Gå til innhold

Ny bærbar; Lang batteritid, lite spilling, lite støy, klare 720p

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Nok "en ny bærbar" tråd..

På tur til å bytte ut min noe over 4 år gamle Whitebox CL4 (?) (som egentlig har fungert flott), og gå til innkjøp til min 3. bærbare PC..

Jeg kjøpte min forrige bærbare for å bruke den litt til spilling også, men det er ikke aktuelt denne gangen.. det vil si; Jeg ønsker å spille ScummVM, DOSBox, NES/SNES/N64/+andre -emulatorer, Monkey Island -serien, Still Life, Runaway: A Road Adventure, og slike "adventure / point & click" -spill, men disse spillene er vel så lite ressurskrevende at de ikke telles!? Eller?

PCen skal brukes i all hovedsak til vanlig "kontorarbeid", musikk via MediaMonkey, surfing, og filmtitting.. Det vil si at den BØR kunne klare å kjøre 720p -filmer glatt via MediaPlayer Classic (og CoreAVC Pro og AC3Filter -codecs).

Har ikke noe imot Windows Vista, men er det slik at det drar batteribruken mye (i forhold til XP)?! I så fall, eller uansett; Finnes det bærbare hvor man kan SLIPPE å kjøpe med OS?!

Ønsker at den bærbare ikke bråker for mye / noe særlig.. er viktig med så lang batterilevetid som mulig! Minstekravet er 1280x800(?), men det hadde vært kjempestas med 1920x1200 (vet ikke hvor mye dette har å si for batteritiden?)! HDD-kapasiteten bør vel passere en 100 GB. PCen bør heller ikke være så særlig tung å drasse på.. Trådløst er også et must, sammen med bluetooth (kan til nød bruke en USB-dongle til bluetooth, men helst ikke)! Finnes det noen med n-standaren for trådløst (har en D-Link DIR-655) hjemme).

Pris? Vet ikke.. Skal IKKE passere 20k.. Sett for meg kanskje rundt 15k, men jeg har egentlig ikke peil.. Jo mindre, jo selvfølgelig bedre! Er første gangen som jeg skal kjøpe en PC (minus en HTPC) som ikke skal brukes til spilling i tillegg, så kanskje disse er billigere siden de ikke trenger / skal være så kraftige..!?

For, bare for å ha spurt; Hvis jeg skulle velge en "bærbar spille-pc", så vil jo dette gå DRASTISK utover batterikapasiteten, ikke sant!? Eller er jeg helt på jordet nå?

Håper på mange gode svar! Og som alltid; spør hvis du lurer! :)

Takker!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noe å komme med? :ermm::(

Har surfer litt rundt og kikket litt på 3 forskjellige modeller, er småtilfeldig at alle er ASUS -modeller, men jeg liker nok merket litt.. :)

De jeg har sett på, er;

ASUS U1F,

ASUS U6S, og

ASUS Lamborghini VX2s

Dette er vel i grunnen 3 forskjellige bærbare, i flere forskjellige klasser.. Skal si litt kort om hvorfor disse ble "plukket ut" foreløpig, etter det jeg har rukket å sett..

Lamborghinien hadde jo "alt", men den koster jo litt og har vel ikke så lang batteritid som jeg håpet..

U6S er vel nesten "perfekt", men akkurat nå føler jeg jo kanskje at den er litt "liten"?! Har en kollega som har den, og den virker litt liten med sine 1280x800, men det er kanskje en tilvendingssak.. blir kanskje anderledes når man sitter og pusler med den selv (som sin egen), enn når man bare kikker litt over skulderen til kompisen.. ?!

Så, slikt sett er det litt rart at jeg har sett på U1F, men at batteritiden (som i følge en forumbruker påstår) kan skvises opp til 8 timer (med sikkert forsiktig bruk), høres jo forbanna knall ut det også.. :)

Så kanskje den "ideelle" bærbare PCen er en bittelitt større versjon av U6S, med mye lengre batteritid! :) hehe..

hmm.. Noen som vil komme med noen kommentarer?

Takker!

Lenke til kommentar

Ingen som vil hjelpe? :(

Det er stort sett 3 jeg har sett på.. "ulempene" jeg lurer på er følgende;

ASUS U1F; Altfor liten? Dårlig lyd?

ASUS U6S; Kanskje for liten? For dårlig batteritid? Dårlig lyd?

ASUS Lamborghini VX2s; (alt)For tung? Altfor dårlig batteritid?

Kommenter gjerne! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...