heismann Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Hei! Jeg har lenge vært bestemt på å kjøpe bærbar pc før jeg flytter hjemmefra for å studere til høsten. Har i utgangspunkt tenkt å vente lengst mulig, for å få best mulig ytelse for prisen. Har tenkt opp til 10 000 kr. Har fulgt med på markedet en stund, og har av ukjente grunner vært skeptisk til Dell, men kom over en rabatt på 4000 kr, som egentlig virker veldig bra. PCen jeg har sett på, er: Dell XPS M1330 C2D T8300 2,4 ghz 4 GB RAM 320 GB HDD GeForce 8400 M GS 9-cellers batteri Prisen på denne kommer totalt på 9670,- med frakt. Da er det medregnet en rabatt på 4000 kr. Jeg ble overrasket over hvor mye jeg kunne få for den prisen, men kjenner ikke til spesielt til denne modellen ellers. Bør jeg har noen betenkeligheter med dette? Vil jeg få noe mye bedre til samme prisen når det nærmer seg august? Ønsker alle slags innspill på dette! EDIT: Fant i tillegg rabattkupong i noen andre tråder nå, og med 10 % rabatt på dette igjen, må det da være bra? Endret 29. februar 2008 av heismann Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Tror du skal ta en titt i den xps 1330 tråden, mange meninger osv der. Har selv 1330, og er kjempe fornøyd. Har ikke den cpu whine, eller noe anna problemer med den. Vis du vil ha XP på den(noe jeg har) så funker det 100%. Core2dou Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Har også en XPS M1330 og er kjempefornøyd med den, sjekk forøvrig denne tråden: Den store Dell XPS m1330 tråden Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 XPS M1330 er en nydelig snerten sak til allround bruk, men ikke forvent deg en god spill pc, til det er skjermkortet altfor svakt, men til eldre spill og litt casual gaming ellers duger den. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Takker for innspill! Jeg kommer ikke til å bruke maskinen spesielt mye til spilling, annet enn noen eldre, og enkle spill for moroskyld en gang i blant. Tror egentlig skjermkortet fungerer greit til mitt bruk. Bestiller isåfall med Vista, og prøver dette først. Har uansett XP liggende hvis jeg skulle føle for å gå tilbake til det gode gamle. Skal også lese litt mer i XPS m1330-tråden, men det er jo rimelig mye å bla seg gjennom der. Tenkte bare at hvis noen hadde en del konkrete, negative ting å si om den, var det greit å få med seg. Ser jo ikke ut som noen av dere har hatt problemer med pipelyden fra CPU heller, så satser på at jeg slipper det.. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 PC-en er genial lett og bra. Godt batteri også. Jeg skal returnere min den 05.03.08 da. Men det dog av helt andre årsaker. Eneste jeg kan si er at jeg er meget suspekt på temperaturen på disse. Jeg har alt drept en disk. Dette var vel og merke en 7200 rpm disk og den ble ulidelig varm rundt mouspaden. Jeg skal kjøpe en 1530 når jeg får pengene tilbake. Ikke pga at jeg var misfornøyd med 1330, men programmering krever mye skjermplass. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 PC-en er genial lett og bra. Godt batteri også. Hvilket batteri har du? 6- eller 9 celler? Ser nå at 9-cellers-batteriet er noe større, og stikker ut bak pcen. Noen som har erfaring med dette, og vet om det er verdt å ofre for å få bedre batterikapasitet? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Kan legge til at jeg drar BF2 på Low/medium med 2xAA, egentlig godt fornøyd med ytelsen på kortet jeg Lenke til kommentar
Brack Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 PC-en er genial lett og bra. Godt batteri også. Hvilket batteri har du? 6- eller 9 celler? Ser nå at 9-cellers-batteriet er noe større, og stikker ut bak pcen. Noen som har erfaring med dette, og vet om det er verdt å ofre for å få bedre batterikapasitet? Hei, ville bare si at om du ringer inn ordren din så får man ofte en _veldig_ god deal på ekstra batteri. Bestilte med 9-cellers batteri pga. bedre batterikapasitet, men som du sier så stikker det jo litt ut. Spurte hva de skulle ha med for å sende med et ekstra 6-cellers batteri. Fikk batteriet for 110 kr. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Har bestilt PCen nå. Fant egentlig ingen gode grunner til å ikke gjøre det, så da var det bare å slå til. Håper det ikke tar altfor lang tid å levere den, og at det ordner seg med levering på døren. Jeg er av de som synes det er en smule knotete å få den hjem i et tidsrom der det aldri er noen hjemme.. Noen som vet om man må være hjemme den dagen de foreslår å levere den, eller om man kan avtale en dag/tidspunkt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå