften på tråden er villedende. Alle kan oppleve sjalusi. Alle reagerer på ulik måte, uavhengig av skjønn, alder og bakgrunn. Å kategorisere eller generalisere er nok her umulig.

Det vanskelige med sjalusi er måten man skal håndtere det på. Velger man å ta opp emnet med partneren er det vanskelig å begrense det man vil si, og kanskje kommer det mer ut enn det man ønsket i utgangspunktet. Mange mener at sjalusi er et sårt emne å snakke om, spesielt hvis man skal snakke om det med partneren. Det er ikke bare sårt for den som forteller om sin sjalusi, men partnere kan kanskje føle en usikkerhet og få tanker om at den som forteller ikke har tillit til en.

Jeg tror det er lettere å snakke om sjalusi med partneren sin hvis partneren virkelig hører på det du har og si, og prøver å forstå hvorfor du sier det, og hva som kan gjøres. Det er bedre hvis man kan snakke sammen, enn at den som bringer opp emnet blir avvist og stemplet som den "skyldige" i diskusjonen.

Uavhengig av hvordan sjalusien tas opp i et forhold, tror jeg det er godt at den eksisterer. Et forhold med sjalusi involvert (f.eks. fra begge parter), betyr at begge er glad i hverandre, og redde for å miste den andre i forholdet. Selv om sjalusi noen ganger fører noen fra hverandre, vil det nok i mange tilfeller holde andre sammen. Jeg vil tro det er lettere å håndtere det om man kan være ærlige med hverandre, og respektere begges følelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...