Gå til innhold

Sunny Beach - Bulgaria.

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som har vært i Bulgaria? Noen som vil tipse om noen billige og bra ungomshoteller? (som man ikke får bot for å bråke litt, komme seint til hotellet).

Noen som vet hva røyk og alkohol koster der nede? Åssen er maten?

Er utelivet bra? Er det så farligt som media skulle ha det til i 2007? Jeg tror ikke det er det, det er like ille på natta i Oslo om man ikke passer seg.

Noen som vet om noen skikkelig bra barer og klubber?

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskjellen er at her i Oslo får du faktisk hjelp av politiet når du blir voldtatt. Jeg kjenner mange som har vært i Bulgaria, og mange har negative ting å si. En fortalte at han hadde blitt ranet 4 ganger i løpet av en uke.

Hmm.. Sikkert. Men man må bare passe på seg selv. Ha safe og sånt.

Lenke til kommentar
Forskjellen er at her i Oslo får du faktisk hjelp av politiet når du blir voldtatt. Jeg kjenner mange som har vært i Bulgaria, og mange har negative ting å si. En fortalte at han hadde blitt ranet 4 ganger i løpet av en uke.

Okey, hvis du tror det er så enkelt så bør du tenke deg om 2 ganger før du drar! Var der i sommer og ble VIRKELIG sjokkert over tilstandene

her finner du feks:

- politi som er korrupte, og som presser turister for penger (eks fra norske turister: "ødela" en parasoll og ble bedt om å ta ut 4000 (!) norske kroner, eller havne i bulgarsk fengsel!)

- et land som ligger i toppen når det gjelder ulovlige håndvåpen

- utrolige mengder med blind vold (tro meg politiet der nede er ikke til mye hjelp hvis det skjer noe)

- sykehus som har en patetisk standard

- elendig service (ble fortalt i en butikk at de ikke var spesielt glade i oss skadinaviere, samme sa respesjonsdamen på hotellet)

- urovekkende mange voldtekter og dødsfall på en sommer

kunne fortsatt lenge med denne listen, men regner med at du skjønner tegningen, Sunny Beach er oppskrytt som faen, utelivet er ikke så bra som folk skal ha det til, og Sunny Beach er ikke særlig til ferieparadis.

Når det er sagt, så får du mye for penga der nede! Sprit selger de døgnet rundt, og 1 liter med 40 % fikk for en 7-10 leva ( som tilsvarer 40 kroner). Maten er ikke mye å skryte av, men er i det minste billig, du kan spise deg mett for 25 kroner!

Mitt råd til deg er enkelt og greit : dropp Bulgaria

Lenke til kommentar

Okey, hvis du tror det er så enkelt så bør du tenke deg om 2 ganger før du drar! Var der i sommer og ble VIRKELIG sjokkert over tilstandene

her finner du feks:

- politi som er korrupte, og som presser turister for penger (eks fra norske turister: "ødela" en parasoll og ble bedt om å ta ut 4000 (!) norske kroner, eller havne i bulgarsk fengsel!)

- et land som ligger i toppen når det gjelder ulovlige håndvåpen

- utrolige mengder med blind vold (tro meg politiet der nede er ikke til mye hjelp hvis det skjer noe)

- sykehus som har en patetisk standard

- elendig service (ble fortalt i en butikk at de ikke var spesielt glade i oss skadinaviere, samme sa respesjonsdamen på hotellet)

- urovekkende mange voldtekter og dødsfall på en sommer

kunne fortsatt lenge med denne listen, men regner med at du skjønner tegningen, Sunny Beach er oppskrytt som faen, utelivet er ikke så bra som folk skal ha det til, og Sunny Beach er ikke særlig til ferieparadis.

Når det er sagt, så får du mye for penga der nede! Sprit selger de døgnet rundt, og 1 liter med 40 % fikk for en 7-10 leva ( som tilsvarer 40 kroner). Maten er ikke mye å skryte av, men er i det minste billig, du kan spise deg mett for 25 kroner!

Mitt råd til deg er enkelt og greit : dropp Bulgaria

Sunny 2009, here we come :)

Lenke til kommentar

Alle jeg kjenner som var i sunny beach, skal aldri reise der igjen.

Maken til korrupt sted har de aldri sett.

Politiet er likegyldige til alt, så lenge det ikke innebærer at de selv kan tjene noe på det...

Nå har jo steder som Ayia Napa også samme tendens, men det er ikke på langt nær så gale som i Sunny!

Det finnes mange andre steder som er bedre enn sunny beach, spesielt med tanke på uteliv og sånt fremover. Tror ikke det kommer til å være så veldig mange skandinavere der de kommende årene, med tanke på hvile omtaler stedet har fått i media!

Lenke til kommentar

Reis heller til Golden Sands. Har ikke vært i Sunny, men kan tenke meg at utelivet er minst like bra. Opplevde ingenting ubehagelig den uken vi var der i sommer. Det eneste som plagde meg var innkasterene, men de finnes vel samma faen hvor du reiser.

Varmt, billig drikke, masse ungdommer og døgnåpne diskoteker/barer!

Lenke til kommentar
Må vel dit en tur uansett :)

Må du? :hmm:

Jeg var i Hemsedal i "helvetes" romjulen (nyttårsaften 05-06) da maste media masse om hvilke tilstander det var der. Men det var ikke ille i det heletatt. Vi bodde rett ved det utestedet hvor det var så mye "bråk" men vi hadde ingen problemer og heller ingen av de andre (rundt 40-50 andre jeg kjenner som var der).

Media reagerte likt ang Sunny Beach i sommer og de jeg kjenner som var der har fortalt at det var faktisk slik media beskrev det! Ett høl hvor ingen ting funket som det skulle. Flere av dem jeg kjenner ble ranet og de hadde innbrudd på hotellet osv...

Men er det fyll, slossing/bråk og billig sprit du er ute etter er det jo bare å ta turen, men husk reiseforsikring da. Den vil du nok få bruk for...

Nå er jo også Sunny "out of date" alt, så hvorfor ikke dra ett nytt sted?

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Jeg var i sunny beach for to år siden. Det er to tre ungdomshoteller hvor folk sover nakne i lobbyen og alle er dritas, de ligger litt i enden av sentrum, men ganske sentralt egentli. prisen på alkohol og røyk er vel en del billigere enn norge. men slik jeg husker så selges de bare ukjente røykmerker, ihvertfall hor jeg var :p KONGE PLASS for ungdom

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Hei. Er det noen som har vært i Bulgaria? Noen som vil tipse om noen billige og bra ungomshoteller? (som man ikke får bot for å bråke litt, komme seint til hotellet).

Noen som vet hva røyk og alkohol koster der nede? Åssen er maten?

Er utelivet bra? Er det så farligt som media skulle ha det til i 2007? Jeg tror ikke det er det, det er like ille på natta i Oslo om man ikke passer seg.

Noen som vet om noen skikkelig bra barer og klubber?

Takk for svar. :)

1. Det er ikke så gæli som media sku ha det til, var der i den "verste" perioden ifjor og så mindre antydning til vold der enn på en vanlig lørdag her i trondheim.

2. ligg unna nattklubbene, de er for det meste eid av mafiaen og det er der langerne og faenskapet befinner seg. Selv holdt vi oss til restaurantene som dreiv barer og partplasser på natta. Vi hadde det kjempegøy og så aldri no problemer

3. prismessig, ute på byen betalte vi vel 4 kroner for en fatøl, 12 kroner for 2 drinker eller 2 shot når det var happyhour (som var hele natta). Middag kostet en 20 til 70 kroner med drikke.

4. maten var overaskende god, vi spiste alt fra kylling til fisk til biff og prøvde forskjellige plasser men hadde ett visst kritisk øye før vi entret. Billig var det også

Så jeg kan anbefale Fenix i alle fall, masse nordmenn og svenske tjejs, utrolig god stemning og lite tull.

Lenke til kommentar

Sunny beach er for fattige fjortisser som ikke har råd til å dra til skikkelige party øyer!.. Kanke fatte og begripe hvorfor man drar til slike østblokk land! Det er billigere å reise ned dit enn være 2 uker på Strømstad! Og attpåtil nå hvor man ber om å bli rana og sove i kloakk..

Hva tenker dere med? Spar en ekstra tusenlapp og reis til Hersa eller lignende.. Da får dere det gøy og i trygge omgivelser.. Og det er litt mer kult å skryte av når du begynner på skolen igjen..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lurte på om jeg kunne få noen orntlige svar jeg.. Vi reiser 3.August. På Iberostar Tiara Beach. Noen som har vært der og kan fortelle om det hotellet? :) Noen som kan fortelle om bra drinker, priser ute og på supermarkedter. ++ .. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Klarer ikke helt og fatte alt som blir skrevet her jeg. det året "noen" ble drept der var det vel bare en Drita full gal svenske som ba om det. Han raserte først et helt utested før han ble kastet utm for så og gå på hotellet og hente seg en kniv han stakk ned den ene dør vakta med.!! Da ber du forsåvidt om at det skal skje noe med deg.

Og aya napa har fått rimelige kjipe omtaler dem oxo!!

Vgs resie ekspert hadde væt 14 dager i sunny beach og ikko opplevd noe tull i det hele tatt..

Virket utifra artikkelen at han hadde kost seg i 14 dager.!

Jeg tror byen har reist seg fra det media skapte drite, og jobbet for og holde det som et reise mål for oss skandinavere:P

Så Go sunny i July!:)

Lenke til kommentar

Jeg var i Sunny Beach i to uker i fjor, og drar til Ayia Napa i år. Kjenner ingen som var der i fjor som skal tilbake i år. Når det er sagt, så så jeg ikke noe vold der, men man hørte litt av hvert, og det var litt blod i resepsjonen ene dagen. Jeg bodde på Diamond Hotel, det var ganske sentralt og mye ungdom, men de ansatte der prøvde å bøtelegge alle for alt slags mulig. En kompis mistet en flaske han hadde kjøpt i butikken på hotellet ned på gulvet og sølte litt på steingulvet - 50 leva i bot (250kr). Flasken knuste ikke, og han tilbudte seg til å tørke opp, men neida - de skulle bøtelegge han. Og sånn var det for det meste der. Bulgarerne skulle bøtelegge turistene for alt mulig, og svindle deg på alt mulig. Det som gjør at jeg ikke vil dra dit igjen er elendig service, de lokale raner deg, og er rett og slett uhøflige.

Men på den lyse siden, alkohol er billig! En flaske med lokal sprit fikk du ifjor for ca. 40kroner og oppover, du kan spise deg mett på pizza for 50kr, men hvis du har en litt følsom mage: styr unna gatekjøkkener. Var en meksikansk restaurant som var veldig bra som vi gikk til mange ganger, Mamacita eller noe slikt som ligger i Flower Street "hovedgaten". Men der husker jeg at jeg betalte over 200kr hver gang.

Men media overdrev en del i fjor, jeg hadde det kjempegøy og savner tiden jeg hadde der i fjor, men jeg vil heller betale litt ekstra og dra til et sted hvor ikke alle prøver å svindle deg og du blir matforgiftet. Fenix og Las Palmas var det hvertfall full rai-rai og dansing på bordene og nesten utelukkende skandinavere, moro!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...