Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av bærbar pc, all hjelp blir satt pris på.

Anbefalte innlegg

Hei.

Er lei min gamle stasjonære og vil derfor gå til anskaffelse av en bærbar maskin. Det blir en slags erstatter for den stasjonære.

Jeg er ikke flink med det tekniske og det er en labyrint av bærbare maskiner der ute som all lover "god ytelse for prisen" etc. Det jeg trenger maskinen til er følgende:

Den skal kobles opp mot en xbox 360 og brukes for å vise filmer/serier på tv. Generell internettbruk, skolebruk samt spilling. jeg er ikke opptatt av nye spill egentlig. Siden jeg har xbox360 blir det mest gamle spill på PCen. Spillene den absolutt må takle og her er det ingen diskusjon er BF2(meget meget meget viktig) og for så vidt wow(world of warcraft, men det krever jo ike så mye).

Jeg vet ikke om dette er relevant, men jeg skal få fiberoptisk kabel i leiligheten innen kort tid, mest sannsynlig med ALTIBOX løsningen. Jeg vet ikke om det stiller andre krav til maskinen, men det er ihverfall den oppkoblingen jeg får. Skal forøvrig bruke D-LINK DIR 635 router med altiboks-bkosen i bridgemode til routeren.

Så med andre ord en all round maskin som kan spille noen spill, men jeg trenger absolutt ingen "Crysis-maskin"...

Prismessig er det heller skralt i kassen, har nettopp kjøpt tv og xbox så prisnivå er rundt 5000 gi eller ta litt, men rundt der.

Alle kommentarer blir satt pris på og hjelp blir jeg veldig glad for.

PS. Jeg regner med at trådløst nettverkskort begynner å bli standard, men det må jeg da også ha.

Mvh Noobdocksaint/Lars

EDIT: en liten ting jeg kom på etter jeg var ferdig: Hvis jeg skal spille BF2 over en lengre tidsperiode eller wow for den del, hadde jeg tenkt å koble til min nåværende skjerm til den stasjonøre i den grad det er mulig, hadde også tankt å koble til tastaturet og musen jeg har for å få en bedre spillopplevelse, mus/tastatur krever 2 usbporter aleine, så om det er flere USBporter er dette et pluss.

Endret av noobdocksaint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...