Gå til innhold

TV3 på Canal Digital fra mandag 3 mars

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som ikke får inn Tv3? har søkt inn kanalene på nytt 3 ganger nå. Finner alle utenom Tv3:@ Og den jeg hadde ventet lengst på..... Typisk

Samme problem her:( FEM på 8 også er det Viasat4 på 10. Ingenting imellom :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjekt... Har virkelig savnet noen av programmene på TV3 så det er virkelig flott at jeg nå får dette som Canal Digital kunde.

Hvis noen har problemer med å finne TV3 og Viasat 4 så kan du finne Viasat 4 på 11325H 1.0W og TV3 på 12226V 1.0W.

Har ikke signal på den TV3 ligger på. Har veldig bra signal på alt annet. Merkelig. Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar

Hmm, du kan jo prøve dette:

1. Skru av tuneren, ta ut kortet og deretter strømkabelen. La dette være ute i i alle fall 1 min.

2. Deretter skrur du den på igjen, og tar nytt kanalsøk.

3. Tilslutt setter du på TV 2 (nr. 4) og lar den stå på den kanalen i 1t.

Veit ikke om dette fungerer, men det var det CD kundeservice anbefalte meg å gjøre ;)

Lenke til kommentar

Hmm noe parabol expert er jeg ikke så det med tallene skjønte jeg ikke stort av. Men jeg har også som en annen sier FEM på nr 8 og neste er viasat4 på nr 10. ingenting på 9. må bare få meg Tv3 til onsdag:) Men prøver sistnevnte forslag:)

Lenke til kommentar
Har bladd i mellom hele lista på min dekoder. 775 kanaler men nærmeste jeg kom var Tv3 (S)......... Trur nok jeg ringer 06090 i morgen og hører.

Typisk alltid meg det skjer rare ting med:(

Hvilken dekoder har du ?

TV3(N) ligger på kanalnummer 9 på de fleste CD mottagerene men det finnes eldre modeller som benytter fri kanalnummerering. Noen mottagere som f.eks. Force kan være ganske vriene å få søkt inn nye kanaler med dersom kanallisten er full. Force har også fri kanalnummerering.

TV3(N) sender på 12226V SR=28000 FEC=3/4. Dersom du ikke benytter en av de nyere CD mottagerene så kan det også være at mottageren benytter feil FEC ( 7/8 i stedet for 3/4).

Du kan også sjekke om du mottar Scandinavia Satellitt Radio. Den har kanalnummer 184 på de fleste CD dekoderene ( dog ikke Force eller andre eldre dekodere).

Det kan være antennen som ikke er justert helt bra så sjekk om du får inn kanaler fra andre vertikale transpondere med høy frekvens. F.eks. Sky News på kanalnummer 102, (sjekk teletext dersom du ikke har family).

Jeg antar at du har en rimelig ny CD dekoder siden du skriver at du har FEM på kanalnummer 8 og Viasat4 på kanalnummer 10. Andre kanaler på samme frekvens som TV3(N) er NASN(62),ESPN Classic(63).

Ta også en titt på kanalsøk guiden på https://www.canaldigital.no/templates/gener...le____7153.aspx for å være helt sikker på at kanalsøket er utført slik det skal .

Lenke til kommentar
Har bladd i mellom hele lista på min dekoder. 775 kanaler men nærmeste jeg kom var Tv3 (S)......... Trur nok jeg ringer 06090 i morgen og hører.

Typisk alltid meg det skjer rare ting med:(

Hvilken dekoder har du ?

TV3(N) ligger på kanalnummer 9 på de fleste CD mottagerene men det finnes eldre modeller som benytter fri kanalnummerering. Noen mottagere som f.eks. Force kan være ganske vriene å få søkt inn nye kanaler med dersom kanallisten er full. Force har også fri kanalnummerering.

TV3(N) sender på 12226V SR=28000 FEC=3/4. Dersom du ikke benytter en av de nyere CD mottagerene så kan det også være at mottageren benytter feil FEC ( 7/8 i stedet for 3/4).

Du kan også sjekke om du mottar Scandinavia Satellitt Radio. Den har kanalnummer 184 på de fleste CD dekoderene ( dog ikke Force eller andre eldre dekodere).

Det kan være antennen som ikke er justert helt bra så sjekk om du får inn kanaler fra andre vertikale transpondere med høy frekvens. F.eks. Sky News på kanalnummer 102, (sjekk teletext dersom du ikke har family).

Jeg antar at du har en rimelig ny CD dekoder siden du skriver at du har FEM på kanalnummer 8 og Viasat4 på kanalnummer 10. Andre kanaler på samme frekvens som TV3(N) er NASN(62),ESPN Classic(63).

Ta også en titt på kanalsøk guiden på https://www.canaldigital.no/templates/gener...le____7153.aspx for å være helt sikker på at kanalsøket er utført slik det skal .

Se her ja, mye på en gang. skal se litt på dette.

Kan si så mye sm ay jeg har en "Canal Digital MHW mottaker" (den øverste av de som ikke er godkjente av CD.

Lenke til kommentar

JaJa. Dårlig nytt, alle som har en av de mottakrene som ikke er godkjente i følge CD må nok ut en liten tur i stigen og vri den 1 - 2 mm. siden Tv3 sender på meget lav frekvens. Dette var beskjeden jeg fikk fra kundeservice.

Dette gjelder spesielt typen "Canal Digital MHW" mottakeren.

Lenke til kommentar
JaJa. Dårlig nytt, alle som har en av de mottakrene som ikke er godkjente i følge CD må nok ut en liten tur i stigen og vri den 1 - 2 mm. siden Tv3 sender på meget lav frekvens. Dette var beskjeden jeg fikk fra kundeservice.

Frekvensen til TV3 er ikke meget lav. Det er en av de høyere frekvensene. Jo høyrere frekvensen er desto mer nøye er det at antennen er justert riktig. Noen eldre mottagere har også dårligere følsomhet enn nyere og da er det enda mer viktig at antennen er 100% korrekt justert.

Har du en "Canal Digital MHW" type mottager (avbildet under) så er den ganske kresen på signalet.....

CD_leieboks_mhw.gif

http://www.canaldigital.no/templates/gener...le____5916.aspx

(unntaket er Nokia 9321 som hadde noe annet useende)

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Frekvensen til TV3 er ikke meget lav. Det er en av de høyere frekvensene. Jo høyrere frekvensen er desto mer nøye er det at antennen er justert riktig. Noen eldre mottagere har også dårligere følsomhet enn nyere og da er det enda mer viktig at antennen er 100% korrekt justert.

Har du en "Canal Digital MHW" type mottager (avbildet under) så er den ganske kresen på signalet.....

CD_leieboks_mhw.gif

http://www.canaldigital.no/templates/gener...le____5916.aspx

(unntaket er Nokia 9321 som hadde noe annet useende)

Da bekalger jeg det med at det var meget av. Som sagt jeg er ikke noen expert på dette og det var veldig vansklig å forstå noe av det han sa da det var en utlending. Men ja er den typen jeg har som du har avbildet.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med en "litt eldre" tuner, Humax Vaci 5350.

Har vært i stigen i dag og finstilt skåla uten hell...

Jeg klarer å tune inn TV3 og med litt flaks får jeg bilde når jeg går ut av søk. Starks jeg bytter kanal og så går til bake blir det svart...

Tuneren velger da FEC 7/8, som er feil....

Signalkvaliteten er på rundt 80%, noe som holder fint for alt annet inkl. SKY News...

Noen som vet en vei rundt dette? Eller blir det ut å kjøpe tuner?

Hvor mange CD kunder blir utestengt fra TV3 grunnet dette?

Lenke til kommentar

Ligger på mellom 70 og 76% på alle kanalene, bortsett fra Canal+ som tidvis ligger opp mot 80-85%.

Tv3 ligger stabilt på 73%, så den er ikke blant de verste..

Det som har enormt mye å si, er eventuelle tretopper i horisonten, spesielt de som svaier litt i vinden..

Lå på 40-46% før, når parabolen stod på taket og den delvis ble sperret av tretopper langt vekke, men etter at jeg laget eget fundament i hagen og stabil stålstang til parabolen, har det vært noe helt annet.. faller aldri ut i selv det verste regn/snøvær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...