Caliber Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hadde egentlig tenkt å kjøpe meg pc NÅ, men så kom jeg over informasjon om Intels nye prosessorer pg brikkesett. Burde jeg utsette kjøpet mitt og heller vente på dette? Fristende å vente på de nye brikkesettene med 800mhz front-side-bus, men BURDE jeg? Tror dessuten HT (hyper threading) vil være å finne på disse (bare p4 3.06ghz har dette foreløpig). Hvor mye vil ytelsen bli forbedret med disse? Trenger svar fort! Mvh, -Cal Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 kommer helt an på prisklasse den nye maskinen din vil ligge i Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Ville nok ha ventet litt ja, vist du går på siden til tweak.dk vil du få en pekepinn der hva du kan forvente og det ser jo lovende ut Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 kommer helt an på prisklasse den nye maskinen din vil ligge i Maskinen min vil ligge ganske høyt i pris, går for en meget bra pc, rundt 20000kr. Syns du jeg burde vente da? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Ja ville og vente om eg var deg. Hyper threading 2 er under utvikling, men det er ikke ennå de kommer på markedet. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Ville også sett litt på hva man har fra før og hvor ofte man handler. Dersom du sitter med en 1.6GHz kan du sikkert vente eller har en P3 og handler annethvert år ville jeg venta 2mnd var jeg deg. Har du et S478 kort og "tålig god råd" kan du jo kjøpe en billig 2.53 og griseklokke den i noen månder mens du venter Prismessig kommer 800 FSB/HT helt ned i 2.6 (muligens 2.4 hvis den ikke forsvinner ut av produksjon da) så det blir "mainstream" - med en gang, sammen med i865/875. Lenke til kommentar
klure Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Hadde egentlig tenkt å kjøpe meg pc NÅ, men så kom jeg over informasjon om Intels nye prosessorer pg brikkesett. Burde jeg utsette kjøpet mitt og heller vente på dette? Fristende å vente på de nye brikkesettene med 800mhz front-side-bus, men BURDE jeg? Tror dessuten HT (hyper threading) vil være å finne på disse (bare p4 3.06ghz har dette foreløpig). Hvor mye vil ytelsen bli forbedret med disse? Trenger svar fort! Mvh, -Cal Nei, det lureste ville nok være å vente til AMD's Hammer... HAEEEEE, saklig... Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Sitter på en plll 600mhz (ja, d er sant!) og begynner å bli rimelig lei av alt denne IKKE får til lenger... Har tenkt på ny pc siden jul, og var ny helt klar for kjøp når jeg oppdaget nyheten om disse nye brikkesettene og prossesorene. Vet noen HVOR lenge d tar før dette er på markedet? Takk for hjelpen så langt! Mvh, -Cal Lenke til kommentar
drbass Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg ville ikke ha ventet, når det du venter på kommer ned til et rimelig prisnivå så kommer det noe nytt. Slik er det hele tiden, man kan ikke sitte på gjerdet hele tiden vettu Lenke til kommentar
gecho Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Med mindre du blåser i hva det koster, - kan det väre lurt foe deg å kjöre en totrinns oppbygget PC. Dersom du skal kjöpe det du venter på, - får du det vel om en måned eller tre til veldig höye priser. Så hovrfor ikke kjöpe en billig og likevel dritgrom lösning nå med tanke på CPU og HK, - som du monterer midelrtidig. Altså (eksempel) Gromt kabinett m/ strömforsyning og alle disker/drev osv. anskaffes for din fremtidig PC. Du kjöper Asus P4PE eller et annet PE - hovedkort for en dröy tusenlapp og en P4 2,53/533 for snaut totusen. + DDR PC3500 RAM kanskje. Så har du en grom PC du kan kjöre allerede til uken, og klokke til minst 3,0Ghz om du engasjerer deg bare littt i overklokking. Så har du noe som funker, - og jo lengre du venter jo billigere blir de nye greiene. Uansett, bare du venter noen måneder etter at nyhetene kommer i handelen, - så kan du selge eller gi bort de ovenfor nevnte HK og CPU, - og likevel ha spart penger. :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Vet noen HVOR lenge d tar før dette er på markedet? Tja det kan ta alt fra mangen månder til bare noen uker, kommer ann på hvor store produksjon de har på de nye brikkesettene og cpu'ene, og om de har laget noen før de blir lansert. Men planen er å lansere brikke settene i mars og cpu'ene i april. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå